وزیرآموزش و پرورش: شروع سال تحصیلی را شرایط پیش رو تعیین می کند




وزیر آموزش‌وپرورش گفت: برگزاری حضوری امتحانات نهایی می‌تواند معیاری برای بررسی میزان اثربخشی آموزش‌های ارائه شده در ایام کرونا باشد بنابراین بر اساس آمارهای ما میانگین نمرات امتحان نهایی امسال در مقایسه با سال گذشته نیم نمره افزایش پیدا کرده است.
به‌گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی با حضور در برنامه «نگاه یک»، با اشاره به بازگشایی مدارس از 15 شهریور ماه افزود: سال تحصیلی آینده به این دلیل زودتر شروع می‌شود که بتوانیم کاستی‌های آموزشی از سال قبل را جبران کنیم و زمان وسیع‌تری در اختیار داشته باشیم که اگر بحران کرونا شدت گرفت و ناگزیر شدیم از بستر مجازی کار آموزش را ادامه دهیم، آماده باشیم. او با بیان اینکه شکل شروع سال تحصیلی نیز متفاوت است، گفت: بسته به نوع شرایط و وضعیت، روش‌های شروع سال تحصیلی متفاوت است.ما با اجماع نخبگان و افراد صاحبنظر که با چارچوب‌های بهداشتی آشنا هستند وضعیت آینده را در سناریوهای مختلف پیش‌بینی کرده ایم؛ یک وضعیت قرمز است که امکان حضور دانش‌آموزان وجود ندارد. در وضعیت زرد امکان حضور وجود دارد اما باید فاصله اجتماعی رعایت شود. ۴۰ درصد مدارس به گونه‌ای هستند که می‌توان با رعایت فاصله کلاس‌ها را برگزار کرد، این مدارس زیر ۵۰ نفر دانش‌آموز و زیر ۲۰ نفر در هر کلاس جمعیت دارند. او با بیان اینکه اما در مدارسی که تراکم بالاست دانش آموزان را به دو دسته تقسیم می‌کنیم گروهی روزهای زوج و گروهی روزهای فرد به مدرسه می‌روند، گفت: آنها در ساعات غیرحضوری بخشی از درس و در ساعات حضوری بخش دیگری از درس را دریافت می‌کنند. روزهای پنجشنبه اجازه دایر کردن مدارس از سوی ستاد کرونا داده شده است.
حاجی میرزایی با اشاره به وضعیت سفید تصریح کرد: در وضعیت سفید نیز امکان بازگشایی کامل مدارس وجود دارد. وقتی با عدم قطعیت روبه‌رو می‌شویم هیچ کس برداشت روشنی از آینده ندارد، بنابراین موظف هستیم منعطف باشیم و برنامه‌ریزی منعطفی داشته باشیم. برنامه ما به گونه‌ای است که می‌تواند از حالتی به حالت دیگر منتقل شود. ممکن است در یک بازه زمانی امکان حضور وجود داشته باشد و در بازه زمانی دیگری این امکان وجود نداشته باشد. بنابراین برنامه [سال تحصیلی جدید] ترکیبی است. وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا بازگشایی‌ها به‌صورت استانی و در تهران به‌صورت منطقه‌ای برنامه‌ریزی شده است؟ گفت: درصدی از معلمین ما تحرک دارند و از مناطقی به مناطق دیگر می‌روند و حتی بین شهرهای مختلف رفت و آمد می‌کنند. باید بر حسب شرایط استان تصمیم‌گیری کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7398/5/548926/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها