تعیین ضرب‌الاجل 6 ماهه فتح و حماس برای انتخابات



زهره صفاری/ احزاب فلسطینی که پس از توافقات اخیر دو کشور عربی حوزه خلیج فارس با اسرائیل و تهدید بالقوه الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی، قاطعانه علم وحدت ملی را برافراشته بودند، پس از دو روز مذاکره در ترکیه، تابوی 15 ساله را شکسته و برای برگزاری انتخابات تا 6 ماه آینده توافق کردند.
به گزارش «رویترز»، این نشست با درخواست کمک «محمودعباس»، رئیس حکومت خودگردان فلسطین از «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای‌اش، هفته گذشته با حضور نمایندگان برجسته احزاب فتح و حماس در ترکیه برگزار شد. «جبرییل الرجوب»، از مقامات فتح گفت: «این رأی‌گیری قرار است مرحله‌ای و به ترتیب انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و در آخر اعضای شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین باشد.» «سامی ابو زهری»، نماینده حماس نیز گفت: «طبق توافقات قرار است ظرف 6 ماه آینده این انتخابات برگزار شود.»
به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، توافقات لازم برای تنظیم دستورالعمل این انتخابات‌ها در جلسه هفته جاری با حضور «محمود عباس» و «اسماعیل هنیه» انجام خواهد شد. بنا به گفته «عزام الاحمد»، از اعضای کمیته مرکزی فتح، برنامه‌ریزی این انتخابات به گونه‌ای خواهد بود که بیت‌المقدس و نوار غزه نیز در آن سهم داشته باشند: «بدون بیت المقدس، انتخابات معنایی ندارد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7453/4/555735/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها