اخبـــــار



نمکی: رویکرد جدیدمان، فشار و جریمه است

وزیر بهداشت با تأکید بر لزوم پرهیز از عادی‌انگاری‌ها در شرایط کرونا و اهمیت اعتلای رفتار بهداشتی مردم در این دوران گفت: در کنار خواهش‌های مستمر، رویکرد جدیدمان فشار و جریمه است و اگر کسی حریم و پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌ها را شکست، باید با او برخورد سنگین کرد. به‌گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در نشست مجازی با وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی با اشاره به اینکه ایران جزو یکی از هفت کشور برگزیده در شرق مدیترانه در عرصه مدیریتی کووید۱۹ است، گفت: کسی که می‌گوید خسته شدم و نمی‌توانم ماسک بزنم، پس آن پزشک و پرستار ساعت‌ها این شرایط را چگونه باید تحمل کنند؟ اینکه برای هواخوری به جایی برویم و از زحمات عزیزان کادر درمان غافل شویم، درست نیست.  وی افزود: امروز در حال بازگشت به شرایط کاهش بستری و مرگ و میرها هستیم که حاصل دو پدیده است؛ اول رعایت مجدد مردم در شیوه‌نامه‌های بهداشتی و دوم تلاشی که بی‌وقفه و شبانه‌روزی همکارانم در سراسر کشور داشتند. امروز همکارانم در فشار شش‌ماهه دچار خستگی شدند؛ گرچه هنوز از بهورزان و تکنیسین‌های اورژانس تا آزمایشگاهیان و پزشکان و پرستاران و... هنوز هم عاشق خدمت هستند.

زالی: بازگشایی مدارس مخاطره‌آمیز است

فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران با بیان اینکه مدیریت کرونا در مدارس امکانپذیر نیست، گفت: بازگشایی حضوری مدارس و دانشگاه‌ها از سال تحصیلی جدید مخاطره‌آمیز است، ادارات نیز باید برای مدیریت کرونا از ظرفیت دورکاری مصوب استفاده کنند و میزان رعایت این دستورالعمل در ادارات مختلف ارزیابی می‌شود.  علیرضا زالی افزود: کنکور یک موضوع مقطعی است و طی چند روز تمام می‌شود مسأله مهمتر اموری است که مدت دار است. در مورد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، اگر شرایط اپیدمی کرونا با همین روند فعلی پیش برود بسیار دور از انتظار است که بتوانیم مدیریت مناسبی برای کنترل اپیدمی حداقل در ترم اول پاییز داشته باشیم با توجه به مفروضاتی که درباره افزایش خطر اپیدمی کرونا در پاییز داریم شرایط مطلوب‌تر از زمان فعلی نخواهد بود. زالی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در صورت بازگشایی مدارس، آرایش استفاده از حمل و نقل عمومی بشدت تغییر کند. بخش مهمی از تردد در ناوگان حمل و نقل عمومی به ترددهای تحصیلی و آموزشی تخصیص پیدا می‌کند. درصورت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تعداد زیادی از افرادی که اکنون به محل کار نمی‌روند باید به محل کار بروند و بازهم بار تردد بیشتر می‌شود. بنابراین تا زمانی که به‌صورت قطعی وضعیت بحرانی فعلی را به یک وضعیت با ثبات و پایدار تبدیل نکرده‌ایم هرگونه تصمیم‌گیری برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اقدام زودرسی است و می‌تواند مخاطره آمیز باشد. باید با منطق بیشتر و توجه به نظرات کارشناسی با این موضوع برخورد کرد. وی گفت:همچنان در وضعیت هشدار و شیوع بالای کرونا هستیم. در چنین شرایطی مهم‌ترین اقدام این است که تولید سفر را در سطح شهر کم کنیم. بنابراین اصرار بر تقلیل ساعات کاری، افزایش استفاده از ظرفیت دورکاری و چرخشی شدن فعالیت افراد شاغل برای مدیریت تولید سفر در شهر است چون هم در خود اداره‌ها و هم در مسیر رفتن به سمت اداره افراد زیادی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند. وی گفت: در سال تحصیلی جاری باید برای مدارس و دانشگاه‌ها عمدتاً روی فضاهای غیرحضوری و آموزش‌های آنلاین و مجازی یا از طریق تلویزیون سرمایه‌گذاری کنیم. پیشنهاد ما برای تهران این است که کلاس‌های مدارس و دانشگاه‌ها به‌صورت حضوری برگزار نشود.

نامگذاری یک خیابان به نام مهندس بازرگان

اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تغییر نام ۷ خیابان در پایتخت رأی مثبت دادند. به گزارش ایسنا، محمد جواد حق شناس، رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر گفت: پیشنهاد شده است که یک پل بی‌نام در بزرگراه آزادگان واقع در منطقه ۲۱ به نام سرلشکر خلبان شهید مکری نامگذاری شود و همچنین پیشنهاد شده است که کوچه حاج عبدالمحمود در منطقه ۱۱ که جنب بیمارستان فارابی قرار دارد به نام پروفسور شمس که بنیانگذار بیمارستان فارابی و مؤسس انجمن چشم پزشکی ایران است، نامگذاری شود. وی افزود: به پیشنهاداحمد مسجد جامعی نامگذاری خیابان سازمان آب حدفاصل بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری تا بلوار آیت‌الله کاشانی در محدوده گذر صادقیه در منطقه ۲ و ۵ به نام مهندس بازرگان پیشنهاد شده و این در حالی است که خیابان سازمان آب ۱۷ بار در تهران تکرار شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7417/5/551165/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها