جمشید شاه‌محمدی، مهاجم دهه 60 پرسپولیس در گفت‌و‌گو با «ایران»:

دلیل اصلی جا افتادن بازیکنان جدید ایجاد حس رفاقت است



محمد محمدی سدهی/ پرسپولیس بازی سرنوشت‌ساز مقابل شارجه امارات را با برد قاطع 4-0 پشت سر گذاشت و توانست به عنوان تیم اول از گروه C به مرحله حذفی صعود کند. سرخپوشان تهرانی فردا به مصاف السد قطر می‌روند و در صورت پیروزی به جمع 4 تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب آسیا راه خواهند یافت. گل‌محمدی و شاگردانش در 4 مسابقه‌ای که در قطر برگزار کردند صاحب 3 پیروزی و یک شکست شدند؛ موضوعی که نشان از بالا بودن سطح آمادگی و هماهنگی سرخ‌ها با وجود حضور چند بازیکن جدید در ترکیب دارد.
جمشید شاه‌محمدی، پیشکسوت پرسپولیس درخصوص برد مقتدرانه این تیم مقابل شارجه امارات به خبرنگار «ایران» گفت: «بازی پرسپولیس مقابل شارجه اوج کار شاگردان یحیی گل‌محمدی بود. بازیکنان پرسپولیس در این دیدار از جان مایه گذاشتند و از همان آغاز بازی با چهره‌های مصمم وارد زمین شدند و در همان نیمه نخست کار را تمام کردند. در واقع تنها 45 دقیقه برای برتری فنی پرسپولیس مقابل شارجه کافی بود.» این مهاجم دهه 60 ادامه داد: «پرسپولیس در 4 بازی لیگ قهرمانان 9 امتیاز کسب کرد که عملکرد بسیار خوبی است و نشان‌دهنده آمادگی بالای بازیکنان است. پرسپولیس نشان داد که با بازیکنان جدید خود آینده خوبی دارد. دلیل اصلی جا افتادن بازیکنان جدید در ترکیب تیم ایجاد حس رفاقت است. این مهمترین موضوع در جا افتادن یک بازیکن در تیم جدیدش است. در زمان ما هم شرایط این‌گونه بود و بازیکنان قدیم تیم با ایجاد رفاقت با بازیکن جدید به او روحیه می‌دادند تا در تیم جدید خود عملکرد مناسبی داشته باشد. اگر این اتفاق نیفتد و به بازیکن بها داده نشود، بازیکن جدید با مشکلاتی مواجه می‌شود و نمی‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد.» شاه‌محمدی با اشاره به خریدهای جدید پرسپولیس بیان داشت: «پرسپولیس بهترین عملکرد را در فصل نقل و انتقالات داشت و بازیکن باکیفیتی همچون حامد لک را جذب کرد. لک به درد پرسپولیس می‌خورد و واکنش‌های او به گونه‌ای است که انگار سال‌ها گلر هندبال بوده است. عکس‌العمل‌های او فوق‌العاده است و در تک به تک‌ها خیلی خوب واکنش نشان می‌دهد.»
این پیشکسوت پرسپولیس در خصوص بازی بعدی تیم با السد قطر گفت: «السد یکی از تیم‌های متمول آسیاست که برای نتیجه گرفتن پول زیادی خرج بازیکن و مربی می‌کند. در مقابل تیم‌های ما با کلی مشکل از جمله مسائل مالی دست و پنجه نرم می‌کنند. البته این ضعف هیچ‌گاه دیده نشده و تیم‌های ایرانی مقابل عرب‌ها خیلی خوب ظاهر می‌شوند و در شرایطی که وضعیت خوبی داشته باشند می‌توانند با تعداد گل‌های بالا تیم‌های عربی را شکست دهند. از طرفی پرسپولیس خاطره خوبی از رویارویی با تیم ژاوی دارد و امیدوارم این بار هم تیم پیروز میدان باشد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7453/18/555700/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها