اخبــــــار




رهبر معظم انقلاب درگذشت آیت‌الله صانعی را تسلیت گفتند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت مرحوم مغفور آیت‌الله حاج شیخ یوسف صانعی را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن الرحیم
درگذشت مرحوم مغفور آیت‌الله آقای حاج شیخ یوسف صانعی رضوان‌الله‌علیه را به فرزندان و خاندان مکرّم و به برادر معززّ و محترم ایشان و نیز به شاگردان و علاقه مندان و دوستان آن عالم بزرگوار تسلیت عرض می‌کنم. آن مرحوم از شاگردان پر تلاش درس های فقه و اصول و از نزدیکان حضرت امام خمینی اعلی‌الله‌مقامه بودند و پس‌ از پیروزی انقلاب در مسئولیت‌های مهمّ قضایی و غیره به خدمت اشتغال داشتند و امید است این همه مقبول درگاه احدیّت و موجب اعتلای مقامات اخروی ایشان باشد. رحمت و مغفرت حضرت حق را برای آن مرحوم مسألت می‌کنم.
سیّدعلی خامنه‌ای / ۲۲ شهریور ۱۳۹۹

جنیدی: پایبندی کارگزاران دولت به حقوق و آزادی‌های ملت باید مورد پایش قرار گیرد

شصت و دومین جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی با حضور معاون حقوقی رئیس جمهوری برگزار شد. در این نشست درخصوص موضوع‌های ارائه راهکار در زمینه مسائل حقوقی پیش رو برای دستگاه‌های اجرایی بعد از شیوع کرونا، منشور اخلاق حرفه‌ای کارگزاران مجموعه حقوقی دولت و راهکارهای اجرای سند اصلاح و توسعه نظام حقوقی بحث و بررسی شد.
به گزاش ایسنا، در ابتدای این جلسه لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهوری با بیان اینکه استقلال قوا به معنای جدایی قوا از یکدیگر نیست، گفت: در شرایط کنونی کشور همکاری، هماهنگی و همگرایی می‌تواند دولت و جامعه را در رسیدن به اهداف یاری کند. وی تحریم‌های ظالمانه و غیر قانونی ایالات متحده امریکا و خروج یکجانبه آن از یک موافقتنامه بین‌المللی مستظهر به رأی شورای امنیت و نیز شیوع بیماری کرونا را از بزرگترین چالش‌هایی دانست که بخش حقوقی دولت با آن مواجه است. جنیدی در همین راستا به تهیه و رونمایی از پیش‌نویس سند تحول و توسعه نظام حقوقی کشور در این معاونت اشاره کرد و افزود: در کنار کارهای جاری  که ممکن است وقت و نیروی  زیادی را از کارگزاران حقوقی دولت ببرد، باید توجه داشت تا از کارهای بنیادین، زیرساختی و تلاش برای مطلوب‌تر ساختن نظام حقوقی غفلت نشود. وی افزود: حقوق شهروندی، حاکمیت قانون، مقدم داشتن منافع عمومی، حقوق و آزادی‌های ملت و ضوابط مدیریت تعارض منابع از اصولی هستند که پایبندی به آنها در مجموعه کارگزاران حقوقی دولت باید مورد پایش، آموزش و برنامه‌ریزی برای ارتقا قرار گیرد. نمی‌توان انتظار داشت که بدون توجه به نیروی انسانی و بهینه سازی آن اصلاح و توسعه در نظام حقوقی کشور به وجود آید چرا که پیمایندگان این مسیر قطعاً کارگزاران حقوقی دولت هستند.

مخالفت حزب ندای ایرانیان با طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست ‌جمهوری

حزب ندای ایرانیان در مخالفت با اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری از سوی مجلس، اعلام کرد: محورهای این طرح حقوق مردم را محدودتر می‌کند و با چارچوب‌های دموکراسی و حقوق ملت سازگار نیست و این متن غیرحقوقی بر مبنای تفسیرپذیری و سلیقه محوری تهیه‌شده است و نگاه سلیقه‌ای در بررسی و نظارت را افزایش می‌دهد.
به گزارش ایرنا، جلسه شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان به ریاست صادق خرازی دبیر کل حزب و با حضور رئیس شورای مرکزی و اعضای شورای سیاست‌گذاری به‌شکل مجازی برگزار شد و در این نشست اخبار مهم هفته گذشته و «طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری» در مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در ابتدای این جلسه «طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری» مورد بررسی قرار گرفت. اعضای شورای سیاست‌گذاری تأکید کردند مسأله فرآیند انتخابات در ایران دارای ایرادات قابل‌توجهی است که نیاز به اصلاح و بازنگری دارد با این حال طرح جدیدِ ضعیفِ نمایندگان مجلس کمکی به اصلاح این روند نخواهد داشت. طرحی غیردقیق و کلی با اشکالات فراوان که تنها محدودکننده آزادی و حقوق مردم است.
تنها خروجی طرح‌های این‌چنینی تضعیف جایگاه ریاست جمهوری خواهد بود. نمایندگان مجلس در تهیه طرح‌های خود «جمهوریت» نظام را مدنظر داشته باشند و آن را تضعیف نکنند. در این جلسه تأکید شد جای تأسف دارد نمایندگانی که با شعار حل مشکلات معیشتی مردم به مجلس راه پیدا کردند، با وجود مشکلات و بحران‌های متعدد اقتصادی و معیشتی در جامعه، در گام اول هدف خود را ایجاد محدودیت برای سه قانون انتخابات شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری قرار داده‌اند! طرح‌هایی که با روح و اصول قانون اساسی در تضاد هستند.

قدردانی ظریف از «سنت وینسنت» بابت رد اقدام غیرقانونی امریکا

وزیر امور خارجه کشورمان و «لوئیس ستراکر» وزیر امور خارجه، تجارت و بازرگانی بین‌المللی «سنت وینسنت» عصر جمعه در یک گفت‌و‌گوی تلفنی در خصوص موضوعات مورد علاقه دو طرف تبادل نظر کردند.به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌و‌گو با توجه به عضویت «سنت وینسنت» در شورای امنیت سازمان ملل متحد، از مواضع اصولی این کشور در موضوعات اخیر مربوط به قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت و همچنین رد تحرکات غیرقانونی و خلاف حقوق و مقررات بین‌المللی امریکا تشکر و قدردانی کرد.

واکنش  نماینده کلیمیان به توهین نشریه فرانسوی

همایون سامه‌یح نماینده کلیمیان ایرانی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام (ص)  گفت: توهین نشریه فرانسوی از جانب پیروان همه ادیان و حتی ادیانی مثل بودا و غیره محکوم و غیرقابل توجیه است.
به گزارش فارس، وی افزود: ما شاهد ادعای فرانسوی‌ها در حوزه آزادی بیان هستیم و می‌بینیم که آنها توهین‌شان به دیگران را آزادی بیان قلمداد می‌کنند. سامه‌یح خاطرنشان کرد: اهانت نشریه شارلی ابدو به پیامبر اسلام(ص) موجب رنجش خاطر مسلمانان جهان شده و ما ایرانیان کلیمی این اقدام را محکوم می‌کنیم و آن را غیرقابل قبول و غیر قابل توجیه می‌دانیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7442/2/554378/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها