قزوین در آستانه ورود به وضعیت قرمز

ماسک زدن در ادارات و فروشگاه‌های قزوین اجباری شد



 قزوین - کوروس سلیمانی/ عادی دانستن کرونا و در نتیجه بی‌توجهی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در استان قزوین باعث شده که شرایط در برخی شهرهای این استان از وضعیت زرد به سمت قرمز برود. همین موضوع موجب نگرانی مسئولان استانی شده و به‌همین منظور جلسه فوق‌العاده‌ای با حضور مسئولان در استانداری قزوین برگزار شد.
 سیدحسین بی‌نیاز، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونای استان قزوین درباره این جلسه به خبرنگار «ایران» گفت: «در ماه‌های اخیر با عادی شدن شرایط و کم رنگ شدن پروتکل‌های بهداشتی شرایط کاملاً معکوس شده و این موضوع نگران‌کننده است. اگر شرایط به‌همین شکل پیش برود و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود محدودیت‌ها دوباره اعمال خواهد شد.»
 وی ضمن انتقاد از عادی انگاشتن کرونا و همچنین کاهش نظارت‌ها در ارتباط با کنترل این بیماری گفت: نظارت و کنترل‌های بهداشتی نباید موقتی باشد و به همه دستگاه‌های اجرایی از جمله هلال احمر و ستاد مدیریت بحران تأکید شده که باید برای مقابله با این بیماری کاملاً آماده باشند تا به شرایط اواخر سال گذشته بازنگردیم.»  رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونای استان قزوین در ادامه گفت: «به همه ادارات و سازمان‌ها تأکید شده که تمامی کارمندان موظف به استفاده از ماسک هستند. همچنین با فروشگاه‌هایی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد و آن واحدها پلمب می‌شوند.
دو برابر شدن ورودی بیمارستان‌ها
در این جلسه دکتر پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به اینکه ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها دو برابر شده است، گفت: مدتی است که مردم زندگی مسالمت‌آمیز را آغاز کرده‌اند، اما میزان رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری از ۸۰ درصد در اردیبهشت ماه به ۱۸ درصد و امروز به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است. اگر کسی در گذشته جای شلوغ با ماسک می‌رفت الان بدون ماسک می‌رود و این وضعیت نگران‌کننده است.  وی در ادامه یادآور شد: بیمارستان بوعلی را برای بیماران ویژه کرونا آماده کرده ایم، زیرا ویروس امروز فقط علائم تنفسی ندارد و به عروق و قلب هم آسیب می‌زند و تعداد قابل ملاحظه‌ای از بیماران سکته قلبی و مغزی کرده‌اند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه در افزایش دوباره بیماری همه مقصر هستیم، تصریح کرد: در روز‌های اخیر شاهد تشدید بیماری هستیم و تعداد ورودی‌ها از ۲۱ نفر به ۴۱ نفر رسیده و در حالت هشدار قرار داریم و ممکن است به سمت وضعیت قرمز برویم. تیم دانشگاه علوم پزشکی و تأمین اجتماعی و بخش خصوصی تاکنون سربلند بوده‌اند و تا امروز بیش از ۵۸۰۰ نفر در مراکز بیمارستانی بستری شدند و کمترین تلفات را داشتیم. نامدار افزود: قبلاً از هر یک هزار نفر فقط ۲.۵ (دو و نیم نفر) آلوده بودند و الان به ۳.۵ نفر رسیده و هر چند طارم زیر ۵ درصد است آوج و آبیک در شرایط سفید بود، اما امروز نگران هستیم این شهر‌ها نیز به‌دلیل بی‌توجهی مردم به سمت وضعیت زرد بروند.
ممنوعیت مسافر چهارم در تاکسی‌ها
در پی افزایش شیوع کرونا در قزوین اسماعیل عرشیان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین از تشدید نظارت بر قانون سه مسافر برای هر تاکسی تأکید کرد و گفت: این اواخر و با کمتر شدن بیماری کرونا تاکسیرانان نیز این قانون را رعایت نمی‌کردند. بنابراین تصمیم گرفتیم از روز شنبه ۳۱ خرد‌اد نظارت‌ها به طور نامحسوس بیشتر شود و رانندگان متخلف جریمه نقدی و خودروشان توقیف شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7373/11/545952/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها