اخبــــار



شهردار تهران:
اهل جار زدن پیگیری پرونده‌های تخلفات نیستیم

شهردار تهران از تلاش شهرداری برای تعیین تکلیف ۳ هزار ملک از املاک شهرداری که در دست غیر است، خبر داد و گفت: طبیعتاً بسیاری از آنها مصوبه شورا را نداشت. براین اساس کمیته‌ای سه نفره تشکیل دادیم تا ببینیم کدام املاک در اختیار غیر باشند و بقیه هم پس گرفته شود. تعداد زیادی تاکنون بازپس‌گیری شده و این کار در حال استمرار است. البته برخی مقاومت‌ها وجود دارد که با همکاری دادستانی پیگیر هستیم.
به گزارش «ایران»، پیروز حناچی در نشست خبری آنلاین درباره سرانجام پرونده‌های تخلفات در شهرداری گفت: در خصوص پرونده‌های فساد و تخلفات پیگیر احقاق حقوق شهر و شهروندان هستیم و بی‌سر و صدا این موضوع را تعقیب می‌کنیم و اصرار نداریم که موضوع را جار بزنیم.
او به لایحه دو فوریتی بسته حمایتی در شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: این لایحه در شورا به تصویب رسیده اما دستگاه‌های نظارتی نقطه نظراتی داشتند که آنها را دنبال خواهیم کرد. وی همچنین به نحوه هزینه کرد اوراق مشارکت اشاره کرد و افزود: اوراق مشارکت سال ۹۷ که در اختیار بانک آینده بود با پیگیری‌هایی به شهر برگشت، ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۸ نیز که ۵۰۰ میلیارد تومان برای اتوبوس و یکهزار میلیارد تومان آن برای مترو است هم محقق شد که برای خطوط شش و هفت هزینه می‌شود. البته بخش اول خط ۱۰ مترو هم بزودی افتتاح می‌شود و این اوراق قطعاً در حمل و نقل عمومی صرف می‌شود.حناچی درباره دستورش مبنی بر استفاده از رنگ در شهر گفت: سازمان زیباسازی در حال تهیه دستور‌العمل است. اگر از تهرانی‌ها بپرسید که شهرمان چه رنگی است عمدتاً می‌گویند خاکستری و این در حالی است که خیلی از فضاهای شهری با ایده رنگ می‌تواند متنوع شود.
وی درباره محله جماران هم افزود: طرح ویژه‌ای در شورای عالی شهرسازی برای این محله تصویب شد که امروز طبق این طرح عمل کرده و جماران به شکل سابق نگهداشته شده است. مجموعه پلاک‌هایی که در این طرح بوده ۱۴۶ پلاک است که حدود ۳۵ پلاک در تملک دولتی‌ها، شهرداری و مؤسسه نشر امام است و ۱۰۴ پلاک درگیر این موضوع هستند.به گفته او، درباره فروش املاک نیز از طریق مزایده عمل می‌شود. در مورد ملک اقدسیه نیز مزایده انجام شده، متقاضی نیز وجود دارد و در حال انجام فرآیند هستیم. همچنین در مورد ساختمان روزنامه اطلاعات نیز مشکلات حقوقی را حل کرده‌ایم و پنج دانگ از شش دانگ این ملک به‌نام شهرداری شده و در حال حل و فصل یک دانگ باقیمانده هستیم.
حناچی درباره طرح ترافیک هم گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در سایر نقاط دنیا نه تنها طرح ترافیک ملغی نشده بلکه سختگیرانه‌تر اجرا شده و در کنار آن مسیرهای دوچرخه را توسعه دادند. البته برای پزشکان و پرستاران سهمیه‌ای در نظر گرفته می‌شود تا با تأیید وزارت بهداشت به آنها تعلق پیدا کند.

نامگذاری یکی از کتابخانه‌های تهران
به نام روح‌الله رجایی

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اعلام کرد در آستانه روز خبرنگار و با هدف تکریم خبرنگاران انقلابی و جهادگر عرصه رسانه، روز چهارشنبه 15 مرداد با رعایت توصیه‌های بهداشتی کتابخانه‌ای در تهران به‌نام روح‌الله رجایی نامگذاری می‌شود.
این‌روزنامه نگار، جهادگر و سردبیر روزنامه جام‌جم ۳۰ تیرماه بر اثر کرونا درگذشت. پس از درگذشت او شخصیت‌های ملی و انقلابی با ارسال پیام‌هایی فقدان وی را تسلیت گفتند. کتابخانه‌ای که به‌نام رجایی نام‌گذاری می‌شود در پارک شقایق محله شمیران‌نو قرار دارد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7411/5/550478/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها