ایران در ایران




افزایش ظرفیت تأمین آب برای زاهدان

زاهدان- محمد شکوهی‌فر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان از حفر دو حلقه چاه آب جدید در شهر زاهدان برای تأمین آب شرب این شهر خبرداد.
علیرضا قاسمی افزود: با بهره‌برداری از دو حلقه چاه جدید ظرفیت تأمین آب در شهر زاهدان در مجموع ۵۰ لیتر در ثانیه افزایش یافت‌. قاسمی گفت: این افزایش ظرفیت جزو طرح‌های اضطراری تأمین آب در تابستان جاری بوده و هفته اول مردادماه وارد مدار بهره‌برداری قرار گرفته است و با وارد مدار شدن تأسیسات جدید حدود ۱۰ درصد از کمبود آب شهر زاهدان کاهش یافته و شرایط افت فشار در برخی مناطق بهتر شد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ضمن پوزش از شهروندان زاهدان، از تأخیر پیش آمده در راه‌اندازی فاز چهارم آب‌ شیرین‌کن زاهدان، افزود: متأسفانه بروز مشکلاتی در واردات تجهیزات آب شیرین‌کن زاهدان، بهره‌برداری از این پروژه را با اخلال روبه‌رو کرد که شرکت آب و فاضلاب استان با پیگیری‌ها و همکاری استاندار و نمایندگان مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی مشکل ترخیص تجهیزات آب شیرین‌کن زاهدان از گمرک را مرتفع کرد. قاسمی بیان کرد: بخشی از تجهیزات کارخانه آب شیرین‌کن به زاهدان انتقال داده شده است که با تلاش پرسنل شرکت آب و فاضلاب استان در کمترین زمان ممکن، وارد مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت آبفای استان خاطرنشان کرد: شهر زاهدان پیش از راه‌اندازی این تأسیسات، ۵۵۰ لیتر در ثانیه کمبود شدید آب داشته که امید است علاوه بر این دو حلقه چاه با راه‌اندازی فاز جدید آب شیرین‌کن زاهدان، حدود نیمی از این کمبود شدید، جبران شود. گفتنی است در حال حاضر شهر زاهدان با هزار و 700 کیلومتر شبکه، به ۸ زون فشار اصلی تقسیم شده که با مانور روی شبکه، سعی در توزیع عادلانه آب در سطح شهر داشته و به منظور حل مشکل در کوتاه مدت، پروژه فاز چهارم کارخانه آب‌شیرین کن به ظرفیت ۱۵ هزار مترمکعب در حال انجام است که بخش اول آن به ظرفیت 7 هزار و 500 مترمکعب به زودی وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد و کل ظرفیت ۱۵ هزار مترمکعب در شبانه روز با فاصله‌ای یک ماهه  به بهره برداری خواهد رسید.

تعطیلی ۲۹ درصد واحدهای تولیدی کرمان

کرمان-  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان گفت: هم اکنون ۲۹ درصد واحدهای تولیدی استان کرمان به دلیل شرایط و بحران های پیش رو ناشی از مسائل اقتصادی تعطیل، ۴۱درصد با ظرفیت پایین و نیمه فعال و حدود ۳۰ درصد واحدها نیز با تمام توان فعالیت می کنند.
«مهدی حسینی نژاد»در جمع خبرنگاران درباره مشکلات صنایع کوچک در استان کرمان گفت: دراستان کرمان ۱۳۰۰ واحد صنعتی داریم که فعالیت می کنند که این صنایع در قالب سه محور واحدهای تعطیل، نیمه فعال و فعال ارزیابی شده اند. وی با اشاره به فعالیت ۴۴ ناحیه شهرک صنعتی در استان کرمان اظهار کرد:  ۷۰۰ واحد صنعتی در شهر کرمان، در سه شهرک صنعتی مشغول به فعالیت هستند .  واحدهای تولیدی استان ۱۸.۸ درصد GDP استان را به خود اختصاص داده اند که تا پایان برنامه ششم توسعه قرار است این سهم به حدود ۲۶ درصد برسد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7419/6/551374/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها