ایران در ایران



سینماهای آذربایجان شرقی بازگشایی شد

کسب و کارها بعد از سه ماه تعطیلی یا دورکاری به‌دلیل همه‌گیری کرونا با‌وجود افزایش مبتلایان به این بیماری، در حال باز شدن است. در سینماهای آذربایجان شرقی هم با ظرفیت 50 درصد از اول تیر به روی علاقه مندان باز شدند.
به‌گزارش ایلنا «علی محرمی» معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: قرار است سینماها از اول تیرماه با ۵۰ درصد ظرفیت و براساس ضوابطی که ستاد ملی کرونا تأیید کرده است، بازگشایی شوند. وی افزود: اصل اساسی بازگشایی سینماها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و نحوه سانس‌بندی، نحوه ورود و خروج در چند بند تدوین شده است. براساس دستورالعمل‌ها تا اعلام وضعیت سفید قطعی، ظرفیت فروش بلیت برای هر سالن تا سقف ۵۰ درصد مجاز است. همچنین لازم است هنگام ورود و خروج تماشاچیان و حضور در سالن انتظار، فاصله‌گذاری ایمن رعایت شود. در دسترس بودن مایع ضدعفونی‌کننده برای مراجعه‌کنندگان الزامی است. براساس این دستور‌العمل ضد عفونی کامل سینما و سالن‌ها طبق دستورالعمل اعلامی وزارت بهداشت هر روز یک بار الزامی است.

طرح زوج و فرد در اصفهان اجرا می‌شود

طرح ترافیکی زوج و فرد در کلانشهر اصفهان که تاکنون ۲ بار به تعویق افتاده بود از فردا (دوشنبه) دوم تیر اجرا خواهد شد.
سرهنگ محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهور اصفهان به ایرنا گفت: ساز و کار ارسال پیامک به متخلفان طرح ترافیکی زوج و فرد آماده شده و ازدیروز(شنبه) به مدت ۲ روز از آن به‌طور آزمایشی استفاده می‌شود.
وی افزود: در این مدت ممکن است پیامک‌هایی به افرادی که وارد محدوده طرح زوج و فرد کلانشهر اصفهان شوند ارسال شود اما جریمه‌ای برای آنها لحاظ نخواهد شد.

هشدار درباره افزایش آمار عقرب گزیدگی

سرپرست شبکه و مرکز بهداشت شهرستان کویری ریگان با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌ جاری تاکنون ۶۰مورد عقرب گزیدگی گزارش شده، گفت: با توجه به گرم شدن دمای هوا مردم باید نسبت به این موضوع بیشتر مراقب باشند.
به‌گزارش ایرنا، اسماعیل حقیقی گفت: در پی افزایش دما مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی و بیمارستان شهرستان طی روزهای اخیر به دلیل عقرب گزیدگی افزایش یافته است. وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۰ مورد عقرب‌زدگی و ۷مورد مارگزیدگی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، اظهار داشت: خوشبختانه مورد فوتی در این زمینه نداشته‌ایم. سرپرست شبکه و مرکز بهداشت ریگان عنوان کرد:شهروندان ریگانی در مناطق کوهستانی و روستایی محل زندگی خود را سمپاشی کنند که در این زمینه اکیپ‌های شبکه بهداشت در مناطق کوهستانی مستقر و این اقدام را انجام می‌دهند.  حقیقی گفت: شهروندان در روستاها و مناطق کوهستانی مکان‌های جلوگیری و نفوذ عقرب را مسدود کنند تا شاهد خطرات این حشره مرموز برای شهروندان نباشیم. سرپرست شبکه و مرکز بهداشت ریگان با اشاره به اینکه یک نوع عقرب خطرناک در مناطق کوهستانی به‌ نام الماس وجود دارد که این نوع عقرب خطرناک است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7373/6/545931/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها