خط خبر




نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امسال برگزار نمی‌شود. شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بنا بر اعلام صریح دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تکلیف همگانی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، توصیه‌های وزارت بهداشت مبنی بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری هرگونه تجمع در سطح کشور و همچنین نبود چشم‌انداز روشن در امکان برگزاری نمایشگاه در ماه‌های آتی، برگزاری این دوره از نمایشگاه را در سال‌جاری منتفی دانست.
نام غلامحسین امیرخانی استاد خط نستعلیق به‌عنوان گنجینه زنده بشری ثبت شد. وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌ای به استانداران تهران و قزوین ثبت‌نام این استاد خوشنویسی را ابلاغ کرد.
طی خبر منتشر شده در صفحه شخصی اینستاگرام علی ططری، حجةالاسلام قاسمیان، رئیس جدید مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در نخستین اقدام خود، دکتر علی ططری، مدیریت مرکز اسناد را برکنار کرد. علی ططری از سال ١٣٨٧ ریاست آرشیو پارلمانی را برعهده داشت و در این سال‌ها با چهار رئیس کتابخانه مجلس (رسول جعفریان، محمد رجبی، محمدرضا مجیدی و سیدعلی عماد) همکاری کرد.
فیلمبرداری سریال «شرم» به کارگردانی احمد کاوری ادامه دارد و به‌تازگی از گریم ابوالفضل پورعرب در این سریال رونمایی شده است. در این سریال ملودرام که قرار است پاییز امسال از شبکه سه سیما پخش شود غیر از ابوالفضل پورعرب بازیگرانی چون فاطمه گودرزی، فریبا متخصص، نسیم ادبی، سیدمهرداد ضیایی حضور دارند. مرحوم سیروس گرجستانی هم در این سریال بازی کرده بود.
مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از ناشران، آژانس‌های ادبی و فعالان عرصه نشر برای شرکت در بخش مجازی نمایشگاه کتاب فرانکفورت دعوت کرد. تمامی ناشران، آژانس‌های ادبی و مؤسسه‌های انتشاراتی در سراسر جهان می‌توانند به‌صورت مستقیم (بدون واسطه) و رایگان در این بخش مجازی ثبت‌نام کنند و فرم ثبت‌نام اواسط ماه آگوست روی وب‌سایت رسمی نمایشگاه قرار خواهد گرفت.
انجمن صنفی «شرکت‌ها و مؤسسات فیلمسازی ایران» با انتشار بیانیه‌ای نسبت به روند جدید سریال‌سازی در شبکه نمایش خانگی با مجوز صداوسیما سؤالاتی را مطرح کرده است که از صداوسیما و سازمان سینمایی خواهان پاسخگویی شده است. در بخشی از این بیانیه آمده است: «قطعاً اصرار و ادامه تصمیمات غیرکارشناسانه در این خصوص می‌تواند در ماه‌های آینده منجر به بیکاری گسترده بیش از ۱۵۰۰۰ نفر از فعالان حوزه صنعت کشور گردد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7398/19/548911/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها