اشتباه محاسباتی عامل سقوط هواپیمای آموزشی



گروه حوادث/اشتباه محاسباتی خلبان هواپیمای آموزشی تک موتوره باعث برخورد هواپیما با تپه مجاور فرودگاه نظرآباد و سقوط آن شد.
محمدرضا فلاح‌نژاد، دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران البرز در تشریح ماجرای سقوط هواپیما به ایرنا گفت: خلبان این هواپیمای آموزشی تک موتوره که به همراه کارآموز خود در حال برخاستن از باند فرودگاه بود به دلیل اشتباه محاسباتی به تپه مجاور فرودگاه آزادی نظرآباد برخورد کرد.
وی ادامه داد: این هواپیما هنگام برخاستن در مجاورت فرودگاه آزادی نظرآباد که در روستای صالحیه است به تپه برخورد کرده است. بنابر اعلام مرکز فوریت‌های پزشکی سرنشینان این هواپیمای آموزشی مجروح شدند.
وی یاد آور شد: فعالیت فرودگاه آموزشی آزادی نظرآباد در زمینه اجاره هواپیماهای تفریحی است که محدوده پرواز هواپیماهای این فرودگاه استان البرز بوده و در برخی از موارد به سمت استان گیلان و سایر استان‌ها نیز می روند.
مهرداد بابایی، رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان البرز نیز گفت: ساعت ۰۸:۰۸ صبح جمعه چهارم مهرماه سقوط یک فروند هواپیمای تک موتوره در فرودگاه احمدآباد نظرآباد به اورژانس البرز اعلام شد که بلافاصله دو دستگاه آمبولانس و یک فروند بالگرد اورژانس البرز به محل حادثه اعزام شد و  برای انتقال هرچه سریع‌تر مصدومین با توجه به شدت جراحات وارده دو مصدوم  این حادثه توسط بالگرد به بیمارستان شهید مدنی منتقل شدند.
کاپیتان افشین‌کیا، مدیر فرودگاه آزادی نیز با اشاره به وقوع حادثه برای یکی از هواپیماهای آموزشی این فرودگاه و مصدوم شدن دو سرنشین، به ایسنا گفت: حال هیچ کدام از دو مصدوم این حادثه وخیم نیست. این پرواز به صورت آموزشی و با یک هواپیمای دو سرنشینه حامل معلم خلبان و دانشجو در حال انجام بود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7453/1/555718/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها