طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها تصویب نشده، دردسر ساز شد

قالیباف: مجلس به حواشی که برای آن ایجاد می‌کنند توجهی ندارد



گروه سیاسی/ اعتراض نمایندگان به تصمیم هیأت رئیسه مجلس برای خارج کردن یک دستور کار صحن علنی را برای دقایقی متشنج کرد. دیروز موضوع انتخاب 5 نماینده مجلس برای تشکیل هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در دستور کار مجلس بود که به گفته نمایندگان معترض از دستور خارج شده است. گویا این اقدام به طرح جدید نمایندگان برای انتخابات شوراها بر می‌گردد که در کمیسیون شوراها در دست بررسی است و بر اساس آن قرار است ترکیب هیأت نظارت بر انتخابات شوراها تغییرات بنیادین کند.
با پایان یافتن مراسم تحلیف 10 نماینده جدید که در انتخابات دور دوم مجلس به پارلمان راه یافتند، نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با استناد به مواد ۹۹، ۱۰۰، ۱۱۱ و ۱۱۲ آیین‌نامه، چراغ اعتراضات را روشن کرد. او در تذکر خود گفت: مطلع شدیم طرحی در یکی از کمیسیون‌ها در جریان است که براساس آن ترکیب پنج نفره مجلس برای عضویت در هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها قرار است به هفت نفر تغییر کرده و اضافه شود. این بدعت بزرگی در مجلس است که هنوز طرحی اعلام وصول نشده و به اداره قوانین نرفته را مبنای کار قرار می‌دهند و براساس آن جلوی دستور عضویت نمایندگان در هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها را می‌گیرند.
آنگونه که از صحبت‌های رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس برمی‌آید، هیأت رئیسه، طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها را که در حال حاضر در کمیسیون شوراها است و هنوز از سرنوشت آن خبری نیست ملاک و معیار قرار داده و انتخاب ترکیب 5 نفره مجلس در هیأت نظارت بر انتخابات شوراها را از دستور کار خارج کرده است.
کاری که بنا به خواسته محمدصالح جوکار از محمدباقر قالیباف انجام شده و او با این استدلال که در صورت تصویب طرح در کمیسیون شوراها تعداد نمایندگان در هیأت نظارت بر آن انتخابات به 7 نفر افزایش خواهد یافت، نقش پررنگی در تصمیم هیأت رئیسه و اعتراضات صحن علنی مجلس داشت.
پس از رئیس کمیسیون اصل 90 نمایندگان دیگر هم شروع به اعتراض کردند. از جمله احمد مرادی، علی خضریان، سید نظام الدین موسوی، محمدرضا صباغیان و جواد نیک بین که خارج کردن دستور را خلاف قانون دانستند.
مجلس به حاشیه ها  ورود نمی کند
رئیس مجلس که جلسه دیروز را زودهنگام ترک کرده بود در آیین افتتاح نمایشگاه دائمی توانمندی‌های راهبردی نیروی هوا فضای سپاه حضور یافت و در سخنرانی خود به حواشی پیرامون مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: مجلس به حواشی که برای آن ایجاد می‌کنند توجهی نداشته و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا در چارچوب وظایف خود با تکیه بر فرهنگ دفاع مقدس به‌ایمان به خداوند و باور به سنت‌های الهی مشکلات مردم را برطرف کند. نمایندگان مجلس یازدهم هرگز به حاشیه‌هایی که در مجلس به ناحق برای آنها ایجاد می‌کنند و افرادی که خود اهل کار نبوده و اکنون قصد دارند کوتاهی‌های خود را به گردن دیگران بیندازند توجهی ندارند. به گزارش خانه ملت، او ادامه داد: امروز ما افسوس می‌خوریم علی‌رغم این همه قدرت در حوزه دفاعی اما در حوزه اقتصاد ضعیف هستیم.
دشمن توانست در حوزه اقتصادی به ما فشار بیاورد و متأسفانه ما در این حلقه از زنجیره قوی بودن دچار اشکالاتی هستیم. متأسفانه ما به اقتصاد مردمی اعتقاد نداریم و فرصت را به جوانان نمی‌دهیم. نگاه‌مان به بیرون است و در این مسیر دنبال راه‌حل می‌گردیم وگرنه خدای دفاع، خدای اقتصاد و معیشت نیز هست و ما در این حوزه نیز با تکیه بر جوانان می‌توانیم مستقل و مقتدر شویم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7455/2/555963/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها