شادی گل دردسرساز؛ توهین نژادی تلقی شد

محرومیت 6 ماهه عیسی از فوتبال




گروه ورزش/ دیروز و در فاصله تنها 3 ساعت تا شروع بازی پرسپولیس- النصر عربستان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، خبری شوکه کننده منتشر شد. کمیته انضباطی AFC عیسی آل‌کثیر مهاجم گلزن و محبوب این روزهای پرسپولیس را به خاطر شادی گلش در بازی مقابل پاختاکور ازبکستان برای 6 ماه از تمام فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم و  به پرداخت 10 هزار دلار جریمه نقدی محکوم کرد. این جریمه ظرف مدت 30 روز باید پرداخت شود و محرومیت از همین روز آغاز شد. طبق اعلام سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا شیوه شادی گل آل‌کثیر در جریان بازی مقابل پاختاکور ژستی تداعی‌ کننده نژادپرستی بوده است. آل‌کثیر پس از گلزنی برابر پاختاکور چشم‌هایش را ریز کرد که این موضوع از سوی AFC نژادپرستی تعبیر شده است. این در حالی است که باشگاه پرسپولیس پیشتر در این باره توضیحات خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده بود. نکته حائز اهمیت اینکه آل‌کثیر در زمان حضورش در تیم صنعت نفت آبادان نیز چنین شادی گلی را انجام می‌داد.
در هر حال مطابق ماده 58.1 اساسنامه انضباطی AFC، هر کسی که به نحوی شخص یا گروهی از اشخاص را با بیان واژگان یا انجام رفتارها به خاطر نژاد، رنگ پوست، جنسیت، ناتوانی، زبان، سن، ظاهر فیزیکی، مذهب، عقاید سیاسی، دارایی، محل تولد، ملیت و ... مورد اهانت قرار دهد متخلف شناخته می‌شود.
بیانیه باشگاه پرسپولیس
در پی صدور حکم شوکه کننده کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد محرومیت عیسی آل‌کثیر، باشگاه پرسپولیس بیانیه‌ای صادر کرد. در بخشی از بیانیه آمده: «آنچه در آستانه بازی مهم و سرنوشت ساز نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا رخ داده، مصداق کامل تصمیم‌گیری عجولانه، غیرمنطقی، ناعادلانه و بدون بررسی دقیق در فوتبال آسیا به شمار می‌رود. در این زمینه باشگاه پرسپولیس در پی درخواست AFC مبنی بر ارائه توضیح بابت شادی گل عیسی آل‌کثیر بعد از گلزنی مقابل نماینده ازبکستان، طی لایحه‌ای مفصل کلیه موارد مربوط به این نحوه شادی را با جزئیات بیان کرد و مستندات لازم در این زمینه شامل عکس‌ها و ویدئوهای مربوط به شادی گل‌های سال‌های قبل این بازیکن و حتی تصاویر مربوط به برادرزاده عیسی آل‌کثیر را - که این بازیکن شادی گل خود را همیشه تقدیم او کرده است - نیز ضمیمه لایحه دفاعیه خود کرد تا ثابت کند که شادی گل این بازیکن به هیچ وجه ارتباطی با مسائل نژادپرستانه نداشته و مسبوق به سابقه بوده است.» در ادامه آمده است: «در این زمینه باشگاه پرسپولیس بدون اتلاف وقت اعتراض خود به این رأی را همراه با مستندات کامل ارائه کرده و تمام اقدامات قانونی برای برطرف کردن محرومیت ناشی از این حکم انجام خواهد شد و باشگاه به‌طور کامل پیگیر به سرانجام رسیدن این پرونده خواهد بود. ضمن اینکه پاداش ویژه‌ای نیز برای برد تیم در بازی مقابل النصر از سوی هیأت مدیره باشگاه در نظر گرفته شده که کمترین تقدیر از غیرتمندی بازیکنان و کادرفنی تیم بزرگ پرسپولیس به شمار می‌رود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7460/18/556570/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها