10 نماینده جدید مجلس مشخص شدند

راهیابی یک اصلاح‌طلب و سه مستقل به پارلمان




با پایان انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی، تکلیف 10 کرسی دیگر از مجلس یازدهم هم روشن شد.
به گزارش ایرنا، سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور بامداد شنبه در جمع خبرنگاران حاضر شد و نتایج مرحله دوم انتخابات مجلس را به این شرح اعلام کرد.
در استان البرز در حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس علیرضا عباسی با ۲۷۰۱۰ رأی، در استان اصفهان در حوزه انتخابیه لنجان حسین رجایی ریزی با ۱۴۱۲۷ رأی، در استان ایلام در حوزه انتخابیه دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره بهزاد علیزاده با ۳۱۲۸۷ رأی، در استان خوزستان در حوزه انتخابیه باوی، حمیدیه و کارون شبیب جویجری با ۴۴۷۴۸ رأی، در استان کردستان در حوزه انتخابیه بیجار علیرضا زندیان با ۱۰۳۱۹ رأی، در استان کرمانشاه در حوزه انتخابیه اسلام‌آباد غرب و دالاهو مجتبی بخشی پور با ۳۱۰۲۲ رأی، در استان گلستان در حوزه انتخابیه کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان عبدالجواد ایری با ۳۱۲۲۵ و در استان زنجان در حوزه انتخابیه زنجان و طارم مهدی باقری با ۱۴۹۶۴ رأی به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.
صبح شنبه شمارش دو حوزه انتخابیه دیگر هم به پایان رسید و بر اساس اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور، در استان کرمانشاه در حوزه انتخابیه کرمانشاه ابراهیم عزیزی با ۲۱۹۶۶ رأی و در استان اصفهان در حوزه انتخابیه سمیرم اصغر سلیمی با ۸۵۰۵ رأی به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.
با پایان دور دوم انتخابات و از میان 10 نماینده جدید مجلس، اصغر سلیمی از حوزه انتخابیه سمیرم به عنوان تنها اصلاح‌طلب دوره دوم انتخابات به پارلمان راه یافت و از حوزه‌های دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در استان ایلام، بیجار در استان کردستان و اسلام آباد غرب در کرمانشاه هم سه نماینده مستقل  (علیزاده، زندیان و بخشی پور) صاحبان جدید کرسی‌های سبز مجلس شدند.  
با پایان انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی و پر شدن 10 صندلی دیگر بهارستان، برای 6 کرسی باقیمانده در انتخابات میاندوره‌ای و همزمان با انتخابات ریاست جمهوری 1400 تعیین تکلیف خواهد شد. 3 نفر از منتخبان به‌دلیل ابتلای به ویروس کرونا جان باختند، دو نفر دیگر هم به‌دلیل رد اعتبارنامه نمایندگی و جعلی بودن مدرک تحصیلی مجبور به ترک صندلی سبز بهارستان شدند و انتخابات دور دوم در حوزه انتخابیه میانه هم به‌دلیل رد صلاحیت دیرهنگام یکی از کاندیداها از سوی شورای نگهبان به خرداد ۱۴۰۰ موکول شد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7442/3/554380/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها