آثار مثبت اجرای پروژه‌های ملی اقتصاد مقاومتی در دوره تحریم




جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی روز گذشته به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری در این جلسه گزارش وزارت جهاد کشاورزی در‌خصوص طرح توسعه و فرآوری گیاهان دارویی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: توسعه و فرآوری گیاهان دارویی از هر منظر می‌تواند یکی از مهم‌ترین طرح‌ها و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی باشد. معمولاً کشت و تولید گیاهان دارویی در مناطقی است که دولت همواره به دنبال ارائه خدمت بیشتر به مردم این مناطق و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی است تا بتواند علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی، درآمد مردم در این مناطق را نیز افزایش دهد.
جهانگیری با اشاره به گزارش نماینده وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه ارزش صادرات محصولات گیاهان دارویی به صورت خام در حال حاضر در حدود 950 میلیون دلار است، تصریح کرد: براساس گزارش‌های این وزارتخانه اگر بتوانیم اقدامات و سرمایه‌گذاری‌های لازم و حمایت‌های کافی را از این طرح انجام دهیم ارزش صادرات این محصولات می‌تواند به 16 میلیارد دلار برسد.
پایان مسکن مهر
معاون اول رئیس جمهوری در ادامه این جلسه با اشاره به گزارش وزارت راه و شهرسازی در‌خصوص وضعیت اجرای پروژه مسکن مهر در کشور، گفت: اجرای طرح‌ها و اقدامات بزرگ نظیر احداث سدها، بزرگراه‌ها و خطوط راه‌آهن از آغاز تا زمان تکمیل، معمولاً طرح‌هایی طولانی مدت هستند و به عنوان مثال برخی سدها که امروز افتتاح می‌شوند، کلنگ‌زنی آن‌ها در دولت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بوده است، طرح مسکن مهر در اواخر دولت دهم شروع شد و با پیگیری‌های مجدانه دولت تدبیر و امید، کار تکمیل آن ادامه یافت که امیدوارم پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال 1399 به پایان برسد. جهانگیری با اشاره به برخی موانع قضایی پیش روی تکمیل تعدادی از پروژه‌ها و طرح‌های مسکن مهر، خاطرنشان کرد: لازم است طی نامه‌ای به رئیس محترم قوه قضائیه، مستندات پرونده‌های مرتبط با طرح‌های مسکن مهر ارسال شود تا با دستور ویژه رئیس دستگاه قضا شاهد تعیین تکلیف و حل و فصل این پرونده‌ها باشیم.
وی بخش مسکن را از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد کشور دانست و گفت: اگر بخش مسکن به عنوان یکی از پیشران‌های اقتصادی فعال شود می‌تواند رشته‌های مختلف صنعتی زیرمجموعه خود را نیز فعال کرده و اشتغالزایی فراوانی به همراه داشته باشد.
پروژه‌های ملی
وی همچنین با اشاره به گزارش‌های دبیرخانه ستاد از وضعیت اجرای پروژه‌های ملی اقتصاد مقاومتی گفت: انتخاب برخی پروژه‌ها به عنوان پروژه‌های ملی اقتصاد مقاومتی براساس بررسی‌های دقیق و هدفدار بوده است و خوشبختانه امروز شاهد آن هستیم که پروژه‌های ملی و اولویت دار نظیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس و خودکفایی گندم آثار مثبت فراوانی در دوره تحریم برای کشور داشته است.
جهانگیری افزود: پروژه‌های ملی اقتصاد مقاومتی همواره با دقت و براساس نیازهای اساسی کشور تعیین می‌شود و معمولاً اجرای این پروژه‌ها یا در امنیت قضایی کشور یا جلوگیری از خروج ارز و یا در توسعه صادرات مؤثر بوده است که لازم است از استانداران کشور نیز در‌خصوص اجرای این پروژه‌ها قدردانی شود، چرا که گزارش‌های دبیرخانه حاکی از آن است که اجرای این پروژه‌ها در استان‌ها موفق بوده است.
معاون اول رئیس جمهوری در ابتدای این جلسه نیز با گرامیداشت سالگرد هفته دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس ملت ایران 8 سال مقاومت جانانه کردند که انصافاً کاری تاریخی و بی‌سابقه بود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7450/6/555252/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها