دیگه چه خبر؟




تأکید رئیس شورای اروپا بر لزوم اجرای برجام

   خبر اول اینکه،  غلامحسین دهقانی، سفیر کشورمان نزد بلژیک و اتحادیه اروپا روز ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ استوارنامه خود را تسلیم «شارل میشل» رئیس اتحادیه اروپا کرد. به گزارش ایسنا، در ملاقات سفیر کشورمان با رئیس اتحادیه اروپا، وی به سؤالات رئیس شورای اروپا پاسخ داد و آخرین تحولات مربوط به برجام و ضرورت جدیت همه اعضای شورای امنیت و شرکت کنندگان در برجام برای حفظ این سند مهم و مقابله با اقدامات غیر قانونی امریکا و اجرای کامل آن توسط همگان را مورد بحث و بررسی قرار داد. شارل میشل رئیس شورای اروپا نیز ضمن تأکید بر اهمیت حفظ برجام و اجرای آن، بر اهمیت روابط اتحادیه با ایران تأکید کرد و روابط خوب میان همسایگان در منطقه را در حفظ صلح و امنیت بسیار مؤثر دانست و آن را به نفع اتحادیه اروپا دانست.

بازداشت متخلفان انتخاباتی در گلستان

  خبر دیگر اینکه، دادستان عمومی و انقلاب گرگان گفت که تعدادی از متخلفان انتخاباتی در ۲ شهرستان غربی استان گلستان بازداشت شدند. حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار داشت: افراد بازداشت شده در گمیشان و بندرترکمن با دستور دادستان‌ این شهرستان‌ها دستگیر شدند. دادستان مرکز استان گلستان در خصوص جزئیات تخلف و تعداد دستگیرشدگان گفت: منتظر اعلام نظر و ارجاع پرونده به کمیته تخلفات ستاد انتخابات گلستان هستیم تا پس از آن بتوان مسائل و تخلفات را به‌طور شفاف بازگو کرد. پیش از این برخی منابع غیررسمی به خرید و فروش رأی در شهرستان‌های غرب گلستان حتی از طریق اهالی شرق مازندران اشاره کرده بودند، هرچند رئیس ستاد انتخابات گلستان صحت آن را تأیید نکرد. مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه همزمان با حوزه انتخابیه غرب گلستان شامل شهرستان‌های بندرگز، ترکمن، گمیشان و کردکوی در هشت استان دیگر ایران برگزار شد.

اتهام زنی‌های تکراری رئیس سنتکام به ایران

  دست آخر اینکه، ژنرال «فرانک مک‌کنزی» فرمانده ستاد نیرو‌های امریکایی در غرب آسیا (سنتکام) در گفت‌و‌گو با شبکه «ان بی‌سی نیوز» تصریح کرد که حملات به ارتش امریکا در عراق در نیمه اول ۲۰۲۰ در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته میلادی، افزایش داشته است. به گزارش فارس، مک کنزی در مصاحبه خود با تکرار سناریوی اتهام زنی به ایران، مدعی شد که گروه‌های مقاومتی که نیرو‌های امریکایی را در عراق هدف حملات خود قرار می‌دهند با ایران ارتباط دارند و افزود: «هدف ایران، وادار کردن ایالات متحده برای خروج از منطقه است». فرمانده سنتکام همچنین جمهوری اسلامی ایران را به تلاش برای اعمال نفوذ در دولت عراق برای اخراج نظامیان امریکایی از این کشور متهم کرد و مدعی شد: «هم‌اکنون حداقل برای من روشن شده است که چنین راه‌حلی برای آنها رخ نخواهد داد و دولت عراق، مزایای حفظ روابط طولانی‌مدت امنیتی با ایالات متحده، ناتو و شرکای ائتلاف ما را مشاهده می‌کند».

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7442/3/554382/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها