اخبار




کشف جسد دختر جوان در سطل زباله

گروه حوادث/ کشف جسد دختر جوان داخل سطل زباله در شمال تهران تیم تحقیق را در مقابل پرونده‌ای مرموز قرار داد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت 9 شب شنبه 5 مهر مأموران شهرداری در حال تخلیه سطل‌های زباله بودند که ناگهان با گونی سنگینی مواجه شدند. گونی که داخلش جسد دختر جوانی به چشم می‌خورد و کشف جسد تیم جنایی را به محل حادثه که یکی از خیابان‌های زعفرانیه بود کشاند. در بررسی‌های اولیه متخصصان پزشکی قانونی علت اولیه مرگ را مسمومیت اعلام کردند. این در حالی بود که آثار ضرب و جرح روی بدن دختر جوان دیده نمی‌شد. به دستور بازپرس رحیم دشتبان از شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران جسد برای مشخص شدن علت اصلی مرگ و شناسایی هویت وی به پزشکی قانونی منتقل شد.

مرگ 5 جوان در واژگونی 206

گروه حوادث/ رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از مرگ پنج جوان در یک تصادف رانندگی خبر داد.
سرهنگ محمد حیدری در تشریح این خبر گفت: ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه یکشنبه (6 مهر) مأموران پلیس راه از واژگونی یک دستگاه پژو ۲۰۶ در کیلومتر ۱۵ جاده کرمانشاه به سراب نیلوفر خبردار شدند. بلافاصله تیمی از مأموران به محل حادثه اعزام شد که در بررسی صحنه تصادف متوجه شدند خودرو ۲۰۶ به علت سرعت زیاد و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه از جاده منحرف و واژگونی شده است. در این حادثه تمامی سرنشینان این خودرو که پنج جوان ۲۰ ساله بودند، جان باختند. رئیس پلیس راه استان تأکید کرد: با افزایش سرعت وسیله نقلیه، زمان عکس‌العمل راننده و فاصله مورد نیاز تا توقف وسیله نقلیه افزایش می‌یابد و همین امر باعث شده که احتمال وقوع تصادف افزایش یابد، بنابراین توصیه می‌شود رانندگان با رعایت سرعت مجاز در رانندگی، سلامت و ایمنی سفر خود و سایر کاربران ترافیکی را تأمین کنند.

طلاهای هخامنشی در خانه مرد قاچاقچی

گروه حوادث/نیروهای یگان حفاظت کرمانشاه ۲۷۸ قلم شیء تاریخی از جنس طلا با قدمت دوره هخامنشی کشف و ضبط کردند.
سردار امیر رحمت‌اللهی، فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تشریح این خبر گفت: با کسب اخبار از دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر خرید و فروش اشیای عتیقه در شهر کرمانشاه موضوع در دستور کار یگان حفاظت قرار گرفت؛ پس از احراز صحت خبر تیمی از نیروهای حفاظت با هماهنگی مقام قضایی و همراه با عوامل انتظامی به محل مورد نظر رفته و در بازرسی از خانه یکی از قاچاقچیان عتیقه تعداد ۲۷۸ قلم شیء تاریخی از جنس طلا کشف و در این رابطه ۷ نفر را دستگیر کردند. سردار رحمت اللهی در خصوص اقلام کشف شده تصریح کرد: این اشیای تاریخی شامل گوشواره، آویز، حلقه، گل سینه، مدال، انگشتر، پلاک، سگک کمربند، سینه ریز و غیره است و برابر اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی کرمانشاه، اشیای مکشوفه دارای ارزش تاریخی و قدمت آن مربوط به دوره هخامنشی تخمین زده شده است. وی خاطرنشان کرد: متهمان به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

2 کشته در برخورد تریلی و مینی بوس

گروه حوادث/ برخورد تریلی با مینی بوس در جاده زاهدان دو کشته و ٢٨ مصدوم برجا گذاشت.
مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور در تشریح این خبر گفت: ساعت ٧:٣٠ دقیقه صبح یکشنبه با اعلام وقوع حادثه تصادف تریلی با مینی بوس در محور محمدآباد-زاهدان در شهرستان هامون، بلافاصله ٩ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند. با حضور نیروهای اورژانس در محل مشخص شد که دو نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند و ٢٨ نفر مصدوم شدند که حال سه نفر از آنها وخیم گزارش شده است.  دکتر احسان الهی، رئیس بیمارستان حضرت امیرالمؤمنین(ع) زابل نیز به ایسنا گفت: ۲۵ نفر از مصدومین تصادف در بیمارستان پذیرش و تحت مراقبت هستند. سه نفر از این افراد نیز نسبت به سایرین از وضعیت وخیم تری برخوردارند که یکی از آنها مادر بارداریست که تحت مراقبت است. کارشناسان پلیس راه علت این حادثه را در دست بررسی دارند.

کلاهبرداری با فروش قبرهای امامزاده

گروه حوادث/ فردی که با فروش قبرهای گرانقیمت در امامزاده‌های ابن بابویه، امامزاده عبدالله و حضرت عبدالعظیم حسنی در منطقه شهرری بیش از 2 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود توسط پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، با اعلام شکایت شهروندان متعددی در منطقه شهرری مبنی بر فروش قبرهایی گرانقیمت در امامزاده‌های ابن بابویه و حضرت عبدالعظیم، پلیس تحقیقاتش را آغاز کرد و پس از چند روز مشخص شد فردی به‌نام وحید خود را متولی تمام قبور در منطقه شهرری معرفی کرده و به ازای فروش یک قطعه قبر در محوطه‌های امامزاده‌ها مبالغ هنگفتی را از مردم گرفته و متواری شده است. سرهنگ حیدر گودرزی سرپرست پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در این باره گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته از سوی اداره اوقاف شهرستان ری مشخص شد قبور فروخته شده به متقاضیان تحویل شده اما مبالغ واریزی به حساب اداره اوقاف شهرستان ری بسیار جزئی بوده که با طرح شکایت شهروندان و اداره اوقاف شهرری، متهم با هماهنگی قضایی بازداشت و به پایگاه نهم پلیس آگاهی منتقل شد. وی در ادامه افزود: متهم پس از حضور در اداره آگاهی به جرم خود اعتراف و عنوان کرد که تاکنون از این کار بیش از 2 میلیارد تومان به دست آورده است. با اعتراف صریح وحید، پرونده‌اش به مرجع قضایی ارجاع و متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7455/12/555903/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها