اخبــــار



وزیر ارتباطات:
قیمت اینترنت بالا نرفته، مصرف کاربران بیشتر شده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه به کم‌فروشی سازماندهی‌شده در اپراتورهای همراه نرسیدیم، گفت: قیمت‌ها بالا نرفته، اما مصرف کاربران بالا رفته و بهتر است زمانی که منزل هستید، از اینترنت خانگی استفاده کنید تا هزینه‌هایتان متعادل‌تر شود. به‌گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام خود، از کاربران خواست سؤالات  خود را مطرح کنند تا به آنها پاسخ دهد. او درباره برنامه اینترنت رایگان برای دانش‌آموزان و معلمان گفت: استفاده از سامانه شاد رایگان شده است و بسته ویژه دانش‌آموزان را هم به‌زودی اعلام می‌کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره نرم‌افزار ادوب کانکت برای کلاس آنلاین دانشجویان و هزینه این نرم‌افزار اظهار کرد: هر دانشگاه برای خودش سرور ادوب کانکت اختصاصی دارد و لازم است آدرس سرور دانشگاه، از طریق وزارت علوم برای ما ارسال شود تا آن را رایگان کنیم. در حال بررسی هستیم تا استفاده از اسکای‌روم را کاملاً رایگان کنیم. آذری جهرمی درباره عدم تطابق سرویس درخواستی و دریافتی کاربران و اینکه چرا اینترنت با سرعت ۱۶ مگابیت، تجربه‌ای در حدود ۴ مگ دارد، گفت: اگر سرویس ۱۶مگابیتی بخرید و کمتر از آن تحویلتان دهند، یعنی کم‌فروشی کرده‌اند، شکایتتان را در ۱۹۵ ثبت کنید تا همکارانم آن را پیگیری کنند. وی همچنین درباره احتمال کم‌فروشی اپراتورهای همراه از جمله همراه اول و ایرانسل اظهار کرد: شکایاتی دریافت کردیم، یک بار هم تخلفاتی بود که رفع شد. اما انصافاً به‌تازگی به کم‌فروشی سازماندهی‌شده در این دو اپراتور نرسیده‌ایم. اگر شواهدی دارید به ما در ۱۹۵ منعکس کنید. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی و قمار و حضور آنها در شبکه‌های تلویزیونی اظهار کرد: قمار اقتصاد ناسالمی است و از دید شرعی حرام است. عده‌ای را فربه و بسیاری را بیچاره می‌کند. تبلیغ قمار هم حتماً اشکال دارد و باید تعطیل شود. آذری جهرمی درباره اقدام برای بستن اینستاگرام که تصاویر مستهجن و خلاف عرف و شرع منتشر می‌کنند، اظهار کرد: بسیاری از نرم‌افزارها با استفاده از رمزنگاری، امکان پالایش صفحات را برای اپراتورها غیرممکن می‌کنند. البته تصور می‌کنم که دستگاه‌های مسئول در برخورد با ناهنجاری‌های اخلاقی در فضای مجازی، امکان شناسایی، تذکر یا برخورد با عوامل انتشار مطالب مستهجن در فضای مجازی را دارند. برخی شبکه‌ها هم قابلیت دریافت گزارش‌های مردمی و پالایش مطالب مستهجن را فراهم کرده‌اند.

ممنوعیت ثبت غیر حضوری تلفن‌همراه مسافری از مهرماه

معاون فنی گمرک ایران گفت: هرگونه ثبت غیرحضوری تلفن‌همراه مسافری و بعد از خروج از گمرکات اجرایی (مبادی ورودی) توسط مسافران ممنوع می‌شود. به‌گزارش ایرنا، «مهرداد جمال ارونقی» گفت: اظهار و ثبت تلفن همراه مسافران از مهر ماه صرفاً در محل مبادی ورودی کشور انجام می‌شود. وی افزود: بر این اساس، اظهار و ثبت تلفن همراه مسافران از مهر ماه سال‌جاری پس از احراز هویت دقیق و تشخیص غیرتجاری بودن و طی تشریفات گمرکی در لحظه ورود به کشور انجام خواهد شد. گفتنی است، انجمن وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی چندی پیش اعلام کرد: با گذشت بیش از دو سال از اجرای طرح رجیستری که قرار بود جلو واردات قاچاق موبایل را بگیرد، اما همچنان شاهد سوء‌استفاده سوداگران از خلأهای قانونی این طرح هستیم. بر این اساس، طی ۲ سال اخیر صدها هزار دستگاه تلفن همراه قاچاق که عمدتاً موبایل‌هایی با ارزش بیشتر از ۳۰۰ یورو بوده‌اند با سوءاستفاده از رویه مسافری وارد کشور شده است. این اتفاق، صدمات جبران‌ناپذیری را با خروج صدها میلیون دلار بر بدنه اقتصادی کشور وارد کرده و بسیاری از خریداران این دستگاه‌ها را با مشکلات عدیده‌ای از جمله عدم پشتیبانی مواجه کرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7442/17/554345/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها