بهبود زیرساخت‌های اینترنت «مال استریتی‌ها»




پریسا عظیمی - خبرنگار/ مدیر مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد از تجهیز اینترنت همراه اول روستای مال ملا در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل فعالیت تعداد زیادی از اهالی روستا در بازار بورس به تکنولوژی 3G و 4G به محض تأمین تجهیزات خبرداد و گفت: بعداز بازدید از تجهیزات مخابراتی این روستا زیرساخت‌های تلفن ثابت روستا را قوی کردیم. کابل‌های فرسوده نیز تعوض شدند و درمجموع کیفیت تجهیزات مخابراتی روستا را افزایش دادیم.
«سید محمد‌هادی امیری»، در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: به محض تأمین تجهیزات از طرف همراه اول تهران، همراه اول روستا را تا پایان مردادماه امسال به تکنولوژی 3G و 4G مجهز خواهیم کرد. در حال حاضر روستا، تلفن همراه دارد اما با مشکل پهنای باند 3G و 4G مواجه است که طی پیگیری‌ها مقرر شده تجهیزات را به ما بدهند و در صورت تأمین آن‌ها در کمترین زمان ممکن اینترنت روستا را از طریق همراه اول برقرار خواهیم کرد.
وی عنوان کرد: با بهره‌برداری تکنولوژی 3G و 4G افزون بر اهالی روستای مال ملا، چند روستای دیگر از جمله آبدره، تل گنج گاه، مال آخوند، مال شیخ، شهرک سرآسیاب و شهرک فجر از خدمات بهبود زیرساخت‌های اینترنت بهره‌مند خواهند شد.به گفته سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد، هم اکنون عملیات اجرایی چهار طرح فیبر نوری استان در حال اجراست که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۲۳۰ کیلومتر از جاده‌های مواصلاتی به شبکه فیبرنوری متصل خواهند شد.
«مال ملا» در چهار کیلومتری شهر لنده دراستان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل فعالیت تعداد زیادی از اهالی در بازار بورس به روستای بورسی ایران معروف شده است.  مردم این روستا که از سال ۱۳۹۲ به کمک یکی از اهالی که کارمند بانک‌ بود، با بازار بورس آشنا و با اطلاعات و آموزش‌هایی که وی به مردم می‌داد، کم کم علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این بازار شده‌اند. آنان همواره از ضعف زیرساخت‌های اینترنت در این روستا گلایه دارند. نداشتن اینترنت پرسرعت یکی از دردسرهایی است که در کار خرید و فروش سهام مردم روستا مشکلاتی ایجاد کرده است؛ به طوری که برخی جوانان برای دسترسی به اینترنت و خرید در بازار بورس به شهر لنده سفر می‌کنند.
روستای مال ملا ۳۵ خانوار و ۵۱۳ نفر جمعیت دارد که از هر خانوار دو تا سه نفر در بازار بورس فعالیت می‌کند. اهالی روستای مال ملا در حال حاضر بیش از ۱۰۰ شماره تلفن خانگی دارند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7411/6/550425/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها