ایران در ایران




۳۵ واحد آلاینده «شهریار»اخطاریه زیست محیطی دریافت کردند

تهران - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، ٣٥ مورد اخطاریه به واحدهای آلاینده و متخلف صادر و ابلاغ شده است تا صاحبانشان نسبت به بهبود وضعیت اقدام کنند.
به‌گزارش روابط‌عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، «شیدا اکار» اظهار داشت: طی این مدت 359 مورد پایش با هدف نظارت بر واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی در سطح شهرستان شهریار انجام شده و طی این پایش‌ها ١٥ مورد نمونه از خروجی فاضلاب این واحدها برداشته شده است. «اکار» با اشاره به بی‌توجهی برخی مسئولان واحدها به اخطاریه‌های صادره و تداوم روند ایجاد آلودگی، اظهار داشت: تعداد ٢٣ مورد پرونده حقوقی نیز برای واحدهای آلاینده محیط زیست و تهدیدکننده بهداشت عمومی در مراجع قضایی تشکیل شده و ضمن پلمب یک واحد متخلف، یک مورد حکم جلب، ٦ مورد رأی حبس یکساله و پنج مورد جزای نقدی برای ١٣ مورد از پرونده‌ها صادر شده و مابقی در دست پیگیری است. رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار تصریح کرد: بررسی و رسیدگی به ١٠٥ مورد استعلام واصله، ٥٨ مورد شکایت مردمی، ١٣ مورد خود اظهاری ارائه شده از سوی واحدهای مشمول خوداظهاری از دیگر اقدامات این اداره طی چهارماه گذشته است.

تشییع پیکر فخرالذاکرین در تبریز

پیکر حاج فیروز زیرک کار، پیرغلام اهل بیت(ع) و مداح صاحب نام تبریزی معروف به فخرالذاکرین در دیار ابدی آرام گرفت.
مراسم وداع و خاکسپاری این ذاکر مخلص بارگاه اهل بیت دیروز با حضور گروه های مختلف مردم در تبریز برگزار شد. پیکر این پیر غلام ابا عبدالله الحسین(ع) بنا به درخواست خانواده وی در کنار مرقد حمال تبریز به خاک سپرده شد. فیروز زیرک کار بر اثر نارسایی قلبی در یکی از بیمارستان‌های تبریز بستری بود که پریروز بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و در آستانه محرم به دیار باقی شتافت. وی از آخرین بازماندگان مکتب مرثیه تبریز بود که سال‌ها با نواها و اشکهایش، دلسوختگان را زیر علم حسین(ع) گرد خود آورد و در سن 84 سالگی چهره در نقاب خاک کشید.

توصیه‌های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در شالیکوبی‌های گیلان

رشت - مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به فصل برداشت برنج و آغاز به کار کارخانجات شالیکوبی در استان ضروری است تا برای حفظ سلامت کشاورزان و نیروهای شاغل در کارخانه‌های شالیکوبی توصیه‌های بهداشتی رعایت شود.
به گزارش ایرنا، قاسم جواد‌زاده اظهار داشت: کشاورزان، کارگران شالیکوبی‌ها و کارمندان اداری و فروش کارخانجات شالیکوبی باید از ماسک‌های بهداشتی، دستکش، شوینده‌ها و ضدعفونی‌کننده‌های دست در حین انجام کار استفاده کنند. وی افزود: به کشاورزان، کارگران شالیکوبی‌ها، کارمندان اداری و فروش کارخانجات شالیکوبی توصیه می‌شود قبل از شروع کار و حضور در کارخانه حتماً دست‌های خود را با آب و صابون بشویند و از دست دادن و روبوسی در شروع و پایان ساعات کاری پرهیز کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7417/6/551169/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها