دیگه چه خبر؟





محکومیت نجفی  با شکایت الیاس قالیباف

 خبر اول اینکه، محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران در پرونده شکایت الیاس قالیباف به اتهام افترا به ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شد. به گزارش ایسنا، این محکومیت در حالی است که به گفته وکیل مدافع محمدعلی نجفی، شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کارکنان دولت در این پرونده نجفی را از اتهامات نشر اکاذیب و گزارش خلاف واقع تبرئه کرده است. حمیدرضا گودرزی درباره جزئیات این پرونده توضیح داد: طبق ماده ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی «هر کس به وسیله اوراق چاپی یا خطی یا به وسیله درج در روزنامه و جراید یا نطق در مجامع یا به هر وسیله دیگر به کسی امری را صریحاً نسبت دهد یا آنها را منتشر کند که مطابق قانون آن امر جرم محسوب می‌شود و نتواند صحت آن اسناد را ثابت کند، جز در مواردی که موجب حد است، به یک ماه تا یک سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق یا یکی از آنها حسب مورد محکوم خواهد شد.» این در حالی است که در پرونده اصلی گزارش  شهرداری خطاب به دادستانی ارسال و مراتب به  شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت ارجاع شده است و هنوز تصمیمی در مورد آن اتخاذ نشده است؛  لذا جرم افترا هنوز تحقق نیافته که بتوان متهم را محکوم کرد. او با یادآوری اینکه نجفی طبق قانون گزارش شهردار منطقه 2 را برای بررسی به دادستان تهران ارسال کرده بود، افزود:  در این پرونده  برای شهرداری منطقه ۲ حکم برائت صادر شده. لذا اگر شهردار منطقه ۲ اقدامش صحیح بوده پس آقای نجفی هم اقدام درستی کرده  و باید تبرئه شود. در نتیجه طی روزهای آینده به حکم صادره اعتراض می‌کنیم.

 پرونده عیسی شریفی با مبالغ بسیار سنگین

 خبر دیگر اینکه، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح درباره آخرین جزئیات رسیدگی به پرونده عیسی شریفی، قائم مقام شهردار اسبق تهران (محمدباقر قالیباف) گفت که مبالغ بسیار سنگینی در این پرونده مطرح شده است. به گزارش خبرگزاری صداو سیما، حجت‌الاسلام بهرامی گفت: این پرونده بسیار مهم و پیچیده است. معمولاً پرونده‌های اقتصادی، کار کارشناسی دقیق می‌خواهد و دادسرای نظامی تهران با صرف وقت و زمان زیادی این پرونده را به دادگاه ارسال کرد. بهرامی با اشاره به برگزاری بیش از ۴۰ جلسه دادگاه برای این پرونده، گفت: این پرونده ۹ متهم دارد که آقایان شریفی و سیف دو بازداشتی این پرونده و بقیه با قرار وثیقه آزاد هستند. بهرامی درباره آخرین وضعیت پیگیری پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی هم گفت که این پرونده  تاکنون ۶ بازداشتی داشته است که ۳ نفر از آنها با قید وثیقه آزاد شده‌اند و اگر در حین رسیدگی به این پرونده به قصور و تقصیر متهمان دیگری هم برخوردیم، آن‌ها را هم احضار خواهیم کرد. به گفته وی، حدود ۸۰ نفر از خانواده اولیای دم به سازمان قضایی نیروهای مسلح مراجعه و طرح دعوا کرده‌اند. بهرامی با اشاره به رسیدگی بدون اغماض به این پرونده، گفت: سپاه پاسداران هم از همان ابتدا از ما خواست که رسیدگی قاطع کنیم و مدعی رسیدگی به این پرونده است و فرمانده کل سپاه هم در نامه‌نگاری با ما درخصوص غرامات و خسارات تأکید کرده است.

کشتی «گلسان» در مسیر ونزوئلا

 دست آخر اینکه، در سایه خط و نشان کشیدن‌های امریکا برای کشورمان، ایران یک کشتی دیگر را به مقصد ونزوئلا اعزام کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، آخرین اخبار نشان می‌دهد ایران یک کشتی دیگر به مقصد ونزوئلا فرستاده است تا اتحاد خود را با این کشور در مخالفت با دونالد ترامپ و سیاست‌هایش نشان دهد. پیش از این ایران پنج کشتی نفتی به مقصد ونزوئلا فرستاده بود. سفر این کشتی با نام «گلسان» مخالفت این دو کشور را با تهدیدها  و محدودیت‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا، نشان می‌دهد. رئیس شرکت سرمایه‌گذاری مستقر در میامی امریکا در این باره می‌گوید: «به نظر می‌رسید این کشتی حامل قطعات دیگری برای تعمیر پالایشگاه‌های ونزوئلا باشد.» کشتی ایرانی گلسان که روز جمعه به دریای کارائیب رسید، پیش‌بینی می‌شود روز یکشنبه یا دوشنبه به ونزوئلا برسد. به گزارش ایلنا، رویترز اما برخلاف برخی منابع که نفتکش گلسان را حامل قطعاتی برای ادامه تعمیر پالایشگاه‌های ونزوئلا دانستند، نوشت: این نفتکش ایرانی حامل بنزین اکنون در حال نزدیک شدن به آب‌های ونزوئلاست.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7373/3/545982/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها