اخبار




پایان موفقیت‌آمیز رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش

رزمایش بزرگ مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش با برگزاری رژه شناورهای سطحی و زیرسطحی و تیزپروازان نیروی هوایی ارتش دیروز به‌ کار خود پایان داد. به‌ گزارش فارس، در این مراسم که با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی و جمعی از فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین ناظران قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا برگزار شد، انواع یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل ناوشکن‌ها، ناوهای موشک‌انداز، ناوهای نیروبر و زیردریایی‌های کلاس طارق، غدیر و زیردریایی بومی فاتح از مقابل ناو سرفرماندهی خارک رژه رفتند. تیزپروازان نیروی هوایی ارتش نیز یگان های سطحی و زیرسطحی را همراهی کردند. مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش از روز پنجشنبه هفته گذشته با رمز مقدس یا «سیدالشهدا(ع)» و با مشارکت نیروهای چهارگانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی در سواحل مکران از شرق تنگه هرمز و سواحل مکران تا مدار ۱۰ درجه شمالی اقیانوس هند برگزار شد که در آن برخی از جدیدترین دستاوردها و تجهیزات بومی، طرح‌ها و راه کنش‌های مختلف و متناسب با تهدیدات مورد بهره‌برداری و استفاده عملیاتی قرار گرفت. هماهنگی‌های نیروهای مختلف ارتش با هدایت و فرماندهی قرارگاه ذوالفقار ارتش و با نظارت قرارگاه حضرت خاتم الانبیا(ص)، بهره‌مندی از ارتباطات چند لایه و گسترده و استفاده از جوانان در طراحی و اجرای عملیات و نوآوری‌ها در سطوح مختلف از وجوه مهم این رزمایش به‌شمار می‌رود.

واکنش ایران به توافق بحرین و رژیم صهیونیستی

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید اعلام برقراری روابط دیپلماتیک میان بحرین و رژیم صهیونیستی، آن را اقدامی ننگین و خفت بار از سوی بحرین دانست که آرمان فلسطین و چندین دهه مبارزات و تحمل رنج و مصیبت مردم فلسطین را در قربانگاه انتخابات امریکا ذبح می‌کند.به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است: بدون تردید مردم مظلوم و حق طلب فلسطین و مسلمانان آزاده جهان هرگز عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب و یاغی اسرائیل را نخواهند پذیرفت و این اقدام ننگین در حافظه تاریخی ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین و ملت های آزاده جهان تا ابد باقی خواهد ماند. حاکمان بحرین از این پس شریک جنایات رژیم صهیونیستی به‌عنوان منبع تهدید دائمی امنیت در منطقه و جهان اسلام و ریشه دهه‌ها خشونت، کشتار، جنگ، ترور و خونریزی در فلسطین مظلوم و منطقه خواهند بود. در بند پایانی این بیانیه ضمن هشدار به هرگونه ایجاد ناامنی رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج‌فارس، مسئولیت تمامی عواقب  و هرگونه اقدامی در این ارتباط متوجه دولت بحرین و دیگر دولت های همراه شده است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در بیانیه‌ای با محکومیت شدید برقراری روابط دیپلماتیک بین بحرین و رژیم جعلی صهیونیستی تأکید کرد: حاکم جلاد بحرین در انتظار انتقام سخت مجاهدان قدس و ملت مسلمان و غیرتمند این کشور باشد. به گزارش سپاه نیوز، در بخشی از این بیانیه آمده است: اقدام ننگین آل‌خلیفه و رژیم وابسته حاکم بر بحرین در برقراری روابط با رژیم صهیونیستی که خلاف اراده و آرمان مردم مسلمان این کشور صورت پذیرفت، حماقتی بزرگ و فاقد هرگونه مشروعیت بوده و پاسخ‌های درخور را دریافت خواهد کرد. این بیانیه می‌افزاید: دومینوی عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با حکام برخی کشور‌های عربی که با مهندسی کاخ سفید و رئیس جمهور منفور و بی‌خرد امریکا در پی تحمیل ذلت و خفت به ملت‌های مسلمان و غارت منابع و ثروت‌های آنان و نیز امنیت‌سازی برای اشغالگران فلسطین و غاصبان قدس شریف است، هرگز به فرجام شوم خود منتهی نخواهد شد و در معادله‌ای معکوس، ارتقای قدرت و دامنه عزم و اراده امت اسلامی در آشکارسازی ظرفیت‌های پنهان و نهفته مقاومت ضد صهیونیستی برای دفع غده سرطانی اسرائیل از جغرافیای متعلق به جهان اسلام را رقم خواهد زد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7442/3/554383/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها