شروع فعالیت تئاتری‌ها با اجرای هفت نمایش

صحنه جان می‌گیرد




اعلام فعالیت مجدد تماشاخانه‌های تئاتری، با وجود نگرانی‌هایی از چگونگی فعالیتشان در این دوران، رفع نشدن خطر ابتلای به کرونا و میزان اعتماد و استقبال مخاطبان؛ ۷ نمایش آغازگر اجرای تئاتر صحنه‌ای ایران شده‌اند. به گزارش «ایران تئاتر»، بعد از ضدعفونی شدن بسیاری از سالن‌ها، نمایش‌های «یازده جریحه روح»، «است»، «آگوست در اوسیج کانتی»، «ابر شلوارپوش»، «پسر»، «کابوس‌های مرد مشکوک» و «پنهان خانه پنج در» بالاخره روی صحنه خواهند رفت. همچنین دو رویکرد برای اجرای دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و اداره کل هنرهای نمایشی برای رزرو ۵۰ درصدی صندلی‌های نمایش طراحی شده که هر یک از سالن دارها می‌توانند در صورت تمایل و نیاز سالن و شرایطش یکی از آنها را انتخاب کنند.
تئاتر مستقل تهران با «است» و «یازده جریحه روح»
«است» نوشته امیر ابراهیم‌زاده و پرنیا شمس، به‌کارگردانی پرنیا شمس و تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده در بازه‌ای هشت ماهه دوبار به صحنه رفت؛ ابتدا از 17 خرداد تا 14 تیر در سالن اصلی تالار مولوی و سپس از 15 بهمن تا 16 اسفند 98(که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تا ابتدای اسفند به صحنه رفت) در تئاتر مستقل تهران. در این نمایش پروانه ذابح، یاسمن رسولی، ترانه یوسفی، شادی صف شکن، مهتاب کریمی، صدف ملکی و ماهور میرزانژاد ایفای نقش می‌کنند. این نمایش تندیس بهترین متن، تندیس بهترین طراحی صحنه، جایزه دوم بازیگری زن، جایزه دوم کارگردانی و بهترین اثر معرفی شده برای اجرای عموم از بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی و کاندیدای طراحی نور و طراحی صحنه از سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است. «است» از ۱ تا ۱۳ تیر ساعت ۱۹ به صحنه می‌رود. «یازده جریحه روح» عنوان نمایش دیگری است که از سوم تیرماه اجرای خود را در تئاتر مستقل تهران آغاز خواهد کرد. این نمایش تا ۲۰ تیر ساعت ۲۱ به صحنه می‌رود.
تالار مولوی با «ابر شلوارپوش» و «پنهان‌خانه پنج در»
نمایش «ابر شلوارپوش» به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری علیرضا اخوان که از 20 بهمن اجرای خود را در سالن کوچک تالار مولوی شروع کرده بود و قصد داشت تا 26 اسفند روی صحنه باشد حالا بعد از بازگشایی سالن مولوی از ۱ تا ۱۵ تیر ساعت ۱۹ در سالن کوچک تالار مولوی روی صحنه می‌رود. نمایش «پنهان‌خانه پنج در» به نویسندگی حسین کیانی و کارگردانی آرش فلاحت‌پیشه هم که قرار بود از 24 بهمن تا اواسط اسفند اجرا داشته باشد حالا از ۵ تا ۱۵ تیر ساعت ۲۰:۳۰ در سالن اصلی تالار مولوی به صحنه خواهد رفت.
 تماشاخانه سنگلج و «کابوس‌های مرد مشکوک»
نمایش«کابوس‌های مرد مشکوک» به نویسندگی محمدحسین ناصربخت و کارگردانی ملیکا رضی از 25 بهمن در تماشاخانه سنگلج اجراهای خود را آغاز و قرار بود تا 25 اسفند 98 بر صحنه باشد که به سرنوشت دیگر نمایش‌های روی صحنه در روزهای کرونایی دچار شد. گروه اجرایی این نمایش تلاش دارند اجرای خود را از ۳ تیر در تماشاخانه سنگلج آغاز کنند.
 تماشاخانه مهرگان و «آگوست در اوسیج کانتی»
تاریخ نمایش «آگوست در اوسیج کانتی» به نویسندگی تریسی لتس و کارگردانی میکائیل شهرستانی از 24 بهمن تا 29 اسفند 98 در سالن شماره 1 خانه نمایش مهرگان بوده و حالا قرار است «آگوست در اوسیج کانتی» دوباره از ۱ تا ۱۵ تیر ساعت ۲۰ روی صحنه باشد.
 تماشاخانه سیمرغ و «پسر»
نمایش «پسر» به نویسندگی و کارگردانی محسن مظاهری از اول تا ۱۱ تیرماه ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه سیمرغ به صحنه می‌رود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7373/19/546004/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها