دیگه چه خبر




زنان بچه‌داری کنند عضو هیأت رئیسه نشوند!

   خبر اول اینکه، سمیه محمودی، نماینده شهرضا و دهاقان در مجلس در مورد مقابله با سیاست‌های ضدخانواده که مجلس یازدهم از آن به عنوان اولویت‌های خود یاد می‌کند، گفت: وقتی در مجلس از ظرفیت زنان در ترکیب هیأت رئیسه مجلس و کمیسیون‌ها استفاده نمی‌شود یا کارمندان زن حتی نمی‌توانند در آزمون دبیری کمیسیون‌ها شرکت کنند، چطور می‌توان با سیاست‌های ضد خانواده مقابله کرد در حالی که زن رکن اصلی آن است. به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: یکی از انتقادات مجلس یازدهم به دولت، عدم پرداخت یارانه به کودکانی است که تازه متولد می‌شوند و این در حالی است که هیأت هفت نفره متشکل از اعضای هیأت رئیسه مجلس بعد از بررسی درخواست زنان نماینده برای حضور در هیأت رئیسه کمیسیون‌ها تأکید کردند که زن باید بچه‌داری کند و به امور خانه رسیدگی کند. به گفته وی، این گونه اظهارنظرها خلاف سیاست‌های تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده است که رهبری برآن تأکید فراوان داشتند؛ چرا که باعث می‌شود زن احساس کند داشتن فرزند باعث دوری وی از اجتماع خواهد شد و در پی آن بنیان خانواده نیز تضعیف می‌شود؛ زمانی می‌توانیم طرح‌هایی در جهت تحکیم بنیان خانواده و ارتقای جایگاه زن را به تصویب برسانیم که نگاه سنتی مجلس نسبت به خانم‌ها تغییر کند.

انتقاد سعید جلیلی از تولیدات صدا و سیما

  خبر دیگر اینکه، سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در توئیتی نوشت: خاطرم هست اعلام شد که در یک مقطع زمانی 10 ساله در صدا و سیما چند صد تله فیلم ساخته شده است؛ این تعداد فیلم اگر مؤثر و در جهت تبیین حقایق می‌بود، حداقل یک درصد آن در ذهن مخاطبان باید ماندگار می‌شد! به گزارش تابناک، همچنین او در توئیتی دیگر نوشت: سریال‌های صدا و سیما در نوروز نیز با مسائلی که جامعه امروز نیازمند پرداختن به آنهاست، هیچ قرابتی نداشت. باید پرسید این فیلم چه موضوعی را به حقیقت نزدیک می‌کند؟ نهادهایی که بودجه و امکانات کلان دریافت می‌کنند، باید مشخص شود از این امکانات چه استفاده‌ای می‌کنند و خروجی کارشان چیست؟

واریز ۲۳۱ میلیون تومان به حساب نمایندگان مجلس

  شنیدیم که، خبرگزاری ایرنا در توئیتر خود از قول حسین جلالی، نماینده رفسنجان و انار نوشت: اولین حقوق نمایندگی ۱۱ میلیون تومان واریز شده به علاوه ۲۰۰ میلیون تومان بابت مسکن و ۲۰ میلیون تومان هم برای سایر هزینه‌ها به حساب ما واریز شد.

تشریح «راهبرد یکپارچه عربی» علیه ایران

  دست آخر اینکه، رئیس پارلمان عربی به تشریح اهداف و جزئیات به اصطلاح «راهبرد جدید و مشترک عربی» پرداخت که ماهیتی ضد ایرانی دارد و در پارلمان عربی تدوین و تنظیم شده است. مشعل بن فهم السلمی، رئیس پارلمان عربی در گفت‌وگو با الجمهوریه آنلاین تأکید کرد که این پارلمان مخالف برنامه هسته‌ای ایران است. او گفت: پارلمان عربی برای اولین بار راهبردی برای تعامل با ایران تصویب کرده و هدف آن توقف «دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای عربی» و مقابله با ایجاد «مجموعه‌های مسلح مرتبط با ایران در داخل کشورهای عربی» عنوان شده است. در این راهبرد ضدایرانی ادعا شده است که ایران به دنبال صادر کردن انقلاب خود به کشورهای عربی است و همچنین تأکید شده است که سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای عربی باید شفاف شود.به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی ایران همواره به شکل رسمی و عملی تأکید و ثابت کرده که به دنبال صلح و ثبات و امنیت در منطقه بوده و برای حل بحران‌های عربی تلاش فراوانی کرده است.مقامات کشورمان همواره تأکید می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه دخالتی در دیگر کشورها ندارد و حضور ما در برخی کشورها مستشاری و به درخواست دولت قانونی آن کشورها است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7387/3/547595/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها