اخبار



توقیف 1500 کتاب بدون مجوز در تهران
گروه حوادث / فردی که یک هزار و 500 کتاب را بدون مجوز چاپ و توزیع کرده بود با قرار یک میلیاردی روانه زندان شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند روز قبل با دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی در مرکز تهران اقدام به چاپ غیر قانونی کتاب می‌کند و مقادیر زیادی کتاب غیر مجاز را چاپ و توزیع کرده است، بررسی موضوع در دستور کار پلیس امنیت تهران قرار گرفت.
سرهنگ «صادق قره باقری» رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی در تشریح این خبر گفت: در این تحقیقات مشخص شد، این فرد سودجو مقادیر زیادی کتاب غیرمجاز، یا بدون مجوز را در چاپخانه‌ای در حوالی میدان فروسی چاپ کرده و آماده توزیع است.
وی با اشاره به اینکه مأموران پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم شدند، تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضایی تیمی برای بازرسی از محل و دستگیری متهم وارد عمل شده و موفق شدند ضمن دستگیری وی یک هزار و 500 کتاب بدون مجوز کشف کنند. متهم در بازجویی اولیه خود را واسطه چاپ و توزیع معرفی کرد و به چاپ کتاب‌ها بدون مجوز قانونی اعتراف کرد.
قره باقری با بیان اینکه چاپخانه با دستور قضایی پلمب شد، اضافه کرد: با تکمیل پرونده متهم با صدور قرار یک میلیاردی از سوی مرجع قضایی روانه زندان شد.


تصادف مرگبار در جاده مشکین شهر
گروه حوادث /  در پی برخورد یک دستگاه پیکان با کامیون در محور هریس - مشکین شهر 2 نفر جان باختند و یک نفر هم بشدت مصدوم شد.
وحید شادی نیا، سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی در این باره گفت: این حادثه ساعت ۱۸:۱۳عصر روز شنبه به مرکز اورژانس هریس اطلاع داده شد و بلافاصله دو اکیپ اورژانس به محل تصادف اعزام شدند و پس از بررسی صحنه مشخص شد که دو سرنشین 40 و 55 ساله پیکان در دم کشته شدند و یکی دیگر از سرنشینان خودرو سواری که وضعیت وخیمی داشت تحت مراقبت‌های ویژه قلبی - تنفسی به بیمارستان هریس انتقال داده شد.


شلیک اشتباهی به میهمانان عروسی
گروه حوادث /  تیراندازی در مراسم عروسی با اسلحه ساچمه‌ای 13 نفر از میهمانان را مجروح کرد.
سرهنگ محمود خلجی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اراک، با اعلام این خبر گفت: در نخستین ساعات بامداد یکشنبه در یکی از روستاهای شهرستان خنداب اراک مراسم عروسی برپا بود که یکی از میزبانان مجلس بر اساس رسم سنتی و البته در اقدامی نادرست چند تیر هوایی با یک اسلحه شکاری ساچمه‌ای شلیک کرد اما در شلیک آخر به علت بی‌احتیاطی به سمت میهمانان تیراندازی کرد که بر اثر این بی‌احتیاطی 13 نفر از میهمانان عروسی به علت اصابت ساچمه‌های پخش شده در این تیراندازی از نواحی مختلف دچار مصدومیت شدند که بلافاصله برای مداوا به مرکز درمانی انتقال داده شدند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با تشکیل پرونده‌ای در این خصوص برای بررسی دقیق موضوع بیان کرد: سهل‌انگاری، غفلت و ضعف مهارت‌های لازم در حمل، نگهداری و استفاده صحیح از اسلحه گرم از موضوعاتی بوده است که در بسیاری موارد باعث بروز حوادثی تلخ شده است.
وی با اشاره به رسوم نادرست و تیراندازی در برخی از مجالس عروسی و عزا در تعداد معدودی از شهرستان‌های استان، اضافه کرد: تخطی از قوانین و مقررات مربوط به حمل، نگهداری و استفاده از سلاح‌های گرم جرم محسوب می‌شود و پلیس همواره تأکید داشته است که افراد دارای جواز اسلحه باید در استفاده صحیح از سلاح اطمینان حاصل کرده و از دسترسی دیگران به این سلاح‌ها جلوگیری کنند.


دستگیری سارقان مسلح 10 کیلو طلا
گروه حوادث / سارقان مسلحی که 10 کیلوگرم طلا را در بخش بیرم شهرستان لارستان سرقت کرده بودند، از سوی پلیس دستگیر شدند.
سردار رهام‌‎بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس گفت: شهریور سال گذشته، چهار سارق مسلح با حمله به یک طلافروشی در بخش بیرم از توابع شهرستان لارستان با تهدید اسلحه و تخریب شیشه مغازه اقدام به سرقت حدود ۱۰ کیلوگرم طلا و جواهر کرده و از محل متواری شدند.
وی خاطرنشان کرد: بلافاصله تیمی ویژه از کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان لارستان برای رسیدگی به موضوع تشکیل شد و این در شرایطی بود که سارقان هیچ سر نخی از خود به‌جا نگذاشته بودند.
کارآگاهان پلیس آگاهی با پایش اطلاعاتی، کنترل نامحسوس و اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند اعضای این باند را شناسایی و طی سه عملیات منسجم، اعضای باند چهار نفره سارقان را در استان بوشهر و شهرستان‌های لامرد و فیروزآباد دستگیر کنند.  کارشناسان ارزش طلاهای سرقت شده را ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و تلاش برای شناسایی و دستگیری خریداران طلاهای مسروقه ادامه دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7398/12/548881/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها