ایران در ایران




۷۰ درصد مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی علائم شدید ندارند

بیرجند / معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: براساس بررسی‌های انجام شده ۳۰درصد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی بدون علائم، ۴۰ درصد دارای علائم خفیف، ۱۵ درصد علائم شدید و پنج درصد دارای علائم خیلی شدید و حاد تنفسی هستند که در ۲ تا 3 درصد مبتلایان منجر به مرگ می‌شود.
به‌ گزارش ایرنا، کامبیز مهدی‌زاده افزود: با توجه به اینکه در انجام تست‌های مربوط به کرونا نه تنها در این استان که در دنیا محدودیت وجود دارد باید همه افراد را کرونایی تصور کرد و در برابر هم از وسایل حفاظت فردی استفاده کنیم.
وی افزود: همه کسانی که با علائم شدید تنفسی از جمله تنگی نفس یا سرفه‌های ناتوان‌کننده به مراکز درمانی یا بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند در دسته بیماران حاد تنفسی طبقه‌بندی می‌شوند.

خروج صنایع دستی سیستان و بلوچستان از سبدهای خرید

زاهدان/ شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل را تحت تأثیر قرار داده که در این میان هنرمندان صنایع دستی نیز همانند سایر مشاغل با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند، هر چند که برخی از این افراد از فرصت در خانه ماندن برای تولید صنایع دستی بیشتر بهره می‌گیرند اما بازار فروش در کل با رکود روبه‌رو شده است.
به‌ گفته معاون صنایع دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان شیوع ویروس کرونا تمامی مشاغل را دچار مشکل کرده و به تبع آن صنایع دستی نیز دچار خسارت‌هایی شده و علاوه براین، نوسانات نرخ ارز نیز که بر دستمزدها و مواد اولیه بسیار تأثیرگذار بوده و باعث افزایش قیمت‌ها شده، صنعتگران را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است.
به گزارش ایرنا، بهروز عیسی زهی اظهار داشت: این روزها استقبال برای خرید صنایع دستی بسیار کم و رکود زیادی در این بخش به وجود آمده تا جایی که این قلم کالا به‌دلیل افزایش قیمت بسیار زیاد مواد اولیه خود به خود از سبد خرید خانواده‌ها حذف شده و تنها افراد سطح بالای جامعه می‌توانند این صنایع دستی زیبا را خریداری کنند.
عیسی‌زهی با اشاره به روند برگزاری دوره‌های آموزشی اظهار داشت: در این زمینه نیز از زمان شیوع ویروس کرونا و با توجه به اینکه در سیستان و بلوچستان رعایت مسائل بهداشتی کمرنگ است، مجبور شدیم تمامی فعالیت‌های آموزشی را به حالت تعطیل درآوریم که امیدواریم بتوانیم آموزش‌ها را در قالب فضای مجازی و همکاری و استفاده از ظرفیت‌های صداوسیما ادامه دهیم.

واردات نخود متوقف شود

کرمانشاه/ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه با تأکید بر اینکه باید بر قیمت نخود نظارت شود، گفت: به منظور حمایت از تولیدکننده داخلی باید واردات نخود را متوقف کرد.
 محسن دارابی در نشست کارشناسی صادرات نخود که در سازمان صمت کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه شورای ملی نخود باید قدرت تعیین‌کنندگی قیمت نخود را داشته باشد و بر قیمت‌ها نظارت کند، اظهار داشت: باید یا واردات نخود قطع شود یا تعرفه واردات نخود آن‌قدر بالا برود که قابل‌ رقابت با تولیدات داخلی نباشد.
 رئیس سازمان صمت با بیان اینکه کرمانشاه ۳۵درصد تولید نخود کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: سال‌های گذشته تمام استان‌ها از کرمانشاه نخود خریداری می‌کردند، اما واردات نخود باعث شد بازارهای داخلی را هم تقریباً از دست بدهیم.
 دارابی با بیان اینکه سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار هکتار در کشور زیرکشت نخود می‌رود که ۳۰۰ هزار تن محصول دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تن نخود از مزارع سطح استان کرمانشاه برداشت شود.
رئیس سازمان صمت کرمانشاه خاطرنشان کرد: ۴۰هزار تن از نخود تولیدی کرمانشاه در استان مصرف‌، هفت هزار تن صادر و ۶۳ هزار تن در دیگر استان‌‌ها مصرف می‌شود.
دارابی به آمار صادرات نخود اشاره کرد و افزود: سال گذشته بیش از ۱۴ میلیون و ۴۴۷ هزار دلار نخود به کشورهای پاکستان، افغانستان، عراق، امارات، آذربایجان، آلمان، قطر، مالزی، سنگاپور، بلغارستان، آلبانی، کانادا، اوکراین و هلند صادر شد.
رئیس سازمان صمت کرمانشاه یادآور شد:‌ نخود ایران به واسطه شیوع بیماری کرونا بازار خود را از دست‌ داده‌ است و اکنون پاکستان و افغانستان خریداران عمده نخود ما هستند.

توزیع ماسک رایگان در زنجان

زنجان / 18هزار عدد ماسک رایگان بین رانندگان حمل‌ونقل درون شهری زنجان توزیع شد.
رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهری زنجان گفت: تا به امروز 18 هزار عدد ماسک (یکبار مصرف و قابل شست‌و‌شو) در 3 مرحله بین رانندگان تاکسی واتوبوس توزیع شده است. رفیعی افزود: در مرحله چهارم هم 3 هزار ماسک رایگان توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه 2 هزار و500 تاکسی در شهر زنجان در تردد هستند، افزود: تاکسی‌های شهری در 2 نوبت صبح وعصر از طریق تونل ضدعفونی گندزدایی می‌شوند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7394/6/548401/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها