خاطرات 453 روز حضور در کاخ سفید

اتاقی که در آنجا اتفاق افتاد




جان بولتون / مشاورامنیت ملی سابق ترامپ / مترجمان: مسعود میرزایی و بهجت عباسی

اعلام توئیتری پست بولتون
در مسیر حرکت به سمت استودیوی فاکس نیوز به‌منظور انجام مصاحبه‌ای در برنامه «مارتا مک کالوم» ترامپ توئیت کرد:
خوشحالم که اعلام کنم سفیر جان بولتون از 9 آوریل 2018 به‌عنوان مشاور جدید امنیت ملی معرفی می‌شود. از خدمات ژنرال اچ‌آر‌مک مستر بسیار قدردانی می‌کنم که کار فوق‌العاده‌ای انجام داد و همیشه دوست من باقی خواهد ماند. این پست رسماً در 9 آوریل تحویل داده می‌شود.
در آن لحظه حس کردم که تلفن همراهم مانند یک نارنجک دستی با تماس‌ها، ایمیل‌ها، توئیت‌ها و خبرهای فوری منفجر شد. حالا دیگر فقط دو هفته وقت داشتم تا تغییرات لازم را برای فاصله گرفتن از زندگی خصوصی و آغاز خدمت در دولت انجام دهم و این روند با سرعت سرسام‌آوری پیش می‌رفت. روز بعد، ترامپ که در یک جلسه توجیهی اطلاعاتی در دفترش شرکت کرده بود، تلفن کرد تا بگوید «بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار خواهید گرفت»، «اعلام (این انتصاب) بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد»، «بسیار ارزیابی و قضاوت خواهید شد»... «اکثر آنها این انتصاب را می‌پسندند.»
پاسخ دادم: وقتی بازی پلیس خوب و پلیس بد را داریم، رئیس جمهوری همیشه پلیس خوب است.
ترامپ در پاسخ گفت: مشکل اینجاست که ما دو پلیس بد داریم.
و من می‌توانستم صدای خنده کسانی را که برای شرکت در جلسه توجیهی در اتاق بیضی بودند بشنوم. من هم پشت تلفن می‌خندیدم.
از وقتی ترامپ اعلام کرد که شغل جدید من از 9 آوریل شروع می‌شود، اولویت نخست، روند تعیین صلاحیت از سوی دفتر مشاور کاخ سفید بود. این روند شامل پر کردن فرم‌های مختلف و طرح سؤالاتی از سوی وکلای دفتر شورا درباره مسائل مربوط به شفافیت مالی، احتمال تعارض منافع، شروط لازم برای اظهار دارایی‌ها (که البته من دارایی چندانی برای اظهار نداشتم)، بررسی روابط شغلی کنونی، متوقف کردن فعالیت‌هایم در کمیته‌های پک و سوپرپک در دوران خدمت دولتی و غیره بود. همچنین یکی دیگر از مراحل بررسی‌ها در چنین روندی همان چیزی است که جوانان نسل انفجار جمعیت (دوره بعد از جنگ جهانی دوم) آن را «مصاحبه درباره مسائل جنسیتی، مواد مخدر و موسیقی راک‌اند رول» می‌خوانند که به طور معمول هدف از این مصاحبه‌ها این نیست که شما اعتراف کنید چه کارهای احمقانه‌ای را در طول زندگی‌تان انجام داده اید بلکه هدف این است که بدانند شما چنین اقدامات عجیب و غریب را به خواست دیگران انجام داده‌اید آیا آنها را با تأیید خودتان و به‌صورت داوطلبانه انجام داده اید؟

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7398/4/548967/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها