روحانی: دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود، ناچار به اعمال برخی محدودیت ها خواهیم بود




رئیس جمهوری پنجشنبه گذشته در جلسه رؤسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، تأکید کرد که دولت از ابتدای شیوع بیماری کرونا، فارغ از همه تنگناها و محدودیت‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه، تأمین نیازهای بخش سلامت و کادر درمان را به‌عنوان رزمندگان خط مقدم مقابله با بیماری کرونا، در اولویت قرار داده است و این سیاست همچنان تداوم خواهد یافت.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی گفت: اگر چه ممکن است برخی طرح‌ها در این حوزه با تأخیر یا با تنگناها اجرا شود، اما مردم و بویژه کادر درمان مطمئن باشند دولت اجازه نخواهد داد در این حوزه، کادر سلامت کشور تحت فشار قرار گیرند.
روحانی با توجه به شیوع مجدد بیماری در برخی مناطق کشور اظهارکرد که این روند نشان می‌دهد متأسفانه انتظار کادر درمان فداکار از برخی مردم عزیز کشورمان برای رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی برآورده نشده است.
رئیس جمهوری از کمیته‌های درمان و امنیتی و اجتماعی و تبلیغات ستاد ملی مقابله با کرونا خواست که با جدیت و قاطعیت برای اجرای دقیق پروتکل‌ها در حوزه اجتماعی، درمانی و اطلاع‌رسانی اقدامات مؤثری انجام دهند. روحانی به کمیته تبلیغات ستاد ملی مقابله با کرونا دستور داد با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ای کشور و با یک برنامه‌ریزی دقیق آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه رعایت پروتکل‌ها و تغییر سبک زندگی مردم در دوران مبارزه با کرونا، وارد عمل شود.
رئیس جمهوری همچنین از کمیته‌های امنیتی- اجتماعی و درمان نیز خواست با تشدید نظارت‌ها، برای کسانی که عامداً و با وجود تذکرات چند باره همچنان از عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی طفره می‌روند و سلامت خود و جامعه را به خطر می‌اندازند، اعمال مجازات و از جمله معرفی به افکار عمومی را در دستور کار قرار دهند. او با تأکید بر نقش اصلی و محوری مردم در مقابله با کرونا گفت: با همه آمادگی‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و برنامه‌ریزی‌هایی که برای مقابله با موج‌های بعدی این بیماری در کشور انجام شده، این نکته نباید فراموش شود که در کنار مجریان و مسئولان، مردم محور اصلی مقابله با کرونا هستند. رئیس جمهوری با اشاره مجدد به اهمیت رعایت دستورالعمل‌ها بویژه در فصل کنونی و احتمال همزمانی بیماری کرونا با سرماخوردگی و آنفلوانزا گفت که عامل اصلی مصونیت، رعایت دستورالعمل‌ها و مراقبت‌های بهداشتی است و استفاده از واکسن تنها می‌تواند یک مصونیت نسبی ایجاد کند. روحانی همچنین کمیته امنیتی و اجتماعی را موظف کرد با تحرک افراد خاطی و معدودی که با وجود ممنوعیت ستاد ملی مقابله با کرونا و تأکید رهبر معظم انقلاب، متأسفانه عازم مناطق مرزی با عراق شده‌اند، برخورد کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7453/3/555729/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها