شروع موفق سرخ‌ها، ناکامی زردها و گلزنی رضاییان در لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس تکرار می‌خواهد، سپاهان و شهرخودرو جبران




گروه ورزش / مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا سه‌شنبه شب گذشته در حالی با انجام 4 دیدار ادامه پیدا کرد که در اولین دیدار گروه C، الدحیل قطر با درخشش رامین رضاییان، مقابل شارجه امارات 2-1 به پیروزی رسید. این بازیکن موفق شد دقیقه 55 گل دوم الدحیل را به زیبایی از روی ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه به ثمر برساند. رضاییان که به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد، به سایت باشگاه الدحیل گفت: «جایزه بهترین بازیکن زمین را به همبازی‌هایم تقدیم می‌کنم و این برد شیرین را به آنها هدیه می‌دهم. امیدوارم در بازی‌های آینده هم بهترین نتایج را کسب کنیم. به نظرم ما می‌توانیم بهتر از اینها عمل کنیم. بر تن کردن پیراهن الدحیل برای من افتخار بزرگی است و امیدوارم به همراه همبازی‌هایم بهترین نتایج را کسب کنیم. از گلی که به ثمر رساندم و تأثیرگذار بودنم برای تیم خوشحالم. اکنون باید این برد را فراموش کنیم و خود را برای بازی‌های آینده آماده کنیم.» نشریه الرایه قطر در چاپ دیروزش به تمجید از رضاییان پرداخت و نوشت: «این لژیونر ایرانی نشان داد فرصت‌طلب است و در ضربات کاشته تبحر دارد. رضاییان اگرچه در بسیاری از زمان‌های بازی در خط حمله الدحیل مشارکت مطلوبی نداشت اما نشان داد بازیکن توانمندی است. دلیل این عقب‌نشینی رامین در این بازی به نظر دستور سرمربی الدحیل به او بوده است.»
پیروزی سرخ‌ها با مدافع دلخور
در دومین بازی این گروه، پرسپولیس در سومین بازی خود التعاون عربستان را 1-0 شکست داد تا شروع خوبی در آغاز دوباره این رقابت‌ها داشته باشد. در این بازی که از ساعت 22:30 در ورزشگاه شهرآموزش دوحه آغاز شد، یحیی گل‌محمدی از نفرات جدیدی استفاده کرد و خرید‌های جدید پرسپولیس یعنی حامد لک، احسان پهلوان، میلاد سرلک، عیسی آل‌کثیر و سعید آقایی را در ترکیب اصلی تیم خود قراردارد تا پرسپولیس با شکل و شمایل متفاوتی پا به میدان بگذارد. نیمه اول این مسابقه در حالی با تساوی بدون گل به پایان رسید که هر چه از زمان مسابقه می‌گذشت، التعاون بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت. در این شرایط، لک بیش از 3 موقعیت خطرناک را از تیم عربستانی گرفت و حتی در یکی از دفع ضربات تیم التعاون توپ به تیرک دروازه قرمزپوشان هم برخورد داشت. این موضوع مورد توجه حساب رسمی AFC در توئیتر هم قرار گرفت و این رسانه نوشت: «حامد لک درخشید و مانع از گلزنی التعاون شد.» در نیمه دوم، پرسپولیس بازی بهتری را از خود به نمایش گذاشت و سرخپوشان چند فرصت خوب به دست آوردند که آنها را روی درخشش آنجوس کاسیو دروازه بان پرتغالی التعاون از دست دادند. دقیقه 78 یحیی از دیگر خرید خود هم رونمایی کرد و آرمان رمضانی را به جای آل‌کثیر به میدان فرستاد. در این شرایط، حملات قرمزها ادامه داشت تا اینکه دقیقه 82، روی ارسال کرنر امید عالیشاه و با تأثیر سیامک نعمتی روی توپ و برخورد به مدافع حریف، توپ به شجاع خلیل‌زاده رسید و این مدافع پیش تاخته با یک ضربه دقیق پای چپ توپ را وارد دروازه کرد. او پس از این گل، به لوگوی باشگاه پرسپولیس بوسه معنی‌داری زد تا به این ترتیب به رفتاری که با او بر سر تمدید قرارداد از سوی این باشگاه شده و دلخوری‌اش را در پی داشت، واکنش نشان دهد. این بازیکن قائمشهری که از لیگ هفدهم از سپاهان به جمع سرخ‌ها پیوسته، تاکنون 110 بازی برای پرسپولیس انجام داده و یازدهمین گل خود را هم برای این تیم به ثمر رساند. جالب اینکه او در فصل 2019 لیگ قهرمانان، 2 بار دروازه الاهلی عربستان را باز کرده بود و حالا سومین گل خود در این رقابت‌ها را هم دوباره به یک تیم عربستانی زد و به عنوان بهترین بازیکن زمین هم انتخاب شد. گفتنی است التعاون با وجود این شکست، با 6 امتیاز در صدر گروه C باقی ماند و الدحیل هم با 6 امتیاز در رده دوم قرار دارد. پرسپولیس هم با ثبت اولین برد خود 4 امتیازی شده و در رده سوم جدول قرار گرفت و الشارجه هم با یک امتیاز تیم چهارم این گروه است. بازی‌های این گروه، فردا جمعه 28 شهریور ادامه می‌یابد که از ساعت 19:30 شارجه به مصاف الدحیل می‌رود و پرسپولیس هم از ساعت 22:30 در ورزشگاه شهر آموزش، بازی برگشت خود مقابل التعاون را برگزار می‌کند. دیداری که در آن پرسپولیسی‌ها به دنبال برد دوباره هستند تا جایگاه خود را در این گروه بهتر کنند. البته التعاون نمی‌خواهد صدرنشینی خود را از دست بدهد. چرا که نشریه الریاضیه عربستان خبر داد این باشگاه با پاتریس کارتیرون، سرمربی فرانسوی الزمالک مصر برای جانشینی عبدالله العسیری به توافق رسیده است. البته به نظر می‌رسد سرمربی جدید التعاون بعد از مرحله گروهی روی نیمکت این تیم می‌نشیند ولی با این حال این تیم می‌خواهد شکست خود را جبران کند و برای همین پرسپولیسی‌ها نباید کار را تمام شده بدانند.
آغاز نویدکیا با باخت، سپاهان جبران می‌کند؟
در بازی‌های گروه D‌، دیدار العین امارات و السد قطر با تساوی پرگل 3-3 به پایان رسید. سپاهان هم در دیگر دیدار این گروه در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه مقابل النصر عربستان قرار گرفت. زردپوشان اصفهانی بازی خوبی به نمایش گذاشتند و موقعیت‌های مناسبی هم برای رسیدن به گل به دست آوردند ولی النصر با گل‌های عبدالرزاق حمدالله (29 و 48) به برتری دست یافت. سپاهان دقیقه 76 با ضربه سر محمد محبی دروازه حریف را باز کرد اما داور به‌دلیل خطای شارژ او روی مدافع حریف گل او را نپذیرفت. بدین ترتیب محرم نویدکیا اولین بازی رسمی دوران سرمربیگری اش را با باخت پشت سرگذاشت. با این نتایج، النصر 7 امتیازی شد و به صدر رسید، السد با 5 امتیاز دوم است، سپاهان با 3 امتیاز در رتبه سوم باقی ماند و العین نیز با یک امتیاز در رده چهارم قرار دارد. بازی‌های این گروه نیز جمعه پیگری می‌شود که السد و العین از ساعت 19:30 برابر هم قرار می‌گیرند، النصر و سپاهان هم از ساعت 22:30 در ورزشگاه جاسم بن حمد به مصاف هم می‌روند. شاگردان نویدکیا می‌خواهند در این مسابقه باخت دیدار قبلی را جبران کنند تا به صعود از گروه امیدوار بمانند.
کورسوی امید شهرخودرو
گفتنی است بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا امروز ادامه می‌یابد که در گروه A الشرطه عراق و الاهلی عربستان از ساعت 19:30 با هم دیدار می‌کنند و استقلال هم به‌دلیل کناره‌گیری الوحده امارات، امروز هم دیداری ندارد. در این گروه، الاهلی با 6 امتیاز صدرنشین است و استقلال و الشرطه با یک امتیاز در رده‌های دوم و سوم هستند. در بازی‌های گروه B شهرخودرو و شباب الاهلی امارات از ساعت 19:30 در ورزشگاه الجنوب دوحه بازی می‌کنند. شاگردان سیدمهدی رحمتی در شرایطی در این مسابقه به میدان می‌روند که دوشنبه برابر این تیم 1-0 بازنده شدند تا کارشان برای صعود بسیار دشوار شود. در حال حاضر، الهلال عربستان با 9 امتیاز صدرنشین است و پاختاکور ازبکستان با 6 امتیاز در رده دوم قرار دارد. شباب الاهلی با 3 امتیاز سوم است و شهرخودرو بدون امتیاز در رده چهارم است و برای امیدوار ماندن حتماً باید به پیروزی برسد. در دیگر دیدار این گروه هم الهلال از ساعت 22:30 امشب با پاختاکور مسابقه می‌دهد.

بــــرش
گل 50 هزار دلاری شجاع برای پرسپولیس

شجاع خلیل‌زاده مدافع پرسپولیس در نشست خبری پس از بازی با التعاون گفت: «بازی خیلی سختی بود و از قبل می‌دانستیم التعاون تیم خوبی است. همیشه بازی تیم‌های ایرانی با عربستانی شرایط خاص خودش را دارد که خوشبختانه با تدابیر کادرفنی توانستیم التعاون را ببریم. ما نیاز به برد داشتیم زیرا بازی با التعاون حکم فینال را برای ما داشت. البته هدف ابتدایی ما صعود از این گروه است و در ادامه می‌خواهیم در مراحل بعدی نتایج بهتری بگیریم و به فینال برسیم. ان‌شاءالله بتوانیم این کار را انجام بدهیم.»
لازم به ذکر است طبق قوانین، پاداش پیروزی در هر بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان 50 هزار دلار خواهد بود. حالا شجاع خلیل‌زاده با گلی که برای پرسپولیس به التعاون زد، توانست پول خوبی در شرایطی که پرسپولیس مشکلات مالی زیادی دارد، وارد خزانه باشگاه کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7446/18/554832/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها