اخبــــار




پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران پیامی صادر کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، متن این پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
گذشت زمان نتوانسته و هرگز نخواهد توانست یاد ارجمند شهیدان عزیز را از خاطر ملت ایران بزداید. این لوح درخشان همواره مزیّن به عنوان شهادت و یاد شهیدان خواهد ماند. این ذخیره‌ تاریخی همواره به نسل‌های ما امید و همت و جرأت خواهد بخشید تا گام‌ها به سمت هدف‌های والا را محکم و استوار بردارند و از دشمنی شیاطین و خنّاسان عالم نهراسند. جبهه‌ عدل و حق با این توان و آرایش الهی به پیروزی‌های بزرگ دست خواهد یافت ان شاءالله.
سیّدعلی خامنه‌ای / ۳ مهرماه ۱۳۹۹


فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه تأکید کردند
رصد کامل تحرکات نظامی در خلیج فارس

فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ضمن اعلام جزئیات الحاق تازه‌ترین دستاوردهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران به این نیروها در ماه‌های پیش رو، از رصد کامل تحرکات نظامی در خلیج فارس، بویژه تحرکات امریکا خبر داده‌اند.
به‌گزارش فارس، دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ناوگان نیروی دریایی ارتش تروریستی امریکا را از مبدأ و لحظه‌ای که طناب‌های خود را از اسکله جدا می‌کنند، رصد می‌کنیم، اظهارکرد: وقتی که وارد اقیانوس هند می‌شوند، رصدها با دقت و مراقبت بیشتری انجام می‌شود، به طور معمول از 10 ماه گذشته یگان عمده امریکایی وارد منطقه خلیج فارس نشده بود که علت آن هم این بود که نگرانی جدی از نزدیک شدن به منطقه داشتند و نگران این هستند که رفتار آنان با تحکم و برخورد جدی نیروهای جمهوری اسلامی ایران مواجه شود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره شلیک موشک از زیردریایی غدیر با بیان اینکه موشکی که از زیردریایی غدیر شلیک شد نمونه فعلی آن دو برابر برد دارد، گفت: از فروند دوم و سوم فاتح که بدنه آنها در حال ساخت است بازدید کردیم. فروند چهارم فاتح هم از نوع خاصی از پیشران استفاده می‌کند که مستقل از هوا (AIP) عمل می‌کند و مدت زمان بیشتری در زیر آب می‌ماند. دریادار خانزادی درباره الحاق تجهیزات جدید به نیروی دریایی ارتش هم اظهارکرد: آذرماه امسال ناوشکن دنا، ناو مین شکار صبا و ناو موشک‌انداز زره آماده رونمایی خواهد شد و همچنین اولین ناو بندر جمهوری اسلامی که شناور بسیار بزرگی است و ۲۴ متر بزرگ‌تر از ناو خارک است و 7-6 فروند بالگرد با خود حمل می‌کند و ظرفیت‌های زیادی از جنگ الکترونیک، موشکی، پهپاد، بالگرد و حتی عملیات ویژه را می‌تواند حمل کند، آذرماه رونمایی می‌شوند.
سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز با اشاره به اینکه مسئولیت حراست از تنگه هرمز تا انتهای خلیج فارس برعهده این نیرو است و یک همکاری و هماهنگی را با عزیزان نیروی دریایی ارتش داریم، اظهارکرد: رصد به‌صورت سطحی با استفاده از شناورها و هوایی از سوی پهپادها صورت می‌پذیرد. امریکایی‌ها قریب به 10 ماه در خلیج فارس حضور نداشتند و این کاروانی که 28 شهریور وارد شد پس‌از 10 ماه بود و بعد از اینکه این ناوهواپیمابر آمد، سه فروند شناور رزمی آن را اسکورت می‌کردند. او با تأکید بر اینکه منطقه متعلق به ماست و ما هم آنها را در چندین مرحله رصد می‌کنیم تا به نقطه ایستایی برسند، عنوان کرد:  در تنگه هرمز، جزایر نازعات و در نقطه ایستایی آنها هم این کار را انجام دادیم. اشراف کاملی روی اینها از زمان ورود تا خروج داریم.
سردار تنگسیری با اشاره به الحاق انبوهی از پهپادهای رزمی به نیروی دریایی سپاه در روز گذشته، گفت: پهپادهای الحاق شده از دو نوع رزمی و عمود پرواز هستند که برد عملیاتی ما را افزایش می‌دهند. این پهپادها قادر به حمل بمب‌های دقیق‌زن با سیکرهای لیزری در برد پروازی 1500 کیلومتر هستند و با پهپادهای جدید گروه پنجم پهپادی را در منطقه سوم دریایی در شمال خلیج فارس تشکیل می‌دهیم.
او با بیان اینکه در آینده نزدیک شناورهای اقیانوس پیما در سازمان رزم نیروی دریایی سپاه خواهیم داشت، گفت: همچنین شناورهای موشک‌انداز با سرعت ۹۴ نات که بتوانند با فورس ۴ دریانوردی کنند خواهیم داشت. همچنین شناورهای اقیانوس پیما ۶۵ متری در نیروی دریایی سپاه ساخته می‌شود که قابلیت حمل بالگرد هم دارد.

واکنش سردار نجات به مستند بی‌بی‌سی فارسی درباره دفاع مقدس

 سردار حسین نجات، جانشین قرارگاه ثارالله تهران در واکنش به مستند اخیر شبکه بی‌بی‌سی فارسی در مورد دفاع مقدس، این قبیل اقدامات را کار جریان نفاق پنهان دانست که می خواستند قدرت سپاه را نیز از آن خود کنند.سردار نجات در گفت‌و‌گو با «ایرنا» با بیان اینکه ما در زمان جنگ دو جریان نفاق داشتیم؛ یک جریان نفاق آشکار که همان منافقین بودند و یک جریان نفاق پنهان هم در دفتر آقای منتظری جمع شده بودند گفت: این جریان  نفاق پنهان دنبال بازوی دوم هم بودند یعنی سپاه را به‌عنوان یک قدرت برای خود می‌خواستند بنابراین جریانی علیه فرماندهان آن مقطع سپاه درست کردند. جانشین قرارگاه ثارالله تهران افزود: زمانی که ما درگیر جنگ بودیم و احتیاج به اتحاد داشتیم، این افراد جریانی از سوی تعداد محدودی از برادران یکی از یگان‌های ما درست کردند که موجه و پاک بودند اماآنها این‌طور وانمود کردند که فرمانده وقت کل سپاه در جبهه‌ها خیانت می‌کند، در صورتی که در آن موقع همه تلاش محسن رضایی معطوف به این بود که همه نیروها و سلیقه‌ها را جمع کند تا در جبهه پیشروی انجام دهد.
وی با بیان اینکه آن جریان قبل از عملیات بدر در جلسات مختلف علیه فرمانده وقت کل سپاه موضع‌گیری کردند، گفت: حتی در جلسه‌ای هم آقای منتظری به خدمت امام رسیده و گفته بود که فرمانده سپاه کودتا می‌کند که امام چون می‌دانست این از کجا آب می‌خورد، به آقای منتظری گفته بود اینها که بچه‌های خودمان هستند، بگذارید کودتا کنند. بچه‌های خودمان که علیه ما کودتا نمی‌کنند.
 سردار نجات با بیان اینکه جریان کودتای خزنده به‌عنوان تغییر فرمانده کل سپاه و گذاشتن فردی هم‌راستای خودشان در دست دفتر آقای منتظری بود، ادامه داد: آنان همان بلوا را راه انداختند که در آن زمان فرمانده سپاه پاسخ‌شان را داد که قبول نکردند. نهایتاً امام(ره) پیامی از سوی آیت‌الله شهید محلاتی دادند که در پادگان ولیعصر(عج) قرائت شد. اول امام افرادی که این بلوا را راه انداختند، نصیحت کردند و گفتند فریب نخورید ما با غوغاسالاری فرمانده عوض نمی‌کنیم. الان وقت جنگ است همه باید به جنگ توجه کنید. وی اضافه کرد: ایشان گفتند چون می‌دانم شما فریب خورده‌اید و به اصطلاح خائن نیستید، شما را می‌بخشم، بروید دنبال جنگ. اگر بعد از این کسی این قضیه را ادامه دهد، آن موقع برخورد دیگری می‌کنم. آن برادران هم چون فهمیدند که اشتباه کردند و مسیر بدی را طی کردند، اتفاقاً در یگان‌های دیگر به‌صورت ناشناس رفتند، جنگیدند و یکی، دو نفر از آنها که من یادم هست، شهید شدند. جانشین قرارگاه ثارالله تهران با بیان اینکه بعضی از آن افراد مانند اکبر گنجی که خود او هم عامل بیت منتظری و سیدمهدی هاشمی‌ها بودند، همان فتنه‌انگیزی‌ها را ادامه دادند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7453/2/555727/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها