دفن 7167 نفر از مبتلایان به کرونا در بهشت زهرا (س)





رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در یک ماه اخیر 14 هزار نفر به‌دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان ها‌ بستری شده‌اند، گفت: تاکنون 7167 نفر از متوفیان کرونا در بهشت‌زهرا(س) ‌دفن شده‌اند.
به‌ گزارش فارس، ناهید خداکرمی درنطق پیش از دستور خود درباره پراکندگی ویروس کرونا در پایتخت، گفت: اولین مرگ ناشی از ویروس کرونا را در تهران اول اسفند داشتیم و این نشان می‌دهد که ورود کرونا به ایران خیلی قبل‌تر از تاریخ رسمی اتفاق افتاده و احتمالاً کسی خبر نداشته است. توصیف اپیدمیولوژی و شاخص‌های دموگرافیک کووید19 در تهران با استناد به جمعیت تحت پوشش سه دانشگاه علوم پزشکی مستقر در تهران انجام گرفت و مطالعه در این سه دانشگاه نتایجی را به همراه داشت.
وی افزود: متأسفانه در یک ماه گذشته 14 هزار نفر در پایتخت به‌دلیل کرونا بستری شده‌اند و یافته‌های این سه دانشگاه نشان می‌دهد که از 14 فروردین که مطالعه میان 275 هزار شرکت‌کننده صورت گرفته علائم ویروس وجود داشته است، اما در طول انجام این مطالعه تعداد 3696 نفر از بیماران در تهران که نتیجه تست پی‌سی‌آر آنها مثبت بوده است وارد مطالعه شده‌اند. همچنین از تعداد کل افراد مورد مطالعه (550 نفر)، معادل 14.9 درصد فوت شده‌اند که نشان می‌دهد میزان کشندگی بیماری در موارد بستری 14.9 درصد است.
خداکرمی اظهارداشت: از نظر تحصیلات 62 درصد مبتلایان زیر دیپلم بوده‌اند و جالب اینکه میزان مرگ‌ها در میان آنها بیشتر بوده همچنین متأهل‌ها بیشترین میزان ابتلا را داشته‌اند. مطابق بررسی‌های انجام گرفته هیچ منطقه‌ای در تهران موفق به کنترل ویروس نشده، در اواسط اردیبهشت 9 مرگ در تهران داشتیم ولی دیروز 101 مورد مرگ در پایتخت ثبت شد و این نشان می‌دهد سطح ابتلا رو به افزایش است.
وی ادامه داد: ‌بیشتری مراجعه افراد به‌دلیل سرفه و تب بوده و در میان فوت‌شدگان آمار تب وجود داشته است و مهم‌ترین دلیل مراجعه‌شان تنگی نفس گزارش شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین مبتلایان بیماری زمینه‌ای در تهران گرفتار فشارخون بوده‌اند، گفت: 67 درصد افراد مبتلا سابقه شرکت در اجتماعات را داشته‌اند. در نواحی شرقی تهران تعداد مبتلایان از تراکم بیشتری برخوردار است و این در حالی بوده که موارد فوتی از الگوی مکانی خاصی پیروی نمی‌کند. همچنین تراکم موارد ابتلا در برخی از مناطق مانند4، 8 و 13 و در محله‌هایی مانند تهرانپارس، خیابان‌های آیت و پیروزی قابل توجه است.
خداکرمی تصریح کرد: فراوانی کمتر ابتلا و مرگ در مناطق غربی تهران مانند 9، 18، 21 و 22 است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7398/5/548925/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها