دیگه چه خبر




پیشنهادهای جدید برجامی مسکو

   خبر اول اینکه، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو پیشنهادهای جدیدی را برای ازسرگیری همکاری‌های کشورهای عضو برجام تهیه کرده است. به گزارش ایرنا سرگئی لاوروف روز سه‌شنبه در نشست خبری مشترک با هایکو ماس همتای آلمانی خود ضمن اعلام این خبر گفت: از موضوعاتی که روسیه و آلمان به‌طور فعالانه با همدیگر همکاری می‌کنند می‌توانم به وضعیت پیرامون برجام برای حل و فصل برنامه هسته‌ای ایران اشاره کنم. وی ادامه داد: در این مورد ایده‌هایی وجود دارد که شرکای اروپایی ما پیشنهاد می‌کنند. لاوروف افزود: روسیه به نوبه خود پیشنهادهایی را مطرح کرد که به عقیده ما به ازسرگیری همکاری همه اعضای برجام کمک می‌کند. پیشتر وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که مسکو با تمام توان برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام که امریکا به دنبال نابود کردن آن بوده است تلاش می‌کند. وی گفت: هنوز شانس برای حفظ برجام وجود دارد و نه تنها روسیه بلکه چین نیز در این زمینه فعال است و اعضای اروپایی برجام نیز برای حفظ این توافق تلاش می‌کنند.

درخواست اعمال ماده ۴۷۷ برای 3 متهم

  خبر دیگر اینکه،  وکیل مدافع نادا صبوری، سهراب صالحین و ستاره داوری گفت: روز دوشنبه از طریق دفتر آقای رئیسی درخواست اعمال ماده ۴۷۷ را مطرح کردیم که این ماده ۴۷۷ از اختیارات رئیس قوه قضائیه است؛ با توجه به نظر دیوان عالی کشور که اجتماع و تبانی را از این پرونده برداشتند، ما منتظر هستیم که هرچه زودتر این موضوع ختم به خیر شود. به گزارش ایلنا،علی مجتهدزاده، افزود: این پرونده از ابتدا ۶ متهم داشت که دلیل تشکیل این پرونده، اجتماعی بود که در مقابل نهاد ریاست جمهوری در سال ۹۲ در خصوص اتفاقات بند ۳۵۰ شکل گرفت و ۶ نفر از آنها به موجب یک پرونده بوده که یک نفر از آنها رأی برائت می‌گیرد و بقیه افراد به اتهام اجتماع و تبانی که اتهام اصلی بوده و اخلال در نظم و چند اتهام دیگر به احکام طویل‌المدت یعنی ۳سال و نیم تا ۵ سال محکوم می‌شوند. وی افزود: خوشبختانه متهم ردیف اول درخواست اعاده دادرسی می‌دهد و این اعاده دادرسی پذیرفته می‌شود‌ و نظر قضات فهمیده و شریف دیوان‌عالی به این تعلق می‌گیرد و می‌گویند که این اتهام اگر جرم هم باشد، نهایتاً اخلال در نظم است نه اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و این یک تصمیم کاملاً قانونی است و به دادگاه هم‌عرض می‌رود و این تصمیم قانونی به رأی تبدیل می‌شود و حکم متهم اخلال در نظم عمومی می‌شود اما بقیه پرونده‌ها چندین سال باقی مانده بود و حکم را اجرا نکرده بودند، اما از دو هفته گذشته برای این متهمان اخطاریه فرستاده می‌شود که خودتان را معرفی کنید.

موافقت با درخواست اعاده دادرسی سعید مرتضوی

  دست آخر اینکه،  شعبه ۸ دادگاه کیفری یک استان تهران، رسیدگی مجدد به پرونده سعید مرتضوی، دادستان اسبق تهران را برعهده گرفته است. در روزهای گذشته اخباری مبنی بر موافقت دیوان‌عالی کشور با درخواست سعید مرتضوی برای اعاده دادرسی منتشر شده بود که حالا رنگ واقعیت به خود گرفته است. تسنیم خبر داده که از صبح دیروز در شعبه 8 دادگاه کیفری یک استان تهران، جلسه رسیدگی مجدد با حضور متهم و شاکیان پرونده ازجمله روح‌الامینی نماینده فعلی مجلس برگزار می‌شود. گفته می‌شود موضوع درخواست سعید مرتضوی، پرونده کهریزک است که با حکم دادگاه در این پرونده، او محکوم به انفصال دائم از خدمات قضایی شده بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7417/3/551154/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها