شهروند مجـــازی



یگانه خدامی

#واکسن_آنفلوانزا

خبر ارسال ۱۵۰۰ واکسن آنفلوانزا به مجلس دوباره نام‌ مجلس را در شبکه‌های اجتماعی سر زبان انداخت و ترند کرد. از روز پنجشنبه که خبر منتشر شد کاربران به این کار انتقاد کردند و از مشکلات‌شان برای پیدا کردن این واکسن نوشتند. دیروز هم بحث اینکه مجلس با این انتقادها واکسن‌ها را بازگردانده مطرح بود هرچند که همچنان خیلی‌ها از مجلس انتقاد می‌کردند: «‏قدرت فضای مجازی. مجلس ۱۵۰۰ واکسن آنفلوانزا را بازگرداند!»، «‌‌‎مجلس انقلابی بسیار به مردم لطف کرد. چرا فشار افکار عمومی باعث پس دادن ‎دناپلاس‌‌های ۳۰۰ میلیونی نشد؟»، «‏آیا می‌دانید مجلس ۸۰۰۰ کارمند و بازنشسته داره و ۲۰۰ بیمار صعب العلاج داره و داروخانه مجلس مثل تمام داروخانه‌ها درخواست واکسن آنفلوانزا کرده بود نه برای نماینده‌ها بعدش هم همه را پس داد البته یادمون هست مجلس قبلی تمام نماینده‌ها کیت تست کرونا و شاسی بلند گرفتند»، «‏خروجی مجلس انقلابی به جز دنا پلاس توربو و شاسی بلند و واکسن آنفلوانزا و انتصاب بذرپاش چی بوده تا حالا؟»، «‏برای ۲۹۰ نماینده مجلس ۱۵۰۰ واکسن آنفلوانزا و چند برابر نیازشون بذل و بخشش کردن. بعد ۱۶ میلیون ایرانی مبتلا به ‎سرطان و آسیب پذیر دربه در دفترچه به دست دنبال واکسن آنفلوانزا در داروخونه‌ها هستن و ایران فقط تونسته ۱.۵ میلیون ‎واکسن وارد کنه.»، «‏میگن واکسن آنفلوانزا در خانه‌های بهداشت توزیع میشه. من چند روزه پیگیرم. به چندتا مرکز بهداشت زنگ زدم. همشون میگن فعلاً خبری نیست، دستورالعمل نیومده، واکسن توزیع نشده.»، «‏مادر دیابت شدید دارن و پارسال عمل قلب باز کردن، پدر بیمار ریوی هستن و یک ریه‌شون تقریباً از کار افتاده؛ هرجا رفتن برای ‎واکسن آنفلوانزا نوبت بگیرن نتیجه نداده! مگه قرار نبود سالمندان و بیماران خاص در اولویت باشند؟!»، «‏نمی‌تونم برای مادرم بدون طحال و کیسه صفرا و مشکل قند، واکسن آنفلوانزا پیدا کنم بعد برای مجلس انقلابی و ارزشی یازدهم واکسن آنفلوانزا خارج از نوبت فرستادن»، «‏فشار رسانه‌ها بر مجلس در خصوص دریافت پارت اول واکسن آنفلوانزا باعث شد، مجلسی‌ها واکسن‌ها رو برگردانند»، «‌‎واکسن آنفلوانزا طبق روال هر سال به ‎مجلس داده شده؛ شلوغش نکنید. خودروی ‎دنا پلاس و ‎ودیعه مسکن طبق روال هر دوره مجلس به نماینده‌ها داده شده؛ شلوغش نکنید! چشم! شلوغش نمی‌کنیم؛ ولی نماینده‌های انقلابی اومدن که چی رو تغییر بدن وقتی نمی‌تونن از خیر این امتیاز‌ها بگذرن!؟»، «‏حالا که میگن ‎واکسن آنفلوانزا رو برگردوندن، لطفاً با ارائه سند ‎دناپلاس‌ها رو هم برگردونید.»، «‏بابا واکسن آنفلوانزا طبق روال هرساله به مجلس داده شده مجلسم که به‌دلیل کمبود واکسن برای مردم واکسنها را قبول نکرده چرا شلوغش میکنین؟».

گمنام ۱۸ ساله

«آقا گمنام ۶۱ ای ندارین؟ ۱۸ ساله» فیلمی که از مادر یکی از شهدای گمنام در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد همه را تحت تأثیر قرار داد. این مادر در یکی از مراسم تشییع پیکر شهدا به‌دنبال فرزندش می‌گشت و فیلمش دست به دست در شبکه‌های اجتماعی چرخید و باعث شد همه با غم و درد از فداکاری‌های شهدا و مادران‌شان بنویسند. البته کاربرانی هم درباره این مادر و فرزندش اطلاعاتی در اختیار دیگران گذاشتند: «‏گمنام ۶۱، سومار داری؟ این ویدیو بخش‌هایی از مستند «رؤیای بارانی» ساخته احمد شریف‌زاده است. این مستند درباره مادر شهید بهروز صبوری است این کلیپ سال ۸۴ و همزمان با تشییع پیکر تعدادی از شهدای گمنام در روز شهادت امام جعفر صادق(ع)تصویربرداری شد»، «‏اون گمنام شصت و یکی، هجده ساله. سومار. که مادرش دنبالش میگشت ایشونه. شهید بهروز صبوری. سال 89 به‌عنوان شهید گمنام تو بوشهر به خاک سپرده میشه. سال 92 با آزمایش شناسایی و در صحن امامزاده حسن تهران تشییع میشه.»، «‏آقا؛ گمنام ۶۱ دارید؟ هجده ساله؟ داستان کوتاه پنج‌ کلمه‌ای»، «‏یک روزی اسم و فامیل بچه‌اش تبدیل شد به گمنام ۶۱ ای، آقا یک گمنام ۶۱ ای داری؟ ۱۸ ساله؟»، «روضه‌ جانسوز ۵ کلمه‌ای برای همه این ۴۰ سال»، «‏برای اون مامانه که میگفت یه گمنام
۶۱ ای نداری میتونم تا ابد گریه کنم»، «بمیرم برای این مادرا، بمیرم برای دلشون، این همه چشم انتظاری رو‌ چطور طاقت میارن آخه؟»، «چه دل‌هایی که نشکست، چه مادرانی که به انتظار فرزندانشون نابینا نشدند، از شدت گریه‌های بی‌امان، ما مدیون این شهیدان همیشه زنده هستیم...»، «‏اینستاگرام پر شده از «گمنام ۶۱ نداری؟ ۱۸ ساله». همسن داداش کوچولوم. نمی‌دونم این خانواده‌ها چجوری این همه سال این همه رنج رو تحمل کردن. همه ایرانی‌ها یه سیاوش دارن که برنگشته»، «‏این ویدیوی مادری که دنبال بچه مفقودالاثرش بین تابوت شهدا می‌گرده رو دیدم: «آقا گمنام شصت و یک دارید؟ هجده ساله» نفسم بالا نمیاد. نفسم بالا نمیاد...»، «‏ای به قربان جوان هجده ساله‌ات. به فدای خوشگلی پسرت. و ای وای به چشم انتظاری سی ساله‌ات..».




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7453/20/555677/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها