«بامن بخوان» اثری برای تمام فصول




نیما جوان
مدیر نشر و پخش جوان
آلبوم «با من بخوان» اثرتازه علیرضا قربانی مردادماه امسال منتشر شد. قربانی معرف همگان هست. افرادی که او را از نزدیک می‌شناسند، علاوه بر صدای خوش، اخلاق خوش او را هم مثال می‌زنند. اودر کارش پیشرو و تجربه گراست، مخصوصاً در این سال‌های اخیر، و از کار کردن با آهنگسازان جوان و گمنام ابایی ندارد. درکارنامه هنری این هنرمند که پر از نقاط روشن و اصیل است همکاری با استادانی همچون فرهاد فخرالدینی و حسین علیزاده به چشم می‌خورد همچنین تجربه همکاری با آهنگسازان خوش قریحه موسیقی ایران چون فردین خلعتبری، مهیار علیزاده، سامان صمیمی و دیگر آهنگسازان جوان را داشته است.
«با من بخوان» به آهنگسازی حسام ناصری است که مشتمل بر 10 قطعه است. در این آلبوم از اشعار شاعرانی همچون احمد شاملو، اهورا ایمان، حمید خلف بیگی، مولانا، واقف لاهوری، احمد امیر خلیلی، زنده یاد محمد ابراهیم جعفری، حسین منزوی، ابوسعید ابوالخیر، عارف قزوینی و مریم مروج استفاده شده است.این آلبوم  حاصل کنسرت‌هایی است که در سال 98 با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و مخاطبان زیادی را به سالن‌های اجرا کشاند.
درباره «بامن بخوان» از دو منظر می‌توان آن را بررسی کرد، ابتدا موسیقی الکترونیک و سپس موسیقی مقامی، که هردو به نظر نگارنده بخوبی با فضای کلاسیک ایرانی اثر همراه شده‌اند و تلفیقی خوش صدا را ایجاد کرده‌اند. از قطعات پرمخاطب و زیبای این اثر می‌توان به قطعه «الله مزار» اشاره کرد  که روایتی است از موسیقی شمال خراسان که ما اجراهای نابی از اساتیدی چون روشن گل افروز را به یاد داریم.
نکته دیگر بخش میکس و مسترینگ است که آرش پاکزاد بخوبی و به یکدستی و حس زیبایی شناسانه در زیبای کار کمک کرده است.اما در این اثر انگار نگاه تهیه کنندگان به مخاطب پاپ هم بوده است که هم در کنسرت‌ها و هم در آلبوم قطعاتی از تیتراژ فیلم‌هایی که آقای قربانی خوانده بودند گنجانده شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7442/20/554429/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها