ایران در ایران




آغاز فعالیت مدارس در استان قم از ۱۵ شهریور به‌صورت مجازی

قم- استاندار قم گفت: مدارس استان از ۱۵ شهریور در شش روز هفته به‌صورت مجازی فعالیت خود را از سر می‌گیرند.
به‌گزارش روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست پس از جلسه ویدئو کنفرانس‌ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست رئیس جمهوری برگزار شد، وضعیت قم را از نظر هشدار کرونا نارنجی بیان کرد و افزود: مدارس استان از ۱۵ شهریور در شش روز هفته به‌صورت مجازی فعالیت خود را از سر می‌گیرند.
استاندار همچنین ‌افزود: براساس تصمیمات صورت ‌گرفته و همفکری وزارت بهداشت و وزارت ‌کشور عزاداری‌های ماه محرم با اجرای دستور العمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
وی برگزاری برنامه‌های مذهبی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را الگویی شایسته در مدیریت کرونا خواند و از متولیان این مراسم‌ خواست حفظ جان و سلامت عزاداران را در اولویت قرار دهند.
سرمست ضمن تأکید بر لزوم کاهش مسافرت‌ها در این ایام، افزود: با هدف کاهش رفت و آمد دانشجویان بین شهر‌ها باید امکان تحصیل دانشجویان در محل سکونت خود به‌صورت میهمان مهیا شود.

کرمان در تولید ماسک خودکفا می‌شود

کرمان - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان گفت: این استان با وجود راه‌اندازی خطوط جدید تولید ماسک در شهرستان‌های رفسنجان و زرند و سایر نقاط بزودی در این حوزه نیازی به واردات این محصول از خارج از استان نخواهد داشت.
سینا خسروی در حاشیه بازدید از واحد تولید ماسک مؤسسه خیران گمنام رفسنجان افزود: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده نیاز روزانه کرمان ۴۰۰ هزار ماسک است، رفسنجان با راه‌اندازی خطوط تولید تا پایان مردادماه جاری ۲۵ درصد از نیاز ماسک این استان را پوشش می‌دهد.
وی اظهار داشت: واحد خیران گمنام شهرستان رفسنجان هم‌اکنون روزانه ۳۰ هزار ماسک با اشتغالزایی ۲۵۰ نفر در دو شیفت تولید می‌کند.

شیوع تب 3 روزه دامی در 5 شهرستان گیلان

رشت- مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: بیماری تب سه روزه دام‌ها در پنج شهرستان گیلان شیوع یافته است.
سهراب عاقبتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تب سه روزه بیماری مشترک انسان و دام نیست گفت: تب، لنگش، سفتی عضلات و مشکلات گوارشی از علائم بیماری تب ۳ روزه در گاو و گوساله است.
وی افزود: این بیماری در صورت دیر مصرف کردن دارو موجب مرگ دام می‌شود.
عاقبتی با اشاره به اینکه مصرف بموقع دارو، بیماری تب سه روزه گاوی را درمان می‌کند خاطرنشان کرد: دامداران می‌توانند با مشاهده علائم این بیماری، با مراجعه به داروخانه‌های دامپزشکی داروی بیماری تب سه روزه را
تهیه کنند.
مدیرکل دامپزشکی گیلان با بیان اینکه ویروس بیماری تب سه روزه از طریق گزش پشه به دام‌ها منتقل می‌شود از دامداران خواست محل نگهداری و بدن دامها را سم‌پاشی کنند.

آغاز تولید رمدسیویردر رشت

رشت - بزرگترین خط تولید داروی مؤثر در درمان کرونا در ایران در شرکت سبحان آنکولوژی رشت راه‌اندازی شد.
 مدیرعامل گروه دارویی برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مراسم رونمایی از این خط تولید در شرکت سبحان آنکولوژی در شهر صنعتی رشت گفت: داروی رمدسیویر داروی ضدویروس کرونا است که در این شرکت بر پایه استانداردهای جهانی تولید می‌شود.
 دکتر برندگی افزود: این دارو علاوه بر تأمین نیاز داخلی قرار است به کشورهای افغانستان، لبنان، سوریه وعراق صادر شود.
 مدیرعامل شرکت سبحان آنکولوژی هم گفت: همزمان با سال جهش تولید و در راستای عمل به این شعار، داروی رمدسیویر در شرایطی که جهان درگیر پاندمی بیماری کروناست تولید و به بازار عرضه می‌شود.
عنابی افزود: پیش از این،این دارو را ایران و هند به‌صورت مشترک تولید می‌کردند.

 اعلام شرایط صید میگو در سال 1399

بوشهر- براساس مصوبه کمیته مدیریت صید مرداد ۹۹ شیلات استان بوشهر، شرایط آزادسازی صید میگو اعلام شد.
بنابر اعلام شیلات استان بوشهر، صید میگو از روز دوشنبه ۱۳مرداد ساعت شش صبح برای قایق‌های صیادی و ساعت شش صبح روز چهارشنبه ۱۵ مرداد برای موتور لنج‌های صیادی در تمامی صیدگاه‌های استان بوشهر آزاد اعلام می‌گردد.
کلیه صیادان موظف به رعایت نقاط ممنوعه صید -درج شده در آیین‌نامه صید میگو- هستند.
این نقاط ممنوعه شامل مناطق نوزادگاهی میگو (نیروگاه اتمی، دلوار، در اعماق کمتر از ۵ متر) و اطراف مطاف در اعماق کمتر از ۱۰ متر، پارک دریایی نخیلو و زیستگاه‌های مصنوعی (منگف، یرول، گناوه، دیر و خارگ) تا شعاع نیم مایلی است.

تمدید محدودیت‌ها در گلستان تا یک هفته دیگر

گرگان- برای کاهش آمار مبتلایان در استان گلستان به کرونا محدودیت‌ها برای یک هفته دیگر در این استان تمدید شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: ۵۵۰بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند و برای کاهش بستری‌ها، محدودیت‌ها در گلستان تا یک هفته دیگر تمدید شد.
عارف‌نیا با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۸۰بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری می‌شوند، افزود: شهرستان‌های کردکوی و بندرگز با توجه به جمعیت، آمار بستری زیادتری دارند و گرگان هم روند ثابتی دارد.
وی از مردم خواست دستورالعمل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند تا استان به روز‌های سفید برگردد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7411/6/550428/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها