لیگ قهرمانان آسیا




ممنوعیت تمرین در ورزشگاه برگزاری مسابقه

لیگ قهرمانان آسیا 2020 در دوحه قطر و به صورت متمرکز برگزار می‌شود و برگزاری این مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا شامل چندین قانون جدید شده است. یکی از این قوانین ممنوعیت تمرین در ورزشگاه برگزاری بازی برای حفظ کیفیت چمن استادیوم اعلام شده است. بر این اساس تیم‌‌ها مجاز خواهند بود صرفاً با هماهنگی کنفدراسیون فوتبال آسیا، به مدت 15 دقیقه در استادیوم محل بازی حضور پیدا کنند تا از شرایط و زمین چمن اطلاع یابند. در این جلسه بازیکنان و کادرفنی صرفاً باید از کفش کتانی استفاده و پوشیدن استوک مجاز نخواهد بود.

جلسات پزشکی به جلسات هماهنگی تیم‌ها اضافه شد

در جریان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا، روز قبل از مسابقه، علاوه بر جلسه هماهنگی، جلسه پزشکی هم برگزار می‌شود که این امر با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کووید 19 است. بر این اساس، جلسات هماهنگی مسابقات یک روز قبل از شروع مسابقات هر گروه، رأس ساعت 10 صبح در استادیوم محل برگزاری مسابقه و جلسه پزشکی مربوط به آن مسابقه نیز از ساعت 11:30 دقیقه در همان محل برقرار می‌‌گردد.

تست کرونای پرسپولیسی‌ها منفی شد

اعضای تیم پرسپولیس در حالی برای حضور در ادامه رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا جمعه وارد دوحه شدند که در بدو ورود در فرودگاه دوحه تست کرونا دادند و دیروز اعلام شد که جواب تمام تست‌ها منفی است. اولین تمرین سرخپوشان پایتخت نیز از ساعت ۲۰ جمعه به وقت محلی در زمین شماره ۶ مجموعه ورزشی دانشگاه قطر برگزار شد. اعضای تیم پرسپولیس با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با دو دستگاه اتوبوس و با اسکورت پلیس راهی محل تمرین شدند. بازیکنان پرسپولیس دقایقی زیر نظر مظاهر رحیم‌پور مربی بدنساز پرسپولیس دور زمین نرم‌دوی کردند. آقا وسط بخش دیگری از تمرین بازیکنان پرسپولیس بود که این بخش با کری‌خوانی بازیکنان همراه شد. مرور کارهای تاکتیکی، ضربه به دروازه و فوتبال درون تیمی دیگر بخش‌های تمرین پرسپولیس را تشکیل دادند.

هواداران الدحیل خواستار برکناری سرمربی

الدحیل در این فصل رامین رضاییان، مدافع ملی پوش کشورمان را در اختیار دارد، یکی از رقبای پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیاست که 31 شهریور به مصاف این تیم می‌رود. سایت «کانون هواداران الدحیل» یک نظرسنجی پیش از آغاز لیگ قهرمانان آسیا 2020 برگزار و از هواداران این تیم درباره اعتمادشان به الرکراکی، سرمربی کنونی تیم سؤال کرد. در پایان این نظرسنجی مشخص شد 77 درصد هواداران به توانایی سرمربی مراکشی خود شک دارند و نمی‌خواهند او روی نیمکت تیمش باشد. در مقابل 22.4 درصد به مربی خود رأی اعتماد دادند.

کرونا دو بازیکن کلیدی را از نویدکیا گرفت

پس از پایان لیگ نوزدهم و در روزهایی که بازیکنان در استراحت به سر می‌بردند، محمدرضا حسینی و شایان مصلح به ویروس کرونا مبتلا شدند و این موضوع سبب شد این دو بازیکن که هنوز تست کرونای آنها منفی نشده از همراهی تیم به قطر بازبمانند. به گزارش ورزش 3، البته علی کی خسروی یکی دیگر از بازیکنان این تیم که نامش در لیست ۳۲ نفره تیم برای لیگ قهرمانان آسیا اعلام شده، به دلیل کرونا از همراهی تیم بازماند؛ طبق پروتکل‌های بهداشتی کشور قطر، این سه بازیکن در صورت منفی شدن تست می‌توانند به این کشور مراجعه کنند و در بازه‌ای ۴۸ ساعته پس از انجام تست و منفی بودن آن، به سایر نفرات ملحق خواهند شد.

نامجومطلق: چرا پنجره ما باز نشد؟

مجید نامجومطلق سرمربی استقلال به تسنیم گفت: «پنجره تیم‌هایی مثل پرسپولیس و شهر خودرو خیلی راحت باز می‌شود ولی چرا این اتفاق برای استقلال رخ نمی‌دهد؟ ما حتی اگر تعدادی از بازیکنان جدیدمان را هم در اختیار داشتیم، الان وضعیت بهتر بود اما متأسفانه می‌بینید که استقلال با چه شرایطی مواجه است. ما دوست داریم به استقلال کمک کنیم و قبلاً هم گفتم که در این وضعیت سخت خودمان را فدای استقلال کردیم تا این تیم شرایطی بدتر از این پیدا نکند ولی با وضعیت موجود واقعاً کارمان سخت است. ما همین الان در لیگ قهرمانان نسبت به تیم‌های ایرانی عقب هستیم، چه برسد به تیم‌های خارجی که تا دندان مسلح هستند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7442/18/554415/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها