سؤال قاضی از متهم پرونده پتروشمی:

340 میلیون یورو پول مملکت کجاست؟





چهاردهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ١۴ متهم دیگر به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه در این جلسه حسینى نماینده دادستان در خصوص اتهامات حمزه لو گفت: شروع فعالیت مجرمانه از زمان مدیریت وى صورت گرفته و آنچه در مدیریت بعدى صورت گرفته در زمان او پایه‌ریزی شده بود. مرجان شیخ‌الاسلامى (متهم فراری پرونده) را در هر دو شرکت به عنوان مدیرعامل تعیین کرده است. صرفنظر از اینکه در انتخاب این دو شرکت قانون تجارت رعایت نشده، متهم با واریز وجوه به شرکت‌هاى خود با شیخ الاسلامى کسب درآمد کرده‌اند. نماینده دادستان گفت: تکلیف مشخص بوده و وظیفه حق‌العمل کار در قانون مشخص شده و اقدامات صورت گرفته در زمان شما منجر به ممنوعیت تبدیل ارز شده است.
قاضی هم در ادامه گفت: در مورد ارزى که به شما و شیخ الاسلامی تعلق گرفته، على اشرف ریاحى بخشی از اطلاعات را با اسناد ارائه کرده و با پاسپورت دیگرى از کشور فرار کرده است. این فرد حتى علیه وزیرسابق که پدرخانمش است مطالبى در راستاى تسویه حساب شبنم نعمت‌زاده در بحث دارویى ارائه کرده و مستنداتى ارائه داده و مستنداتى که ارائه شده از ناحیه شرکا و معاونان شما بوده و مستندات راستى‌آزمایى شده است.
قاضی در ادامه خطاب به متهم حمزه‌لو گفت: مستندات حاکی است ٢٤٠ میلیون یورو از طریق صرافان منتقل کردید که متهم پاسخ داد: اگر شیخ‌الاسلامى این کار را کرده باید پاسخ دهد. من نمى‌دانم او با چه نیتى این کار را کرده است. قاضی مسعودى مقام در ادامه به خرید دو واحد ساختمان توسط متهم حمزه‌لو براى شیخ الاسلامی در کانادا و پرداخت‌هاى صورت گرفته به شرکت رادیاتورسازى پسر حمزه لو و شرکت آرمان گوشت که متعلق به برادر متهم حمزه لو است اشاره کرد و گفت: آن آقایى که ارز‌ها را به او دادید که الان یکى از متهمان بزرگ ارزى است و در برخى جا‌ها با نیازآذری، امان کى و... مراوده داشته، همان آدم این پول‌ها را جا به جا کرده است. قاضی در ادامه گفت: شما یک هفته وقت دارید برای هزینه کرد ٣٤٠ میلیون یورو سند بیاورید تا ما آن را بپذیریم ما نمی‌توانیم به حرف رأی دهیم. من مدعی بیت‌المال هستم و می‌گویم ٣٤٠ میلیون یورو پول مملکت کجاست؟ شما باید سند ارائه دهید. اول باید مجوز خود و بعد هزینه کرد خود را بیاورید. قاضى مسعودى مقام در پایان ضمن اعلام ختم جلسه گفت: ٢٠/٥/٩٩ دوشنبه آینده در همین مکان سعى مى‌کنیم به جلسه پایان دهیم و وارد تصمیم‌گیرى شویم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7411/3/550544/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها