بررسی دلایل حذف استقلال در گفت‌و‌گو با گروسی و ورمزیار

سرمربی کم تجربه، مدیریت ضعیف و حاشیه‌ساز



محمد محمدی سدهی / تیم فوتبال استقلال بازی حساس خود مقابل پاختاکور را واگذار کرد و از صعود به جمع 4 تیم لیگ قهرمانان در غرب آسیا باز ماند. آبی‌ها در این دوره از مسابقات با مشکلات زیادی روبه‌رو بودند؛ از ضعف در نیمکت ذخیره‌ها تا مشکلات مدیریتی. این زخم کهنه پس از باخت مقابل نماینده ازبکستان سر باز کرد و خشم هواداران نسبت به رویه موجود مؤید این موضوع است. برای بررسی شرایط استقلال خبرنگار «ایران» با محسن گروسی و صادق ورمزیار گفت‌و‌گویی انجام داد که در ادامه می‌آید.
گروسی: هر زمان که استقلال جان گرفت، برخی‌ها سنگ انداختند
محسن گروسی، مهاجم استقلال در دهه 70 گفت: «استقلال مقابل پاختاکور عملکرد نسبتاً خوبی داشت اما همانند بازی با الاهلی روان بازی نکرد. بازی استقلال با الاهلی و پیروزی 3 بر صفر این تیم باعث شد تا انتظار شکست مقابل پاختاکور را نداشته باشیم اما به هر حال فوتبال همین است و تیمی که از حمله‌های خود استفاده نکند، مجازات می‌شود.»
او در ادامه با مقایسه نیمکت پرسپولیس و استقلال افزود: «پرسپولیس با بازیکنان جدیدش در این مسابقات حاضر شد و این بازیکنان انگیزه زیادی برای اثبات خود دارند. سرخ‌ها 5 بازیکن جذب کردند که جزو نفرات اصلی تیم هستند. این در حالی است که استقلال به دلیل محرومیت در نقل و انتقالات بازیکن جدیدی جذب نکرد و حتی داریوش شجاعیان هم اجازه حضور در این مسابقات را نداشت و فدراسیون اجازه نداد که این بازیکن برای استقلال بازی کند. فدراسیون فوتبال در حق استقلال اجحاف کرد.» مهاجم اسبق استقلال در خصوص تأثیر غیبت وریا غفوری و هرویه میلیچ در بازی با پاختاکور بیان داشت: «کمبود بازیکنان یکی از معضلات تیم بود و استقلال در برخی پست‌ها بازیکن ذخیره مناسب نداشت. از سویی فشار بازی‌ها موجب شد تا دو بازیکن استقلال در بازی مهمی همچون پاختاکور غایب باشند. قطعاً حضور غفوری و میلیچ به استقلال کمک زیادی می‌کرد. در ضمن اشتباهات بازیکنان بخصوص در گل دوم پاختاکورسریالی بود و علاوه بر این مدافع آبی‌ها در گل اول هم عقب‌تر از مهاجم پاختاکور بود و این موضوع باعث شد تا ابتکار عمل دست مهاجم ازبک‌ها باشد. استقلال خارج از زمین هم شرایط مناسبی نداشت. هر زمان که استقلال جان گرفت، برخی‌ها سنگ بزرگی جلوی تیم انداختند. متأسفانه احمد سعادتمند، مدیرعامل استقلال در فصل نقل و انتقالات عملکرد ضعیفی داشت و تمام فکرش بازگرداندن استراماچونی بود. هواداران حق دارند که به عملکرد مدیریت باشگاه معترض شوند. مدیرعامل استقلال باید به کار خود سرعت دهد و هر چه زودتر تکلیف سرمربی تیم را تا آخر همین هفته مشخص کند.»
ورمزیار: استقلال می‌توانست بهتر از این هدایت شود
صادق ورمزیار، مدافع استقلال در دهه 70 در ابتدا به بازی خوب استقلال مقابل پاختاکور اشاره کرد و گفت: «تمام بازیکنان تیم نهایت توانشان را در غیاب وریا و میلیچ گذاشتند و بدشانسی و ناداوری باعث شد تا استقلال از صعود به مرحله بعد بازبماند. البته استقلال می‌توانست بهتر از این کوچ شود گرچه مجید نامجومطلق هم تمام توان خود را به‌کار گرفت اما او با نیمکت خالی مواجه بود و همین موضوع به استقلال ضربه زد.»
این پیشکسوت آبی‌ها ادامه داد: «استقلال باید این بازی را با احتیاط آغاز می‌کرد و نامجومطلق نباید با 3 مهاجم به مصاف پاختاکور می‌رفت. این یکی از اشتباهات نامجومطلق بود که کم تجربگی کرد و تیم را هجومی به زمین فرستاد. سرمربی تیم باید به 2 مهاجم بازی می‌داد و در نیمه دوم با اضافه کردن ارسلان مطهری به تیم جان دوباره‌ای می‌داد. تعویض‌های نامجومطلق بعد از دقیقه 60 تعویض‌های خوبی نبود. البته واقعاً او بازیکن تأثیرگذاری روی نیمکت نداشت.» ورمزیار با اشاره به اینکه مدیران استقلال باید هر چه زودتر بحث سرمربی تیم را تمام کنند، بیان داشت: «ضعف مدیریت باعث شد تا دست نامجو مطلق خالی بماند. این درست که استقلال در فصل نقل و انتقالات محروم بود اما سعادتمند می‌توانست با پرداخت پول شفر پنجره را باز کند اما در زمان نقل و انتقالات تمام حواس سعادتمند به استراماچونی بود و او به جای پرداخت پول شفر به ایتالیا رفت تا با استراماچونی مذاکره کند. این موضوع باعث شد تا استقلال نتواند برای بازکردن پنجره و جذب بازیکنان جدید قدرتمند عمل کند. 3 سال است استقلال در بحث انتخاب سرمربی ضربه می‌خورد و ابتدای فصل را از دست می‌دهد. هواداران استقلال به مدیران باشگاه معترض هستند و این اعتراض کاملاً بحق است. مدیریت باعث شد تیم با حاشیه وارد لیگ قهرمانان شود و زمان لازم را برای آماده‌سازی نداشته باشد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7455/18/555977/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها