تعیین سقف مالیات برای خریداران سکه




معاون سازمان امور مالیاتی با اشاره به تسهیلات برای مالیات سال ۹۸ مشاغل خُرد، گفت: کسانی که در جریان عرضه سکه از سوی بانک مرکزی اقدام به خرید کرده‌اند تا سقف معینی مشمول پرداخت مالیات مقطوع می‌شوند.
محمد مسیح درباره مالیات خرید سکه، تصریح کرد: خریداران سکه که سکه‌های خود را عرضه می‌کنند و به فروش می‌رسانند باید حتماً نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و همچنین پرداخت مالیات متعلق آن اقدام کنند. وی با بیان اینکه ما اطلاعات مربوط به خریداران سکه را در اختیار داریم، گفت: عرضه و فروش این سکه‌ها نیز در نهایت برای ما مشخص خواهد شد و مالیات آن را نهایتاً مطالبه خواهیم کرد. معاون سازمان امور مالیاتی تأکید کرد: خریداران سکه با تعداد بالا در صورت پرداخت نکردن مالیات شامل جرائمی می‌شوند که غیرقابل بخشودگی است. وی همچنین با اشاره به رشد 30 درصدی درآمدهای مالیاتی در 4 ماهه امسال گفت: براساس قانون مالیات‌های امسال از بساز و بفروش‌هایی که مجوز ساخت آنها سال 95 است، مالیات اخذ می‌شود.
مسیحی با اشاره به اینکه اظهارنامه عملکرد سال ۹۸ نیز برمبنای ماده ۹۷ قانون مالیات‌ها رسیدگی خواهد شد، عنوان کرد: درصدی از اظهارنامه‌های سال ۹۸ مؤدیان اگر منطبق با واقعیت و مطابق مقررات باشد،می‌پذیریم و بدون رسیدگی مالیات قطعی محسوب می‌شود. معاون سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: اگر مؤدیان فکر می‌کنند که مالیات مقطوع برایشان منصفانه نیست می‌توانند از ظرفیت ماده ۹۷ استفاده کرده و مالیات واقعی را ابراز کنند تا با استفاده از کنترل‌های سیستمی اظهارشان در صورتی که خلاف واقع نبود، مورد پذیرش قرار گیرد./ تسنیم‌‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7411/10/550514/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها