دیگه چه خبر



زندانی خاص با امکانات ویژه نداریم

   خبر اول اینکه، رئیس سازمان زندان‌ها وجود امکانات ویژه برای برخی زندانیان را تکذیب کرد.
محمدمهدی حاج‌محمدی در گفت‌و‌گو با تسنیم در این رابطه گفت: طبق آیین‌نامه سازمان زندان‌ها و بر اساس اصل طبقه‌بندی، تمام زندانیان ­کشور براساس شاخص‌های مختلف از جمله نوع جرم، سن و... تفکیک شده‌اند. لذا در زندان‌های کشور همه زندانیان بدون در نظر گرفتن نوع جرم، ملیت یا مذهب از امکانات یکسان برخوردار هستند.
هیچ زندانی از ناحیه سازمان زندان‌ها دارای امکانات ویژه نبوده و نیست و این مسأله قویاً تکذیب می‌شود. وی توضیح داد: همزمان با شروع دوره جدید مدیریتی برای تأکید بر این مسأله، در بخشنامه‌ای خطاب به مدیران زندان‌ها اعلام شده است که حتی در رفتار با این دسته از زندانیان نیز نباید طوری عمل شود که شبهه‌ای مبنی بر خاص بودن یا مورد توجه بـودن ایجاد شود.
رئیس سازمان زندان‌ها درباره دسترسی برخی زندانیان به گوشی موبایل نیز توضیح داد: داشتن تلفن همراه در تمام زندان‌ها حتی برای کارکنان نیز ممنوع است. سیستم‌های نظارتی و بازرسی زندان‌ها به طور مرتب این موضوع را رصد می‌کنند اما باید در نظر گرفت که کنترل کامل عدم ورود اقلام ممنوعه به داخل زندان‌ها نیاز به نیروی انسانی لازم و تجهیزات مناسب از جمله دستگاه‌های بادی اسکنر و... دارد و به همین دلیل شاید نتوان به طور صد درصد ادعا کرد که وجود اقلام ممنوعه را به صفر رسانده‌ایم. اما می‌توانیم ادعا کنیم که حداکثر توان موجود خود را برای کنترل عدم ورود اقلام ممنوعه به کار گرفته‌ایم. هیچ زندانی به‌صورت رسمی و علنی به موبایل دسترسی ندارد و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.

رد ادعای ترانزیت سلاح از ایران به ارمنستان

  خبر دیگر اینکه، سخنگوی وزارت خارجه گفت: ایران ضمن نظارت دقیق و کنترل لازم بر روند جابه‌جایی و ترانزیت کالا به کشورها، به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهد از خاک کشورمان برای انتقال سلاح و مهمات استفاده شود.
به گزارش ایسنا، سعید خطیب‌زاده در خصوص برخی ادعاهای مطرح شده رسانه‌ای در انتساب دروغ ترانزیت سلاح و ادوات نظامی از مسیر خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد ارمنستان، تأکید کرد: تردد کامیون و ترانزیت کالاهای متعارف غیرنظامی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه، به طور معمول همواره برقرار بوده و کامیون‌های مورد اشاره نیز صرفاً در همین چارچوب به فعالیت خود مشغول هستند.

مخالفت استاندار با انتقال پایتخت

  شنیدیم که، استاندار تهران گفت: دولت و وزارت کشور که متولی اصلی تصمیم‌گیری برای انتقال پایتخت هستند، موضوع انتقال پایتخت را در دستور کار نداشته و ندارند. به گزارش ایلنا، استاندار تهران با اشاره به اینکه تهران بیشترین میزان مستأجران را به خود اختصاص داده است، گفت: بحث‌های مطرح شده درباره انتقال پایتخت، راهکار حل مشکلات این شهر نیست و باید به سراغ راهکار‌های دیگر رفت.
محسنی بندپی تصریح کرد: باید تدابیری اتخاذ کرد که یک توزیع جغرافیایی عادلانه خدمات در همه ابعاد در استان‌های دیگر کشور داشت تا تراکم جمعیت را در تهران شاهد نباشیم، این تصور که همه امکانات در پایتخت تجمع یافته است، تغییر کند تا انگیزه جدیدی برای مهاجرت در تهران وجود نداشته باشد.

 طرح ترامپ برای تحریم کل نظام مالی ایران

  دست آخر اینکه، سه منبع مطلع در گفت‌وگو با شبکه خبری بلومبرگ مدعی شده‌اند، دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری امریکا اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران با هدف قطع کامل ارتباط اقتصاد ایران با جهان خارج را بررسی می‌کند. به گزارش تابناک، منابع مورد استناد بلومبرگ گفته‌اند دولت ترامپ قصد دارد بیش از دوازده بانک ایرانی که در حال حاضر به سوئیفت دسترسی دارند را تحریم کرده و ارتباط با کل بخش مالی ایران را ممنوع اعلام کند.  
این منابع که خواسته‌اند گمنام بمانند، می‌گویند این تحریم‌ها دو هدف را دنبال می‌کنند: بستن معدود منافذ مالی موجود در تحریم‌ها که به دولت ایران اجازه کسب درآمد می‌دهد و بی‌اثر کردن وعده «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات برای بازگشت به برجام در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر.
بلومبرگ نوشته این پیشنهاد هنوز در دست بررسی است و برای دونالد ترامپ ارسال نشده است. دولت ترامپ، در صورت نهایی شدن این تصمیمات، نزدیک به ۱۴ بانک ایران را که تا به حال مشمول محدودیت‌های امریکا نبوده‌اند در فهرست تحریمی قرار خواهد داد. چند روز پیش منابع خبری گزارش دادند، ۵۶ نماینده کنگره امریکا در نامه‌ای به «دونالد ترامپ» خواستار تحریم کل بخش مالی ایران شده‌اند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7457/3/556208/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها