افزایش آمار مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی تهران و البرز




گروه اجتماعی / افزایش آمار مراجعات سرپایی کرونا در تهران و محدودیت تخت‌های بستری در پی ارائه خدمات همزمان به بیماران کرونایی و غیر کرونایی واکنش‌ها و هشدارهای رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران را در پی داشت. در نخستین واکنش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن ابراز نگرانی نسبت به موج افزایشی کووید 19 به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دستور داد، آماده موج دوم کرونا باشند. همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با تأکید بر اینکه ظرفیت تخت‌های بستری در بیمارستان‌ها بسیار محدود است از مردم خواست پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در مکان‌های شلوغ و پرتردد حتماً از ماسک استفاده کنند.
دیروز نیز رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در یک سخنرانی عنوان کرد؛ اصل استفاده از ماسک ضریب بازتولید بیماری کرونا را کاهش می‌دهد و ظرف 14 تا 28 روز می‌توان از اپیدمی خارج شد. کیانوش جهانپور این را هم گفت که به‌طور میانگین واکسن‌ها 70 تا 75 درصد مصونیت ایجاد می‌کنند ولی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن دست‌ها تا 95 درصد می‌توان از ابتلا به بیماری جلوگیری کرد و در واقع این خود یک واکسن است. البته  رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، درباره وضعیت بیمارستان‌های کشور‌ بویژه شهر تهران که گفته می‌شود با کمبود تخت مواجه شده است، به «ایلنا» گفت:‌ در هفته‌های اخیر بویژه از تیرماه در تهران آمار فراوانی یا شیوع بیماری کووید ۱۹ رو به افزایش است. هر روزه در مراکز تحت پوشش ما آمار ترخیص‌شدگان نسبت به آمار بستری شدگان افزایش داشته، ‌البته مراجعات سرپایی نیز با روند افزایشی همراه بوده است. به گفته «جلیل کوهپایه‌زاده»؛ مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایران همواره با محدودیت‌ در زمینه تخت‌های بستری رو به رو است چرا که در کنار ارائه خدمت به بیماران کرونایی، بیماران غیرکرونایی نیز در این مراکز درمانی خدمت دریافت می‌کنند.
پرشدن تخت‌های ICU در البرز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز هم گفت: بدون شک اگر مردم مثل موج اول همکاری خوبی با مجموعه بهداشت و درمان داشته باشند، از موج دوم هم به سلامت عبور خواهیم کرد.
حسین کریم  با اشاره به اینکه موج دوم ویروس کرونا در مقایسه با موج اول شیب تندتری دارد، اظهار کرد: آغاز موج دوم شیوع کرونا در البرز باعث افزایش تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و پر شدن تخت‌های «آی سی یو» استان شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7387/5/547600/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها