اخبــــار




رئیس رگولاتوری خبر داد
ارسال پرونده گرانفروشی دو اپراتور به تعزیرات

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارسال گزارش تخلف گرانفروشی دو اپراتور کشور به تعزیرات حکومتی خبر داد.
به گزارش «ایران»، حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) بار دیگر به موضوع گرانفروشی اپراتورها اشاره کرده و در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: گرانفروشی و تخلف دو اپراتور موبایل، در مورد افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت، به سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی ارسال شد.
باید تا ریال آخر پول‌های مردم را بازگردانند. کاهش مدت‌زمان پروانه هم در انتظار آنهاست. هفته‌ آتی هم کمیسیون،تنظیم کاهش نرخ تعرفه مکالمات و پیامک را بررسی خواهد کرد.گفتنی است ابتدای هفته جاری در پی افزایش تعرفه خدمات اینترنت دو اپراتور تلفن همراه، با واکنش رئیس سازمان رگولاتوری مواجه شد. وی با مخالفت نسبت به این اقدام تأکید کرده بود: بالا بردن قیمت در برخی اپراتورهای تلفن همراه، درحالی‌که مردم به‌دلیل شیوع کرونا وابستگی بیشتری به فضای مجازی پیداکرده‌اند، غیرمنطقی و غیرمعقول است و سازمان تنظیم با آن مخالفت کرده است.
رئیس رگولاتوری همچنین با اشاره به مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفته بود: براساس این مصوبه اپراتورهای مسلط (SMP) برای تغییر تعرفه‌های عادی و تشویقی سرویس‌هایشان باید تأیید رگولاتوری را دریافت کنند. با توجه به اینکه افزایش قیمت در برخی اپراتورهای تلفن همراه بدون تأیید رگولاتوری انجام شده، این افزایش قیمت‌ها برخلاف مقررات بوده و تمامی قیمت‌ها باید به قبل بازگردد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی:
قرار است به تولید دو میلیون گوشی برسیم

«فضای مجازی و تکنولوژی‌های آن در تحقق این شعار که افزایش تولید کشور در مقیاس چندین برابر است نقش بسزایی دارد.»
به‌گزارش فارس ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با بیان مطلب فوق و با اشاره به تحقق شعار سال که «جهش تولید» نامگذاری شده است، گفت: فضای مجازی و تکنولوژی‌های آن در تحقق این شعار که افزایش تولید کشور در مقیاس چندین برابر است نقش بسزایی دارد.
وی افزود: براساس سیاست‌ها و برنامه‌های مرکز ملی فضای مجازی می‌توانیم علاوه بر صنعت، در حوزه نرم افزارها، پلتفرم‌ها و سخت افزارهای خاص منظوره که از آن تعبیر به (appliance) می‌شود نیز جهش تولید داشته باشیم.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور با اشاره به اقدامات این مرکز در این خصوص تأکید کرد: در حوزه حقوقی و قانونی در کشور باید اقداماتی همچون توجه ویژه به مالکیت فکری صورت گیرد و بر همین اساس باید نشان‌های تجاری و برندها مورد حمایت قرار گرفته و سازو کارهایی برای مواجهه با متعرضان به مالکیت‌ها و دارایی‌های فکری کشور تعیین شود که این وظیفه شورای عالی فضای مجازی کشور به‌عنوان نقطه کانونی تصمیم‌گیری دراین حوزه است تا  با سازماندهی این حوزه بتوانیم از دارایی‌های فکری مردم محافظت کنیم.
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در خصوص سایر برنامه حوزه فضای مجازی در راستای جهش تولید افزود: تولید گوشی‌های تلفن همراه یکی دیگر از مباحث مهم این حوزه است و براساس برنامه‌ای که داریم قرار است به تولید دو میلیون گوشی در کشور برسیم.
این درحالی است که گوشی‌های تلفن همراه داخلی از سیستم عامل‌هایی بدون نیاز به کنترل و تعلق به پلتفرم‌های جهانی اندروید و اپل استفاده خواهند کرد تا بتوانیم روی این گوشی‌ها از برنامه‌های پر کاربرد و میلیونی مورد استفاده عامه مردم از قبیل برنامه‌های تاکسی یا حمل‌ و‌ نقل، خرید کالا، سرگرمی و گردشگری استفاده کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7387/17/547653/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها