پلیس در هر شرایطی انجام وظیفه می کند




گروه حوادث/این روزها شیوع کرونا در تمام دنیا روال زندگی مردم را تغییر داده است بسیاری از رفتارهای شخصی و اجتماعی تحت تأثیر این ویروس مرموز و کشنده به ناچار دستخوش تحولات زیادی شده است. کرونا خیلی از مشاغل را به تعطیلی کشانده و خیلی از مردم را مجبور کرده که رویکرد دیگری در زندگی پیش بگیرند. اما در این میان برخی مشاغل حتی در شرایط بحرانی و خطرناک نیز تعطیل شدنی نیست و نه تنها باید همچنان مانند قبل به مردم خدمت‌رسانی کنند بلکه بیش از قبل باید به کمک همنوعانشان بیایند. یکی از این گروه‌های خدمات‌رسانی که با تعطیلی و استراحت و شرایط ویژه بیگانه‌اند نیروهای پلیس هستند.
از این‌رو به سراغ سرهنگ محمد کالوسی - سرکلانتر یکم پایتخت- رفتیم  وی در گفت و گو با خبرنگار ایران از شرایط پلیس در روزهای کرونایی برایمان گفت.
«اگر در این دوران کارمندان ادارات کارشان یک سوم شد اما کار پلیس نه تنها کم نشده بلکه به نوعی مضاعف هم شده است، چرا که این روزها مردم علاوه بر سلامت به امنیت هم نیاز دارند این در حالی است که یک مأمور پلیس هم انسان است و باید هم مراقب سلامتی خودش باشد هم امنیت و سلامت مردم را تأمین کند.
 استفاده از ماسک یکی از ملزومات این روزهاست ما هم در کنار مردم از ماسک استفاده می‌کنیم و به مراجعه‌کنندگان نیز توصیه می‌کنیم که حتماً ماسک داشته باشند.»
سرهنگ کالوسی می‌گوید: داخل کلانتری‌ها و در معاونت‌های قضایی با زدن برچسب روی صندلی‌ها از مردم می‌خواهیم که فاصله اجتماعی را رعایت کنند. همچنین مراقب هستیم تا سلامت متهمان در کلانتری‌ها حفظ شود. هر چند نگرانی در مورد این بیماری بیشتر جنبه روحی دارد و ما مدام این نگرانی را داریم که مبادا آلوده شویم و این ویروس را به خانواده هایمان منتقل کنیم اما این مانعی برای انجام وظیفه‌مان نیست و به همین خاطر مراقبت‌ها را بیشتر کرده‌ایم؛ جلو در کلانتری‌ها از مراجعان تب سنجی انجام می‌شود تا اگر مورد مشکوکی بود بلافاصله اعلام شود؛ به‌عنوان مثال در کلانتری نیاوران دو مورد مشکوک داشتیم که بلافاصله امدادرسانان اورژانس آمدند و بیماران را به بیمارستان منتقل کردند. یا چند نفر از متهمان که احتمال آلودگی به ویروس داشتند توسط اورژانس منطقه شمیرانات به بیمارستان منتقل شدند. البته چند نفر از همکاران ما هم مبتلا شدند که خوشبختانه درمان شدند. بااین حال تمام کلانتری‌ها موظف هستند روزی دوبار واحدهای گشت و مقرشان را ضدعفونی کنند.سرکلانتر یکم پایتخت با بیان اینکه هر کجا پلیس باشد مردم احساس امنیت می‌کنند، می‌گوید: وقتی مردم پلیس را با ماسک در خیابان‌ها و میادین می‌بینند ناخودآگاه احساس آرامش می‌کنند و برایشان الگوسازی می‌شود. مأموران پلیس 110 با ماسک سر صحنه حادثه می‌روند، چرا که وظیفه اصلی پلیس پیشگیری و آموزش است.
نکته مهمی که لازم به یادآوری است اینکه اگر کادر درمانی و پزشکان با بیماران سروکار دارند ما با تمام مردم سرو کار داریم و البته با متهمان و معتادانی که در وهله اول حتی نمی‌دانیم بیمار یا ناقل هستند و این بسیار خطرناک‌تر است با این حال پلیس در هر شرایطی به وظیفه اصلی خود که تأمین امنیت و برخورد با مجرمان است عمل می‌کند.





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7417/12/551197/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها