چهره ها



آرزویم این است که در وطن پدرم کار کنم
نوری: تراکتور و پرسپولیس با من تماس داشتند، استقلال نه

الکساندر نوری، مربی ایرانی شاغل در فوتبال آلمان، یکی از کسانی است که سال گذشته نامش به عنوان یکی از گزینه‌های سرمربیگری پرسپولیس مطرح شد. این مربی که پیش از آن بحث حضورش در تراکتور نیز به میان آمده بود، در چند وقت اخیر به عنوان یکی از گزینه‌های هدایت استقلال در فصل آینده نیز معرفی شد. نوری که دورگه است و پدر ایرانی و مادر آلمانی دارد، در فصل گذشته دستیار یورگن کلینزمن در هرتابرلین بود اما با جدایی این مربی در 4 بازی به صورت موقت هدایت این تیم را برعهده داشت. او به برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران گفت: «با کلینزمن خیلی دوست هستم و در این روزهای کرونایی خیلی با هم صحبت کردیم. در هرتابرلین همکاری داشتیم، من کارهای ورزشی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌کردم و او هم مدیریت باشگاه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌داد. خودم با یک تیم جوانان شروع کردم و به پرورش استعدادها پرداختم. اکنون هم بعد از 10 سال خوشحالم در 4 لیگ حرفه‌ای آلمان کار کرده‌ام. هرتابرلین دومین تیم من در بوندس لیگا و یک تجربه فوق‌العاده بود.»نوری در مورد اینکه نام او مدتی برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران مطرح شده بود و حالا هم شایعه شد باشگاه استقلال مذاکراتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با او انجام داده، چنین واکنشی داشت:«خیر، همیشه آرزویم این بوده که اگر موقعیت اجازه بدهد، روزی در وطن پدرم کار کنم اما اصلاً تماسی نداشته‌ام. من با تراکتور و پرسپولیس یک بار تماس داشتم. با آنها صحبت کردم و آشنا شدم اما این صحبت‌ها عمیق و جدی نبود، یعنی پیشنهاد‌ی به من نشد.» او درخصوص اینکه آیا با فوتبالیست‌های ایرانی ارتباط نزدیک دارد، هم چنین توضیح داد: «بله با وحید (هاشمیان) و مهدی (مهدوی‌کیا) خیلی دوست هستیم. با هم در تماسیم. بعضی وقت‌ها در هامبورگ با فریدون زندی یکدیگر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌بینیم، می‌نشینیم و گپ می‌زنیم.»
نوری در مورد برگزاری مسابقات فوتبال در آلمان در شرایط کرونایی هم صحبت کرد: «در آلمان، فدراسیون کار خیلی خوبی کرد که بدون تماشاگران بازی‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزار کرد و تمام اروپا به کاری که آلمان انجام داد نگاه کردند. این کار فوق‌العاده‌ای بود که آلمان مسابقات را به خوبی انجام داد و به پایان رساند.» سرمربی اسبق وردربرمن، در مورد اینکه چقدر دراگان اسکوچیچ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌شناسد و آیا بازی‌های تیم ملی ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال می‌کند، هم گفت: «من او را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زیاد نمی‌شناسم اما ما در اینجا دعا می‌کنیم تیم ملی ایران تمام بازی‌های آخر خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببرد و بالا بیاید. خیلی افتخار می‌کنم ایرانی هستم و همیشه آرزویم این بوده که اگر شرایط فراهم باشد در وطن پدرم کار کنم.»

مانع سخت طارمی برای جدایی از ریوآوه

باشگاه ریوآوه برای فروش مهدی طارمی، مهاجم ایرانی قیمت سنگینی را تعیین کرده است. به گزارش روزنامه Ojogo پرتغال، ریوآوه برای موافقت با جدایی طارمی که بهترین گلزن و بازیکنش در فصل اخیر لیگ برتر پرتغال بود، 10 میلیون یورو می‌خواهد؛ قیمتی که پرداختش برای تیم‌های مطرح پرتغال همانند اسپورتینگ نیز با توجه به مشکلات مالی امکان‌پذیر نیست. براگا یکی از تیم‌هایی است که در صورت فروش مهاجم برزیلی به یک تیم لیگ برتر انگلیس با قیمت 30 میلیون یورویی قصد دارد به صورت جدی وارد مذاکره با ریوآوه برای خرید طارمی شود.

انتظار سرمربی آمیان از سامان قدوس

سرمربی اسلوونیایی آمیان از عملکرد سامان قدوس در بازی‌های تدارکاتی پیش‌فصل لیگ دسته‌دوم فرانسه انتقاد کرد.  به گزارش le11amienois  فرانسه، لوکا السنر به دنبال عدم گلزنی تیمش در 2 بازی اخیر تدارکاتی گفت: «من از بازیکنانی همانند سامان قدوس انتظار بیشتری دارم. قدوس، اوترو و آکولو بازیکنانی هستند که باید شرایط بازی را تغییر دهند. من از آنها انتظار بیشتری دارم و این خواسته بسیار روشنی است.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7411/18/550491/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها