دیگه چه خبر




وزارت کشور تنها مرجع صدور مجوز تشکل‌های امر به معروف

   خبر اول اینکه، دبیر شورای ملی تشکل‌های مردم نهاد کشور گفت: تنها مرجع صدور مجوز فعالیت برای تشکل‌های حوزه امر به معروف و نهی از منکر وزارت کشور است و مجوزهای صادر شده توسط معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای سازمان‌های مردم نهاد مربوطه فاقد وجاهت قانونی است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، «زهرا عابدینی» درخصوص اقدام ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای صدور مجوز فعالیت برای سازمان‌های مردم نهاد گفت: مراجع متولی صدور مجوز برای فعالیت‌های گروهی در قالب سازمان مردم نهاد در قوانین و مقررات جاری کشور تعیین شده‌اند و صدور مجوز توسط هر دستگاه دیگری به غیر از مراجع قانونی تعیین شده، فاقد وجاهت حقوقی است و مجوزهای صادر شده نیز غیرقانونی و فاقد قابلیت بهره‌برداری برای تشکل است.

طالبان در ایران دفتر ندارد

  خبر دیگر اینکه، سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه «طلوع نیوز» افغانستان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا طالبان در ایران دفتر دارد یا خیر تأکید کرد که طالبان در ایران هیچ دفتری ندارد.
به گزارش ایسنا، عراقچی، همچنین در پاسخ به این سؤال که «شورای مشهد» چیست؟ گفت: این چیزی است که ممکن است طالبان برای خود درست کرده باشد ولی از نظر ما موضوعیت ندارد.

انتقاد از نگاه‌جنسیتی مجلس به نمایندگان‌ زن

  دست آخر اینکه،  هاجر چنارانی در جلسه علنی دیروز مجلس در تذکر آیین‌نامه‌ای، گفت: نزدیک به دو هفته پیش دبیران کمیسیون‌های مجلس انتخاب شدند ولی متأسفانه مجلس شورای اسلامی شاهد نوعی تبعیض برای زنان در این حوزه بود.
به گزارش ایلنا، نماینده نیشابور و فیروزه ادامه داد: در ماده (۱۰۱) برنامه ششم توسعه تصویب کردیم و رئیس جمهوری نیز در ۲۷ تیر ماه ۹۶ دستور‌العملی را به ادارات برای اجرا ابلاغ کردند که بر این اساس باید نحوه انتخاب مدیران با اولویت برگزیدن مدیران زن در دستگاه‌های اجرایی به ۳۰ درصد افزایش یابد اما مجلس در انتخاب دبیران کمیسیون‌ها به این دستور‌العمل پایبند نبود در حالی که ما بانوانی در قوه مقننه داریم که از تحصیلات و شایستگی بالایی برخوردارند. امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این تذکر چنارانی گفت: هیأت رئیسه نیز معتقد است انتخاب‌ها باید بر اساس شایستگی باشد و هر نوع نگاه جنسیتی ناپسند و نادرست است.
کسانی که شایستگی کسب سمتی در مجلس دارند باید مورد انتخاب قرار گیرند. البته این طور که من سؤال کردم برای انتخاب دبیر کمیسیون اصل ۹۰ یکی از بانوان انتخاب شده و در عین حال این مسأله قابل بررسی است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7398/3/548921/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها