ایران در ایران




کوچکترین گوشتخوار جهان در خوزستان مشاهده شد

اهواز- رئیس اداره محیط‌ زیست اندیکا گفت: یک سرراسو یا قاقم کمیاب با نام انگلیسی (Least Weasel) که به‌عنوان کوچکترین گوشتخوار جهان شناخته می‌شود، برای اولین بار در کوه لیله اندیکا در خوزستان مشاهده شد.
به‌گزارش ایرنا، مصطفی یوسفی با بیان اینکه مشاهده این جانور توسط منصور صابری محیط‌بان منطقه حفاظت شده شیمبار به ثبت رسید، اظهار داشت: این راسو کوچکترین گونه از راسته گوشتخواران در دنیا است و گاهی به‌خاطر اندازه کوچکش با موش‌ها اشتباه گرفته می‌شود.
یوسفی ادامه داد: این گوشتخوار کوچک در مناطق سردسیر کشور زیستگاه دارد که در مناطق بسیار سرد به رنگ قهوه‌ای و در زمستان سفیدرنگ دیده می‌شود.
وی افزود: در خوزستان از خانواده راسوها سمور سنگی، رودک (گور کن)، رودک عسل خوار، شنگ معمولی و شنگ هندی زیست می‌کنند؛ از خانواده خدنگ نیز در خوزستان دوگونه خدنگ بزرگ و خدنگ کوچک (موش خرما) زندگی می‌کنند که برخی آنها را به اشتباه راسو می‌نامند.

 اراضی و املاک شاهدشهرشهریار سنددار می‌شود

 محمود غلامی- غرب استان تهران: به منظور بهره‌گیری از مزایای سندمالکیت و کاهش مشکلات مردم در خصوص املاک قولنامه‌ای، تعداد200 سندمالکیت تحویل مردم شاهد شهر شد.
حامد سلمانی، شهردارشاهد شهر با اعلام این خبر گفت: املاک قولنامه‌ای باعث اختلاف ملکی، عدم اخذ پایان کار، عدم بهره‌گیری از تسهیلات حقوقی وتسهیلات بانکی برای املاک فرسوده و بافت‌های قدیمی است وتملک و تعریض معابر را نیز با مشکل مواجه می‌کند و سنددارشدن املاک به یکی از مطالبات و خواسته‌های اصلی مردم این شهر تبدیل شده است.
در جهت ساماندهی و رفع این مشکل اساسی شهربا همکاری بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک وبا مشارکت مردمی تاکنون 200 فقره سند مالکیت صادرو تحویل شهروندان شده است و امیدوارم با تداوم این همکاری همه پنج هزار واحد مسکونی این شهراز قولنامه‌ای خارج و سنددار شوند.
وی در خصوص تکمیل پروژه نیمه کاره این شهر 30هزار نفری نیز گفت: استخرسرپوشیده این شهربا عنوان استخر شهدای غواص پس از 6 سال وقفه با تلاش مجموعه شهرداری و شورای شهر در طول 15 ماه و با اعتبار دو میلیارد تومان احداث و در سال‌جاری و در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

افزایش تولید محصولات پالایشگاه گاز ایلام در سال 1399

ایلام - محمد کریم ویسی: معاون سیاسی، امنیتی استانداری ایلام پس از بازدید فرمانداران شهرستان های تابعه استان از شرکت پالایش گاز ایلام به «ایران» گفت: پالایشگاه گاز ایلام با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی دانشگاهی استان و با به کارگیری و تقویت پیمانکاران بومی، نقش بسزایی در توسعه پایدار استان ایلام دارد.
محمد نوذری اظهار داشت: با ایجاد پالایشگاه گاز ایلام و به تبع آن احداث پتروشیمی، صنایع پایین دستی نیز فعال می‌شوند و از این طریق زنجیره ای از فرصت‌های اشتغال را در استان به وجود خواهد آورد. وی افزود: موقعیت استراتژیک این پالایشگاه به‌عنوان تنها پالایشگاه گاز غرب کشور، شرایط مناسبی را پدید می‌آورد که محصول گاز شهری حتی در فصل زمستان و سایر مقاطع پرمصرف سال به آسانی در اختیار مصرف‌کنندگان گاز این پالایشگاه اعم از خانگی و صنعتی در استان ایلام و استان‌های همجوار قرار گیرد.
همچنین در این بازدید مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه این پالایشگاه در راستای تحقق نامگذاری سال‌جاری قدم های مثبتی برداشته است، گفت: در سه ماهه اول سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گاز ورودی 15 درصد و گاز تزریقی به خط سراسری بیش از 20 درصد افزایش یافته است.
دکتر روح الله نوریان، با بیان اینکه میعانات گازی 6 درصد در این مدت افزایش یافته است، افزود: گوگرد مایع 21 درصد و گوگرد پاستیلی 16 درصد افزایش را نشان می‌دهد. نوریان افزود: پالایشگاه گاز ایلام با توجه به داشتن ترش‌ترین خوراک در بین پالایشگاه‌های گازی، ایمنی در انجام فعالیت‌ها را در اولویت قرار داده است.

 کرونا یاقوت سرخ خراسان جنوبی را خانه نشین کرد

بیرجند - شیوع ویروس کرونا و در پی آن توقف صادرات و کاهش مصرف داخل بر بازار زرشک هم تأثیر منفی گذاشته و بیش از یک سوم این محصول روی دست کشاورزان مانده است.
به‌گزارش ایرنا، «محسن احتشام» رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت و رکود بر بازار زرشک، نبود صادرات و تعطیلی رستوران‌ها، خوابگاه‌ها و مراکز اقامتی بر اثر شیوع کرونا است.
وی افزود: به‌صورت کلی سالانه ۵۰۰ تن زرشک از کشور صادر می‌شود که در سال‌جاری به‌دلیل شیوع کرونا صادراتی صورت نگرفته است. به‌گفته وی در 2ماه نخست سال‌جاری هیچ‌گونه خرید و فروش محصول زرشک انجام نشده و بازار در رکود مطلق به سر می‌برد، در یک ماه اخیر هم که تا حدودی بازار از رکود مطلق خارج شده، این استان شاهد کاهش شدید قیمت زرشک بوده و قیمت هر کیلوگرم زرشک پفکی از ۶۰ هزار تومان در سال گذشته به ۴۰ هزار تومان کاهش یافته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7387/11/547631/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها