ایروانی در دادگاه: بدهی به بانک جرم نیست، افتخار است




پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات عباس ایروانی و دیگر متهمان گروه عظام به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، در ابتدای این جلسه قاضی صلواتی از متهم نکونام پرسید: چرا رشوه گرفتید؟ شما در سازمان استاندارد وظیفه‌تان این بوده نظارت کنید نه اینکه رشوه بگیرید. متهم پاسخ داد: من رشوه نگرفته‌ام، من همیشه در بازجویی‌ها گفته‌ام قرض کرده‌ام.
در ادامه جلسه دادگاه نماینده دادستان با ارائه مدرکی خطاب به نکونام گفت: خودتان گفته‌اید با زارع در سازمان ملی استاندارد کار می‌کردم، شما باید نظارت می‌کردید. شما ناظری بودید که رشوه می‌گرفتید و حتی یک تعرفه برای دریافت رشوه تعیین کرده بودید و بر اساس این تعرفه شما و زارع رشوه‌ها را تقسیم می‌کردید. قاضی خطاب به متهم گفت: شما با آن چکی که گرفتید ملکی را تهیه کرده‌اید چطور می‌گویید رشوه نگرفته‌ام. متهم در آخرین دفاعیات خود مدعی شد: من از دوستم قرض گرفته‌ام و با درآمد ماهی ۱۰ تا ۱۲ میلیون در سازمان ملی استاندارد نیاز به رشوه نداشتم. زارع دیگر متهم این پرونده هم گفت: پولی به عنوان رشوه دریافت نکردم، این پول قرض بود چرا که تازه ازدواج کرده بودم و از آقای نکونام که مدیر بنده بود تقاضای وام کردم که پس از گذشت چند ماه به من گفت فردی به نام مسعودی نزد تو خواهد آمد و چکی را به تو خواهد داد. اگر از وجود رشوه بودن پول اطمینان داشتم هرگز چک را بر نمی‌داشتم از سوی دیگر اینجانب نقشی در تنظیم نامه ملی استاندارد نداشتم و اصلاً این موضوع جزو وظایف من نبوده است. شاه محمدی نماینده دادستان خطاب به متهم زارع گفت: البته شما امروز قسمتی از اظهارات خود را خلاف واقع بیان کردید چرا که شما آن پول را قرض نگرفتید.
در ادامه قاضی از عباس ایروانی خواست در جایگاه قرار گیرد و آخرین دفاعیات خود را بیان کند.  عباس ایروانی ضمن قرار گرفتن در جایگاه، نموداری از روند افزایش بدهی‌های خود را به دوربین رسانه‌ها نشان داد و گفت: سال ۱۳۹۰ میزان بدهی ما ۵۰۰ میلیارد تومان بود و در سال ۹۸ بر اساس کیفرخواست صادر شده میزان بدهی ما به سه هزار میلیارد تومان رسید که در همان کیفرخواست به فاصله سه ماه، بدهی ما ۱۶ هزار میلیارد تومان شد. بدهی به بانک جرم نیست و افتخار ما این است که به بانک بدهی داشته باشیم. وی ادامه داد: ما آمادگی پرداخت بدهی خود را داریم.
قاضی صلواتی ختم رسیدگی را اعلام کرد و گفت: در موعد مقرر قانونی حکم صادر می‌شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7387/2/547590/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها