اخبار




اتصال برق کولر علت انفجار کلینیک سینا

گروه حوادث/ کمیته بررسی علت حادثه کلینیک سینا مهر، اتصال برق کولر را عامل این فاجعه اعلام کرد.
جلیل میرمحمدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با ایسنا در توضیح جلسه دیروز کمیته بررسی حادثه کلینیک سینا مهر گفت: در آخرین جلسه بررسی حادثه کلینیک سینا مهر در کمیسیون بهداشت مقرر شد که این موضوع در کمیته‌ای به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن به کمیسیون برای تصمیم‌گیری و ارائه به صحن داده شود که این جلسه با حضور نمایندگانی از وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سازمان آتش‌نشانی، مسئول سلامت شورای شهر تهران و نمایندگانی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان متولی ایمنی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و صدور مجوزهای کلینیک صبح دوشنبه تشکیل شد.وی درباره علت اصلی آتش‌سوزی در کلینیک سینا مهر گفت: طبق توضیحات ارائه شده توسط کارشناسان آتش‌نشانی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابتدا با اتصال برق کولر در سقف کاذب در پارکینگ، کولر آتش گرفته و بعد سقف کاذب شکسته می‌شود. در آن محل مواد الکلی و اشتعال زا وجود داشته که با فروریختن سقف کاذب آنها هم آتش گرفته و بعد آتش به کپسول‌های اکسیژن سرایت می‌کند و در نهایت باعث انفجار می‌شود. به‌گفته وی طبق تصمیم این جلسه تیم‌های سه‌نفره‌ای از وزارت بهداشت، شهرداری و مجلس برای دیدار با خانواده‌های مصدومین و متوفیان حادثه کلینیک سینا مهر برای دلجویی و رسیدگی به خواسته‌های آنها تشکیل می‌شود.


برخورد با کامیون های متخلف در پایتخت

گروه حوادث/ معاون ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرح برخورد با کامیون‌های متخلف در پایتخت خبر داد.
 سرهنگ جهانشاه بهرام آبادی در حاشیه اجرای این طرح به ایسنا گفت: در راستای نظم بخشی ترافیکی و برخورد با تخلفات راهنمایی و رانندگی، مأموران پلیس راهور با کامیون‌های متخلف در سطح معابر پایتخت برخورد می‌کنند و اگر این کامیون‌ها وارد محدوده‌های مشخص شده شهری شوند، علاوه بر اعمال قانون توقیف نیز می‌شوند.وی با بیان اینکه طرح برخورد با تخلفات کامیون‌ها در سطح معابر پایتخت از این هفته تشدید شده است، گفت: سرعت کامیون‌ها یکی از مواردی است که در طرح به آن توجه ویژه‌ای شده و با کامیون‌هایی که با سرعت غیرمجاز تردد کنند برخورد خواهد شد.
به‌گفته وی عدم رعایت مقررات حمل بار و اضافه بار، تردد غیر مجاز در ساعات ممنوعه و معابر ممنوع، نقص فنی و نداشتن معاینه فنی، عدم استفاده از حفاظ و پوشش در هنگام حمل بار و... از جمله تخلفاتی است که در اجرای این طرح مدنظر قرار گرفته است.معاون ترافیکی پلیس پایتخت با بیان اینکه تمامی کامیون‌ها موظف به نصب پلاک درشت و خوانا در قسمت بالای کامیون هستند، گفت: نداشتن پلاک سوم و ناخوانا بودن ارقام پلاک‌های کامیون‌ها و همراه نداشتن مدارک کامل کامیون نیز از دیگر مواردیست که مأموران پلیس راهور در صورت مشاهده با آن برخورد خواهند کرد.

سرقت خانه در پوشش  قالیشویی

گروه حوادث / دو سارق حرفه‌ای  که با راه‌اندازی  کارگاه قالیشویی در غرب تهران به شناسایی خانه‌های مردم پرداخته و سرقت می‌کردند، توسط پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، به دنبال وقوع یک فقره سرقت منزل و شکایت یکی از شهروندان در محدوده استحفاظی کلانتری 142 کن، پرونده اولیه تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد. شاکی این پرونده به مأموران گفت: زمانی که در خانه حضور نداشتم، سارقان پس از تخریب در اموال با ارزشم از جمله پول نقد و طلا به ارزش 150 میلیون تومان را سرقت کرده‌اند.سرهنگ بهزاد اختیاری رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: همزمان با تشکیل پرونده، اکیپ بررسی صحنه جرم پایگاه دوم پلیس آگاهی، به محل سرقت اعزام و طی بررسی‌های اولیه کارشناسان و بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته موجود در محل سرقت مشخص شد، 2 جوان با پوشش ماسک و استفاده از یک دستگاه خودرو 405 خاکستری به منزل شاکی مراجعه و اقدام به سرقت کرده اند. در ادامه  پس از چندین روز کار شبانه روزی مأموران پلیس، هویت سارقان به نام «احمد» و «حمید» شناسایی و مشخص شد متهمان در منطقه تهرانسر دارای کارگاه قالیشویی بوده و از محل کار خود برای پوشش سرقت‌ها و شناسایی منازل شهروندان به منظورانجام سرقت استفاده می‌کنند.با توجه به اطلاعات جمع‌آوری شده و هماهنگی با مرجع قضایی دستگیری سارقان در دستور کار قرار گرفت و در نهایت طی یک عملیات هر 2 متهم دستگیر و در بازرسی به‌عمل آمده از مخفیگاه آنها مقادیری اموال مسروقه و از جمله طلا کشف و ضبط شد.


غرق شدن خواهر و برادر مینابی

گروه حوادث/ سهل انگاری یک خانواده مینابی منجر به غرق شدن دو کودک آنها در دریا شد.به گزارش  روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان؛ حدود  ساعت ۲۰ روز یکشنبه ۱۲ مرداد سانحه غرق شدگی دو کودک ۸ و ۱۱ ساله در دریا گزارش شد. بلافاصله ۳ تیم‌ امداد و نجات جمعیت از شهرستان سیریک به محل اعزام شدند که مشخص شد یک خانواده اهل شهرستان میناب به ساحل روستای گهردو از توابع بخش بمانی رفته و دختر و پسر  ۸ و ۱۱ ساله  آنها به دریا رفته و غرق شده اند.
مختار سلحشور ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان در این باره گفت: پیکر یکی از دو کودک غرق شده توسط نیروهای محلی از آب خارج شده بود و  از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه  عملیات جست‌و جو برای کشف دومین پیکر توسط تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر آغاز شد.  پس از ۴ ساعت عملیات فشرده جست‌و جو در آب، در نهایت پیکر دومین کودک غرق شده ساعت یک بامداد دوشنبه توسط تیم امدادی جمعیت هلال احمر استان کشف و از آب خارج شد.

مرگ  پیرمرد  اصفهانی در برخورد با آمبولانس

گروه حوادث/ آمبولانس بیمارستان هنگام مأموریت و حرکت در مسیر خط ویژه اتوبوس، مرد 70 ساله را زیر گرفت.غفور راستین، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان به ایرنا گفت: این حادثه ساعت ۱۱ و ۴۸ دقیقه صبح دوشنبه در خیابان سعادت‌آباد در خط ویژه اتوبوس تندرو رخ داد. این آمبولانس که متعلق به یکی از بیمارستان‌ها و در حال مأموریت بود از خط اتوبوس تندرو حرکت می کرد که با عابر پیاده که مردی ۷۰ ساله بود برخورد کرد.وی بیان کرد: این مرد توسط آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شریعتی منتقل شد اما در نهایت براثر شدت آسیب‌های وارده، جان خود را از دست داد.تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7411/12/550451/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها