وزیر بهداشت:

پول تخصیصی صندوق توسعه برای کرونا را برگرداندیم



وزیر بهداشت با اشاره به آزاد شدن قسمت اندکی از مبلغ تخصیصی صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا طی روز گذشته و همچنین دغدغه رئیس کل بانک مرکزی درباره تغییر در پایه پولی و نوسان در بازار دلار، گفت: ما گفتیم نکند با این پول پایه پولی و معادلات اقتصادی دچار مشکل شود و گفتم همین میزان را هم برگردانند. از این به بعد ما لب فرو می‌بندیم. همکاران من اگر حقوق نگیرند هم کار می‌کنند.
به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در مراسم تجلیل از پیشکسوتان سلامت در دفاع مقدس و مقاومت با گرامیداشت چهلمین سالگرد دوران دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای این دوران، گفت: دیروز رئیس کل بانک مرکزی محبتی کرد. هر چند که می‌دانم ایشان در چه فشاری هست، اما قسمت اندکی از مبلغی که از صندوق توسعه ملی تخصیص یافته بود را آزاد کرد. من اگر چند ماه پیش التماس می‌کردم برای این بود که می‌خواستم خودم را برای یک پاییز سنگین آماده کنم تا بتوانم بار را از دوش همکارانم بردارم و بتوانم از خجالت و شرمندگی بچه‌هایی که چند ماه است که زحمت می‌کشند، درآیم. وزیر بهداشت افزود: اما به نظرم با توجه به اینکه صبوری کردیم که خدایی نکرده این پول را وارد بازار نکنیم که باعث تغییر در پایه پولی شود و دلار دچار نوسان شود، دیروز به دکتر تقوی‌نژاد گفتم همین میزان را هم برگردانید. ما گذشتیم تا مبادا درخواست من موجب تزلزل نشود. به هر حال باید توجه کرد که اگر از کرونا شکست بخوریم، پایه‌های نظام را دچار تزلزل خواهیم کرد که البته این اتفاق نخواهد افتاد. او گفت: من چندی پیش دلنوشته‌ای به عزیز بر باد رفته و در یاد مانده  تکرار ناشدنی‌ام، سردار سلیمانی نوشتم و  کسی از من پرسید، چرا برای رفتگان نوشتی؟ گفتم «هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق/ ثبت است بر جریده عالم دوام ما» چه کسی می‌گوید این سردار رفته است. حداقل با همه سلول‌های من عجین است و نوای این سردار که «ما ملت امام حسینیم» همواره در وجود من جاری است.
وی افزود: در عین حال من وزیری هستم که نه سیاسی هستم و نه سیاست بلدم، نه خودم را به چنین چیزهایی آلوده کردم، نه رسانه دارم، نه تیم دارم. کسی هستم که وقتی به وزارت بهداشت آمدم، معاونی را تغییر ندادم و با خودم لشکر نبردم. من اصلاً اشتباهی وزیر شدم و اشتباه این راه را آمدم. این راه چیزهایی می‌خواست که من ندارم. این کسوت داشته‌های دیگری می‌خواست که من نداشتم. من اهل ویترین آرایی، تضرع و  ننه من غریبم بازی نیستم و اهل این نیستم که وقتی کشورم در تنگنای اقتصادی است و در روزهای سخت و اوج تحریم‌هاست، هر روز ضجه بزنم و خودم را به زمین بزنم و بگویم پول ندارم، ارز ندارم. اصلاً اهل این حرف‌ها نیستم. من یاد گرفتم که آلوده فتنه‌های سیاسی نشوم. وقتی آلوده نشدم، تیم ندارم و وقتی تیم ندارم، رسانه ندارم. رسانه من همین مردمان پاکیزه و پاکدل و بچه بسیجی‌ها هستند.
نمکی ادامه داد: چند هجمه با باند کثیف و فرصت‌طلب و سوء استفاده کن، به من وارد کردند و از این اصحاب خاص رسانه‌ای هیچ کس از من دفاع نکرد، مگر کسانی که همدلی داشتند. اگر به سردار سلیمانی نوشتم، برای این بود که همزبانی و همدلی بهتر از او ندیدم و دوم اینکه شکایتی نوشتم که او به خداوند برساند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7455/5/555869/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها