خط خبر



لادن حیدری، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ادامه شیوع ویروس کرونا در کشور گفته که‌ این وزارتخانه مطابق شیوه‌نامه‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا عمل کرده و به همین منظور درباره رویدادهای فرهنگی بویژه جشنواره‌های فجر به ابزارهای جایگزین مانند برگزاری آنلاین فکر شده‌ و در این راستا برای برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هم، رویکرد نمایشگاه‌های مجازی را در دستور کار قرار داده است.
«کلسون وایتهد» نویسنده سیا‌هپوست رمان‌های «پسران نیکل» و «راه‌آهن زیرزمین» برنده جایزه کتابخانه کنگره امریکا برای بهترین رمان امریکایی سال شد.
با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در هنگ‌کنگ، سالن‌های سینمایی در این کشور و همچنین پارک والت دیزنی تعطیل شدند.
دوره شرح مقالات و شرح غزلیات شمس تبریزی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. مدرس این دوره سید امیر اکرمی است و از روز یکشنبه ۵ مردادماه روزهای یکشنبه‌ ساعت ۱۸:۰۰ الی ۱۹:۳۰ به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.
موسی علمی، مدیر کتابفروشی علمی و از دست‌اندرکاران نشرهای علم، علمی و سخن، صبح دیروز(سه‌شنبه) در اثر بیماری درگذشت. او عضو خانواده علمی، خاندانی بود که بیش از ۱۰۰ سال است در کار چاپ هستند و مؤسسات نشر متعددی را مدیریت کرده و می‌کنند. بخش مهمی از تاریخ صنعت نشر با نام این خانواده پیوند خورده است.
در آستانه سالروز تولد زنده‌یاد «داوود رشیدی» گنجینه این هنرمند با حضور خانواده وی در موزه سینمای ایران رونمایی شد.
پویا سرایی داوری لیگ نوازندگی سنتور در لیگ جهانی موسیقی را بر عهده گرفت، این لیگ به‌صورت رایگان برگزار می‌شود.
دبیرخانه سومین دوره جشنواره داستان کوتاه «بهاران» فراخوان داد. علاقه‌مندان شرکت در این مسابقه می‌توانند اثر خود را تا ۱۵  شهریورماه ۹۹ به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. جایزه «بهاران» در دو بخش داستان کوتاه و شعر برگزار می‌شود.جشنواره داستان کوتاه «بهاران» باهدف ترویج هنر داستان‌نویسی و کشف و معرفی استعدادهای این حوزه طراحی‌شده که سومین دوره آن امسال برگزار می‌شود.
مینی سریال شش ‌قسمتی «بینوایان» برای اولین بار از روی آنتن شبکه چهار سیما پخش می‌شود، در این سریال دومینیک وست، دیوید اویلوو، عدیل اختر، لی‌لی کالینز و الی بمبر به هنرمندی پرداخته‌اند.این مینی سریال به مدیریت دوبلاژ افشین زی نوری، ترجمه وحید جانفرسا و صدابرداری اکبر صالحی برای پخش از تلویزیون آماده‌ شده است.
درحالی‌که چند روز پیش اعلام شد پائولو سورنتینو کارگردان نامدار ایتالیایی می‌خواهد فیلمی با عنوان «دست خدا» بسازد، گفته‌شده مارادونا قصد دارد از این کارگردان شکایت کند. اعلام ‌شده ازآنجا که از مارادونا برای ساخت این فیلم اجازه گرفته نشده، وی برای استفاده از تصویر و هویتش در فیلم آنها را به دادگاه می‌کشاند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7394/19/548443/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها